Prožili jsme s nimi jednu celou sezonu. Čtyři skvělé a důstojné motorky Ducati Multistrada V4 S, KTM 1390 Super Duke R EVO, Aprilia RSV4 1100 Factory a Indian Sport Chief v dlouhodobých testech MH. K tomu přidejme jízdní test nadpozemsky rychlého BMW M 1000 XR, plus spousta dalšího ježdění, akcí, zážitků a samozřejmě motosportu. Říjnové vydání časopisu Motohouse je ta správná porce čtení pro všechny, kdo mají motorky doopravdy rádi. Užijte si to…

 


 

MH TEST
BMW M 1000 XR

Čekal jsem hodně, to se klidně bez mučení přiznám. XR v první generaci jsem naprosto zbožňoval, tu druhou jsem v Brně při výjezdu na cílovku rozlomil vejpůl a tohle nejnovější eMko mi ukázalo svět, o kterém jsem dlouho snil. Řeknu to znovu, nahlas a zcela veřejně – tohle je nejrychlejší motorka na světě! A tady by mohl tenhle článek klidně skončit a vy byste o té mašině věděli všechno, co potřebujete vědět. Víc by vlastně nebylo potřeba.¨

 

 


 

MH TEST
Aprilia RS 457

Jen se na ni podívejte. Vypadá naprosto úchvatně. V téhle bílé perleti je to krása nesmírná. Při správném večerním slunci na autodromu v Brně jsem si z ní regulérně sednul na zadek. Pokud se chceš líbit osmnáctiletým, design musí být opravdová šleha, jinak nemáš absolutní šanci. První důležitý bod je tedy splněný. Není nová Aprilka ale jenom hezká tvářička bez podpory špičkové techniky? Prohnali jsme ji na brněnském polygonu a vymačkali z ní absolutní maximum. O nic jinýho si totiž tahle mladá Italka neříká. Jak se říká: „Dáš plnej a pak už budeš jen přidávat…“

 

 


 

MH TEST
Yamaha Ténéré 700 Extreme

Úspěch modelu Ténéré přinesl za poslední roky Yamaze nebývale silný příval čerstvých zákazníků dychtících po jednoduchém, robustním a spolehlivém cestovním enduru. Za dostupnou cenovku toho poskytovala skutečně hodně, i když asi jako žádný stroj na světě nebyla úplně dokonalá. Proto k původnímu modelu v továrně se třemi ladičkami ve znaku vytvořili sourozence, který původní kritiku vyvracel, tedy připomínky k poměrně low cost pérování a k dojezdu základního modelu na 16litrovou nádrž (i když reálně na ní lze urazit přes 300 km).

 

 


 

MH na akci
Harley-Davidson Summer Vibes Ride

A nejen po tý krásný krajině a skvělých silnicích slovenské Spiše. Ale taky po svižný jízdě, jakou sám většinou nezažiju prostě proto, že limity mé osobní komfortní zóny jsou jaksi níž. A především samozřejmě po těch fantastických motorkách. Říkejte si, co chcete, Harley-Davidson je prostě nejvíc. A tyhle novinářský akce zatraceně umí! Člověk pak ještě pár dní o jiných motorkách vlastně vůbec neuvažuje. Jako když jsem v pubertě poslouchal Depeche Mode a pak najednou slyšel Rolling Stones: „Hele, tohle už přece nejsou písničky pro děti, tohle je vážně dospělý!“

 

 


 

MH TEST
MBP C 1002 V

Pryč je doba, kdy se Čína pouštěla jen do menších objemů a na plnokrevnou velkou motorku si ještě netroufala. Firma MBP, která patří do koncernu Zhejiang Qianjiang (stejná fabrika jako Benelli, QJMotor nebo Keeway), na to jde zostra. Značka je to sice italská a sídlí v Bologni, motorky se ale pochopitelně produkují v Číně. A s tímhle cruiserem jdou po krku hlavně Hondě Rebel, které by chtěli sebrat zákazníky. Že to není vůbec malý sousto, je jasný, takže s čím vás chce tahle motorka okouzlit? Vyzkoušeli jsme to.

 

 


 

MH flotila
Ducati Multistrada V4 S

Jak jde tenhle zběsilý V4 do otáček, víc a víc tam slyším ty šíleně nadupané motory z MotoGP. V cestovním enduru, naprostý blázinec. Odspodu tam není zdaleka tak tvrdej zátah jako u dneska už vlastně historické V2, ovšem ta síla je pohlcující. Není problém jet na čtyřku padesát a nechat čtyřválec jen tak zlehka převalovat. A pak s tím otočit a užít si řev a otáčky letící nahoru s takovou razancí, až se vám z toho může velmi zamotat hlava. Od šesti a půl tisíc už je to doslova nesmysl, ale krásnej!

 

 


 

Novinka 2025
Royal Enfield Guerrilla 450

Je jasné, že když Enfield přišel s novou platformou Sherpa 450, ze které vznikl nový Himalayan, nebude to jediný stroj na ní postavený. To by přece nedávalo logiku. Naháčů, nebo chcete-li roadsterů, je v nabídce značky dost, ale v tomto objemu ne. Guerrilla se tak zařadila pěkně mezi maličkého HNTR 350 a dvouválec Interceptor.

 

 


 

TEST pneumatik
ContiAttack SM 2

Je o mně známo, že naprosto zbožňuji motardy a vše, co se kolem nich točí. Kombinace mé vášně k zábavnému typu motorek a rovněž spolupráce, kterou s Conti mám, mě posunula na účast skvělého představení zcela nové pryže právě pro supermoto. Fabrické pozvání přímo od headquarters Continental byla pro mě radost, a proto jsem se na konci června vydal na oficiální přestavení nové generace SM 2. Zdlouhavá cesta do rakouských Alp měla své opodstatnění. Skvěle připravená prezentace nám během hodiny a půl představila, jaké změny na modernější verzi SM nás čekají.

 

 


 

MH FASCINACE
Indian Scout pro Mikkeyho Dee

Indian Motorcycle uzavřel svou šestidílnou sérii videí Forged představením zakázkového modelu Indian Scout, který Ronna Norén z Unique Custom Cycles upravil pro legendárního bubeníka kapel Motörhead a Scorpions Mikkeyho Dee.

 

 


 

MH TEST
CFMOTO 450CL-C

Taky mě to totiž zajímalo. Byl jsem opravdu zvědavej na svou první „velkou čínskou zkušenost“. A teď už to teda vím. Má zvědavost je ukojena. A morální integrita touto zkušeností nalomena, neboť mi nezbývá než povědět ti o dobrý motorce. Z Číny. Naštěstí sám tohle dilema řešit nemusím, protože já se jejím majitelem určitě nestanu – je mi totiž malá. Zrovna tak se ale nebudu divit nikomu, kdo si tuhle CL-C koupí. Dávno vím, že peníze jsou hledisko číslo jedna.

 

 


 

MH TEST
Honda XL750 TRANSALP

Po desetileté pauze přišla Honda vloni s něčím, na co fanoušci značky netrpělivě čekali, poněvadž pro někoho je Africa Twin moc, pro jiného zas CB500X málo. A já osobně se vůbec nedivím ani jedné ze stran uživatelského spektra. Taky nemám rád, když je to na mě moc, protože to většinou bývá zbytečný stres. Zároveň ale postrádám smysl samotnýho ježdění, když je to na mě málo. Naštěstí tu teď máme znovuzrozený Transalp, který by se s trochou fantazie klidně mohl jmenovat třeba Zlatá střední cesta. Jenže…

 

 


 

MH TEST
Suzuki Avenis 125

Výstup z testování započněme hned tím nejpodstatnějším, tedy samotným dojmem při jízdě. A upřímně musíme přiznat, že ten byl pro nás v první chvíli hodně překvapivý! Od prvního metru na nás totiž Avenis působil nějak vratce a bez mučení přiznáme, že jsme po dvou stech metrech zastavili a zkontrolovali jeho zadní kolo, jestli není třeba píchlé nebo prostě jenom podfouknuté.

