Hledáte exkluzivitu? Pak je tu Bimota a jejich nové dílko, supersport s motorem Ducati Testastretta a s díly, z nichž každý křičí: „Nehraju si na lehkost, jsem lehký!“ A pro ty opravdové fajnšmekry navíc ve verzi s kompresorem

Italská Bimota jako by dostala injekci živé vody. Její management zřejmě pochopil, že stagnováním se krize nezažehná a na stánku s velkým „B“ se tedy objevil koncept BB2 s motorem z BMW S 1000 RR, nová varianta Naked bláznivé Tesi 3D s kyvnou vidlicí předního kola, a dokonce i enduro DBx či cestovní DB12 B-Tourist. Nejvíce pozornosti na sebe ale strhnul superbike DB11.

Proč tolik nadšení? Tak nějak se na ni podívejte a pochopíte sami. Je to skvost. Prvotřídní komponenty od těch nejvěhlasnějších dodavatelů, díly zpracované s genialitou a citem pro krásu, navíc motor, coby výkvět dlouhodobé spolupráce s Ducati.

Bimota DB11

Ta sice nedala Bimotě svůj poslední motor z Panigale, ale ona i starší Testastretta mají maximální výkon 162 koní, což na dvouválec rozhodně není málo. A pokud někomu ano, pak může sáhnout po VLX, kterou vyzbrojili v Rimini kompresorem. Výsledek? Jen o 4 koně méně než u Panigale, tedy 191 koní.

Rozhodně nebudeme přehlížet cenovku, která se u DB11 určitě vyšplhá přes půl milionu korun (přesná cena zatím není známa). Jasně, tady se hraje úplně jiná liga a byla by hloupost srovnávat Bimotu s čímkoliv jiným, co na trhu najdeme. Tuhle motorku asi na okruhu příliš často nepotkáte. Ale dvě věci vám můžeme zaručit. Pokud byste měli někdy příležitost se svézt, budete nadšeni. Pokud budete mít někdy to štěstí a potkáte ji třeba na pumpě, zaujme vás, půjdete si ji prohlédnout a budete se rozplývat. A to i v případě, že jste ortodoxním zastáncem japonských nebo amerických motorek. Italové totiž tohle umí, jejich motorky mají sílu, a to se počítá.

Bimota DB11

 

Tělesné proporce: (Rám, podvozek, brzdy, motor)

– Rám vychází ze staršího modelu DB8 a je tvořen kombinací hliníkové části frézované na CNC a trubek z chrom-molybdenové oceli. To mu zajišťuje nejen prvotřídní pevnost, ale také opravdu nízkou hmotnost.

– Oblíbená kombinace tlumičů u Bimoty se objevuje i na DB11. Na předku tedy najdeme USD 43mm vidlici Marzocchi DLC (povrch diamond-like carbon), na zadku tlumič Extreme Tech. Obojí samozřejmě plně stavitelné. Třešničkou jsou pak lehká kola od OZ.

– Ani na brzdách se nešetřilo a sáhlo se po tom nejlepším, osvědčeném, tedy Brembu. Na předku dvojice radiálních čtyřpístků na 320mm kotoučích, vzadu dvoupístek. Milovat musíte nádherný držák předních brzdičů!

– Dle prvního písmene v názvu je jasno, že jde o Ducati. Bimota si sice ještě stále hraje i se vzduchem chlazenou jedenáctistovkou, ale tady se o pohon stará nabušená Testastretta 11°, tedy stejný motor, jaký najdeme třeba v Diavelu. Stejná je také hodnota maximálního výkonu, tedy 162 koní doplněných o 131 Nm točivého momentu.

– Není pochyb o tom, že na 175 kilogramů suché váhy bude síla Testastretty víc než dostačující a v kombinaci s parádním podvozkem to dělá z DB11 hodně rychlý stroj.

Bimota DB11 

Jak vypadá? (Vzhled)

– Jako vždy u Bimoty, motorka, která se nepodobá žádné jiné. Na jednu stranu těžké techno, na druhou pak retro prvky jako hranatá zadní partie se zapuštěným světlem. Skvěle umíchaný mix.

– Bimota je, byla a snad i bude o síle detailu. Každý kousíček vypiplaný do maxima. Podívejte se na držák zadních stupaček, uložení zadního kola nebo hliníkovou část rámu. To by všechno mohlo klidně sloužit jako bytová dekorace.

 – Tak v první řadě bude exkluzivní. Jestli bude mezi motocyklovou smetánkou oblíbená, to nedokážeme odhadnout, protože se do takové kategorie neřadíme. Ale za nás si klidně dokážeme představit, že by mohla zdobit nejednu vstupní halu nebo garáž s řadou dalších skvostů.

– Bude to přesně ta motorka, kterou jen málo z nás někdy uvidí na vlastní oči, ale spousta o ní bude snít. Přesně ten stroj, jehož plakát bude viset v nejednom dětském pokoji. Díky za takové mašiny.


 

 
Specialitka: Bimota DB11 VLX  s kompresorem

Bimota nehraje první ligu, ale něco ještě víš a dobře ví, že pokud má držet krok, musí svým bohatým zákazníkům nabízet stále něco nového. Ducati ji trochu zadřela, nechce jí dát motor z Panigale, nejspíš až v roce 2014. Kudy tedy vede cesta? Jasně, přes kompresor!

Bimota DB11 VLX  s kompresorem

U verze VLX tedy na Testastrettu naroubovali dvoušroubový kompresor australského výrobce Sprintex. Díky němu se podařilo z motoru dostat další koně navíc, hodnota maximálního výkonu se zastavila na 191 koních. Lehce vzrostl také točivý moment, a to na 143 Nm. Celá motorka navíc váží o pouhé 4 kilogramy víc než základní verze.

U VLX se ale nepracovalo jen na motoru, jiný je také podvozek. Přesněji řečeno zlatý. Je vám tedy určitě jasné, že mluvíme o komponentech Öhlins. A to těch nejlepších. Na předku USD vidlice s TiN technologií, na zadku závodní tlumič TTX 36. Co chtít víc?

 
Video: pokud nechceš čekat, čas 2:00 nastartujou 😉

Foto: archiv, bimota

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno