Nový tištěný MOTOHOUSE 11/2025, v plošné distribuci od pátku 31. října 2025, cena časopisu 119 Kč (SK verze 4,90 €), roční předplatné 990 Kč nebo 1.149 Kč s MH katalogem. Zde jeho obsah…
MH Představení
nová Ducati Panigale V4R
Čistý závodní speciál. Vznikl pro homologaci na závodní okruhy. A opravdu, tady budete stát nejblíž světu WorldSBK, ale vlastně i MotoGP. Vzhled? Vypadá nádherně, italské designové kanceláře ani jiné motorky dělat neumí. Dokonalost a technologická nadřazenost doslova prýští z každého záhybu.
Gasův slabikář
pro cestovní endura – díl 01
Dalo by se říci, že kategorie cestovních endur se za poslední léta stala jednou z nejpopulárnějších vůbec. Nicméně na rozdíl od kategorie SUV vozidel, kde 99 % majitelů takových vozů v životě neopustí jistotu asfaltového koberce, třída cestovních endur vábí čím dál tím více jezdců, kteří touží po skutečném dobrodružství na nezpevněném povrchu.
MH TEST
Royal Enfield Classic 650
Je fascinující sledovat vývoj značky Royal Enfield za tu dobu, co děláme v téhle partě Motohouse. Když jsme začínali, Indové vyráběli dvě motorky, které se v podstatě lišily jen délkou blatníků a lakováním. Prodávali to dva nadšení pankáči v bývalé prodejně nábytku. A dneska? Zastoupení má krásnej velkej barák s luxusním showroomem a parádním servisem. Značka samotná se rozrostla neuvěřitelně, na čtyřech různých motorech má dnes Royal Enfield 17 modelů, což je dost podobně, jako třeba Suzuki.
MH Custom – BMW R 12
Toprak Passion od FSB Custom Works
Přiznám se, že když jsem tenhle stroj viděl poprvé na letošním Motosalonu, tak nějak jsem se pohrdavě uchechtnul. Club style z R 12? To je přece blbost. Proč to proboha nepostavili z R 18, to by se na to vrhnul celej svět! Jenže… R 12 je pořád ještě novinka, která potřebuje podporu, a hlavně bylo cílem ukázat, že motorka v tomhle stylu nemusí být 300kilovej americkej mastodont. On totiž ne každej vyrostl jako já.
MH EXCLUSIVE
2026 Husqvarna 701 Enduro
Husqvarna si po roce vzala zpět pomyslnou korunu. Mezi jednoválcovými endury vyššího objemu je opět královnou jejich 701. Nicméně víme, že papír snese všechno, ale jak je to doopravdy? Potřebuje trh takto výkonnou motorku? Kde je její místo? Do kategorie ostrých endur nezapadá svojí hmotností, na delší tripy zase chybí ochrana před větrem a místo pro zavazadla.
První svezení
Suzuki GSX-8T & Suzuki GSX-8TT
Začneme malým pohledem za oponu. Jak určitě sami víte, retro motorky v poslední době značně nabírají na oblíbenosti, lidé po nich rádi pokukují a často se o nich na motocyklových akcích mluví. To všechno je fajn, ale všimli jste si někdy, že pokud se reálný zákazník skutečně pro podobný stroj rozhodne, tak většinou také sáhne po logu klasické značky? Rozumějte tedy značky evropské…
MH MARKET – Suzuki GSX-8TT
Takhle dobře jsme se už dlouho nesvezli. Suzuki se podařilo do jednoho uzlíku svázat naprosto vše, co člověk potřebuje k jízdě na motocyklu, a tedy k šťastnému životu. Nová GSX-8TT je uvnitř dračice, má skvělý podvozek, navenek skvěle vypadá (lidé se za ní otáčejí), a ještě je tu i dostatek pohodlí a rozmazlovacích prvků. Jen se vezete a zajíkáte spokojeností. Na tuhle motorku svět opravdu čekal. A jak vidno dle předchozího testu, je tu!
MH na akci
Motoškola po zadním
Neznalej člověk si může říct, že wheelie je jenom zbytečná frajeřina. Jasně, maličkej kousek exhibicionismu v tom určitě bude, ale pro mě osobně je jízda po zadním ztělesněním absolutní kontroly nad motorkou. Ta chvíle, kdy se se svým strojem propojíš a řídíš ho jen pomocí citu. Vnímáš každou změnu, na milimetr přesně dávkuješ plyn a užíváš si dokonalýho pocitu absolutní slasti, když je přední kolo vysoko nad zemí.
MH TEST – Honda XL750 Transalp
vs. CFMOTO 800MT-X
(Pro někoho možná) nejočekávanější srovnávák roku. Kdyby vloni existovalo CFMOTO 800MT-X a my bychom proti němu postavili loňskou Hondu Transalp, posvačilo by ji, troufám si říct, docela jednoznačně. Jenže na kdyby se nehraje. Teď se píše rok 2025, a to je v případě Transalpu úplně, ale úplně neuvěřitelně jiná písnička.
MH Představení
nová Kawasaki Z1100/Z1100 SE
Teď je Z1100 zpátky a vizuální rozdíly jsou opravdu jen minimální. Klín pod motorem má nově tři otvory, bandaska katalyzátoru není z boku zakrytá plastem, výfuková koncovka je nově celistvá (předtím byla jakoby dělená), zmizel excentr ze zadní kyvné vidlice a písmeno „Z“ se definitivně přestěhovalo na boční plasty kryjící z boku chladič.
MH Fascinace
Indian FTR 1200 RR Streethooligan
FTR v Motohousu dobře známe. Zlobivá, nekompromisní a unikátní strojovna nabízející svezení, který jinde nenajdete. Existují ale jedinci, kteří chtějí jezdit na něčem, co žádnej druhej nemá. „Jelikož jsem vyrůstal v 90. letech, kdy si motorkáři své motorky individualizovali a upravovali, tato mentální porucha u mě přetrvala dodnes, a proto jsem se nedokázal smířit se sériovým vzhledem ani jízdními vlastnostmi. A je potřeba zmínit, jak řekl jeden můj kamarád.
MH TEST – BMW C 400 X
Mám dojem, že asi víte, co vám na úvod popíšu. Stojím v jednom z těch obřích prodejních paláců značky BMW a koukám na všechnu tu parádu okolo. Je libo limuzínu, sporťáček nebo terénní auto, nic není problém. A hele, támhle mají motorky, vedle sebe tady stojí nejlepší superbike, nejuctívanější cestovní enduro, ale taky jedny z nejhezčích neo-retro biků a, světe nediv se, nezapomněli už ani na elektriky. Co tomuhle veletrhu hojnosti chybí? No přece pořádný skútr!
MH TEST
Triumph Speed Twin 1200 RS
Vprostřed showroomu Triumph právě takový bonbón stojí. Oranžový Speed Twin 1200 RS s pruhy po stranách nádrže rychlými tak, až jeden úplně cítí, jak se za jízdy krajina míhá vzad. A já na něm můžu oči nechat. Motorka klasický koncepce se vším, co má mít – kulatý světlo, kulatý budík, zrcátka mazácky na koncích řídítek, krásné dvouválcové srdce v trubkovém rámu, na každé straně jeden prajednoduchý lauf s přímo božskou povrchovou úpravou, zlatá přední vidlice a dvě vinuté pružiny zadního tlumení.
MH MARKET
Triumph Speed Twin 1200 RS
Stylová nadčasová motorka, která vsází i na dávku svého sportovního talentu. Posez na ní je vskutku učebnicový, před sebou máš široká řídítka, mezi koleny masivní nádrž a nohy pod sebou zlomené přesně tak akorát. RS vsází na ostřejší řízení, o tlumení se stará přední vidlice Marzocchi a vzadu odvádí svou práci dvojice zlaťáků Öhlins s oddělenou nádobkou. A pak je tu samozřejmě motor.
MH TEST
VOGE DS800X Rally
Hned na začátku vás musím uklidnit. I když vypadá trochu jako dakarskej speciál, pod tou drsňáckou vizáží se skrývá pohodlnej univerzál. Taková motorka pro všechno, která ale dokáže potěšit i někoho, kdo si to chce v offroadu pořádně užít. Už na první pohled je tady jistá naděje, že tohle by mohlo být dobrý. Kdyby někdo před deseti lety řekl, že z Číny přijde velký adventure bike, který se bude chtít měřit s Africou Twin nebo s Tenerkou (jasně, tady budu maličko opatrnej).
MH SPORT
GRAND PRIX
Španělský talent dekády Marc Márquez dovršil cestu za svým sedmým MotoGP titulem už druhým místem v dlouhém závodě na japonské Suzuce. A protože tenhle triumf byl hodně o suverenitě, bylo to s přehledem už 5 závodních víkendů před koncem šampionátu. Dráždivým detailem samotných oslav možná zůstane jen ten fakt, že si vytouženou korunovaci v sedle italské Ducati odbyl právě na japonském okruhu, který je považován za domovskou stanici Hondy.
MH SPORT
MS Superbike
Na úvod sezony přišlo BMW o výhodu neprototypového rámu, což německou stáj trochu srazilo, a to dokonce až tak moc, že to od prvního závodu vypadalo na titul pro Ducati, jmenovitě Nicola Bulegu. Ještě při psaní reportáže z květnového Mostu jsme si mysleli, že to tak bude a nikdo na tom nic nezmění. Pak ovšem přišla na měsíc pauza, u BMW se motorka značně posunula směrem k potřebám Topraka Razgatliogla a následně byla odstartována až neuvěřitelná šňůra
MH SPORT – unikátní dvojrozhovor
Dva mistři světa…
Karel Hanika & Ervin Krajčovič
Něco, co nemá v historii obdoby. Během jednoho víkendu získali hned dva čeští motocykloví závodníci titul mistra světa. Využili jsme možnosti a ptali se hned za čerstva…
MH SPORT
Denisa Pecháčková, trial
Denisa Pecháčková si prošla cestou od hyperaktivní holky na kole až po tovární jezdkyni TRRS, kterou si všiml sám Jordi Tarrés. Bronz z mistrovství světa TrialGP i X-Trial ukazuje, že český trial má skvěle našlápnuto. V tomhle světě, jenž byl dlouhé roky spíš doménou mužů, se ale prosadila mladá Češka, která už dnes patří mezi světovou špičku.
Co máme v tlapách
…nezapomeň na airbag!
Podzim klepe na dveře a s ním pro většinu z nás čas začít vybírat vybavení na příští sezonu. A na co myslet víc než na vlastní bezpečnost! Airbagová vesta Alpinestars Tech-Air 3 Canvas. Autonomní airbagový systém, který ochrání hruď, vrchní část ramen a záda jezdce. Vestu je možné umístit přes nebo pod bundu/košili. Nevyžaduje žádné mechanické připojení k motocyklu.
MH na akci – Motoemotion
Poslední záchvěv léta. Jsou různý srazy a jsou různý party. Ale Motoemotion je jen jeden jedinej. Ten letošní měl štěstí na počasí a povedl se opravdu náramně. A jelikož jako všude i tady záleží na konkrétních lidech, dali jsme jim ve fotoreportáži přednost před motorkama. Každopádně kdo letos nepřijel, příští rok může svou chybu napravit.
Zpocená 500 pomáhá
Letos jsme ve spolupráci s nadací Krtek vybírali peníze pro dětský onkologický ústav FN nemocnice v Brně a povedl se nám skutečně husarský kousek. Naše akce Zpocená 500 zvedla takovou vlnu solidarity a chuti pomáhat těm, kteří to potřebujou nejvíc, že jsme během několika dnů vybrali částku 320 999 Kč!!! Tohle nám doslova vyrazilo dech a musíme poděkovat vám všem, kteří jste přispěli jakoukoliv částkou na dobrou věc. Jste boží, DĚKUJEME!!!
NOVÝ TIŠTĚNÝ
MOTOHOUSE 11/2025
V plošné distribuci od pátku 31. října 2025
Cena časopisu: 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné: 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk
DIGITÁLNÍ PUBLIKCE
https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/589431/775-motohouse-11-2025


























