 

 


 

MH TEST
Moto Guzzi Stelvio

Guzzi opět vyprodukovala motorku, a aniž by chtěla, zase ji zasadila tak trochu mimo zažitou škatulku. Což je něco, co by rozhodně nemělo uniknout pozornosti žádnému z Motohouse fajnšmekrů. Pojďme ale pěkně popořádku. Guzzi si na letošní sezonu připravila v tomto segmentu dvě základní novinky. S kapalinou chlazeným motorem zcela nové Stelvio a se vzduchem chlazeným motorem podstatně omlazenou V85.

 

 


 

MH SPORT – MotoGP

Čtvrtek 29. 8. 2024 nechal explodovat bombu a my se dozvěděli tu úžasnou zprávu: „Do Česka se po pěti letech vrátí motocyklová Grand Prix.“ Bylo to jako blesk z čistého nebe. Na velké tiskové konferenci v Brně to bylo vše oznámeno, a to za účasti zástupců vedení státu a Jihomoravského kraje (což tomu dává určitou váhu a s ní spojenou naději, že to snad myslí vážně). Víme tedy, že se pojede už v příštím roce, Česko podle všeho dostane některý z prázdninových termínů.

 

 


MH SPORT
Česká Tourist Trophy 2024

Evropský roadracingový šampionát IRRC předvedl na trati v Hořicích v Podkrkonoší obrovskou vyrovnanost a kvality. K vidění byly nové úžasné rekordy, ale také neúprosné boje o letošní tituly. Stálo za to být u toho! Je to 10 let, co do Hořic poprvé zavítal mezinárodní roadracingový šampionát IRRC a závodům v Hořicích to obecně velmi pomohlo. Zejména jsme za těch 10 let viděli hodně kvalitních závodníků a letos tomu nebylo jinak. K tomu se přidalo skvělé počasí a taky hned několik rekordů na naší nejhezčí přírodní trati.

 

 


 

MH SPORT – Rally Baja555

Minulý rok jsem o tomto závodě psal poměrně kriticky. Proč? Protože měl zásadní nedostatky v zázemí bivaku – jedna toaleta pro všechny účastníky, jedna studená sprcha bez plenty u veřejného bazénu, kde tě sledovalo několik desítek lidí z restaurace, jak si mydlíš šuldu. Etapy byly také nudné a nebezpečné, protože se celá rally odehrávala na rovinkách mezi kukuřičnými poli v rovinaté oblasti nedaleko Bukurešti. V podstatě to bylo jen o jízdě na maximální rychlost s pár pravoúhlými zatáčkami.

 

 


 

MH flotila
KTM 1390 Super Duke R EVO

Vzal jsem Super Duka na Šumavu. Musel jsem. Dát si místní nádherný silničky na něčem tak živočišným, jako je 1390, bylo něco, co jsem letos jednoduše vynechat nemohl. Kromě závodního okruhu je tohle přirozený prostředí, kde vynikne ten gigantickej dvouválec třímající v trubkovým rámu. Jenom těžce se popisuje ta síla, kterou je schopný vygenerovat a zároveň zahrnout svého řidiče takovým neochvějným pocitem, že je v každé chvíli vlastně všechno pod kontrolou. A tohle dokážou jen ty doopravdy výjimečný motorky. Tou Super Duke rozhodně je.

 

 


 

MH flotila
Aprilia RSV4 1100 Factory

Už mockrát jsem slyšel, že litrový superbike na silnici nepatří. Že nemá v běžným provozu vlastně žádný využití. Do jisté míry je to pravda. Je zoufale nepraktický, v případě RSV4 uřvaný a v pomalé rychlosti topí Aprilka jako šílená. Byť jsem ji letos používal především na okruhu, několikrát jsem si na ní dál i dlouhý přesun po celý republice, přestože vedle ní stála Multistrada a mohl jsem klidně sáhnout i po Africe Twin. Ale ne, já si s chutí vybral tu mrňavou Italku, která nesnáší pomalou jízdu a po městě je to na ní vyloženě utrpení. Ptáte se proč? Kvůli tomuhle.

 

 


 

MH flotila
Indian Sport Chief

Co si budeme povídat, málokterá současná motorka má se sériovým výfukem fakt krásnej zvuk. U Sport Chiefa to není zlý… do momentu, než ho slyšíte s laďákem. A jelikož se mi to v minulosti bohužel stalo, nervózně jsem čekal na zprávu z pražského zastoupení Indianu, že výfuk dorazil. Ale nepředbíhejme.

 

 


 

MH na akci
All American Fest

Pořádná porce netradiční zábavy, to byl letošní All American Fest na holešovickém Výstavišti v Praze, který přinesl nejen každoroční Prague Harley Days a Bohemia Custom Bike, ale i food festival Smoke & Fire nebo třeba FMX Galdiator Games. A letos prvně též evropský festival Route 66, v rámci něhož jeden z návštěvníků mohl vyhrát (a taky vyhrál) cestu do USA!

 

 


 

MH na akci
Honda Fest 2024

Tohle bývá vždycky strašně dobrý. Přes 200 lidí, co se už většinou znají, hodně zábavy, dobré nálady a hlavně ježdění. Letošní ročník jsem si nemohl nechat ujít, protože se Honďáci rozhodli sejít tak trochu „u mě za barákem“. Krkonoše skvěle znám, na chatě v Rokytnici jsem byl jako kluk prakticky každý prázdniny a často i víkendy. Do Harrachova jsem se fakticky těšil a jako vždycky.

 

 


 

MH na akci
International Indian Rally

Pro náhodného kolemjdoucího to musel být bezesporu zážitek výsostný. A pokud to náhodou byl milovník motocyklů značky Indian, měl doslova vlhký sen. Poslední červencový víkend se totiž v Mostě odehrála na naše poměry nevídaná událost – celosvětový sraz klubů majitelů motocyklů značky Indian. Abyste pochopili, mezi příznivci této značky existují dvě klubové struktury. IMRG (Indian Motorcycle Riders Group) má pod palcem samotná fabrika a jde o kluby pro všechny majitele Indianů.

 

 


MH na akci
Zpocení andělé

Pokud Motohouse pravidelně sledujete, určitě o naší akci Zpocená 500 už víte. Vloni jsme si vymysleli takovou legrácku, že nakoupíme levný japonský motorky s kapotou a vyrazíme na trip po republice. V tu dobu jsme ale vůbec netušili, jak populární se tahle akce stane, takže bylo jasný, že u jednoho ročníku logicky nemůže zůstat. Letos jsme to chtěli ale poslat víc do stylu, takže jsme neměli jinou možnost – pořídíme zpocený čopry! A ne jen tak ledajaký.

 

 


 

MH TIP
Motoškola Přijďte se projet

Chceš si vyzkoušet Afriku na motorce? Teď nastala ta jedinečná možnost. Pokud jste fanouškem pořádného dobrodružství a adventure motorek, Escape to Adventure – Maroko vás rozhodně nenechá chladnými! David Carda a jeho motoškola vás zvou na výpravu, která slibuje nejen neuvěřitelné zážitky, ale také zábavu a získání nových dovedností.

 


 

NOVÝ TIŠTĚNÝ
MOTOHOUSE 10/2024

V plošné distribuci pak od úterý 1. října 2024
Cena časopisu: 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné: 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk

Digitální publikace: www.digiport.cz

 


 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno