Úvodní jarní číslo Motohouse je vždy nasměrováno k předsezonní výstavě motorek. Nejinak je tomu i letos. A čemu se v březnovém vydání věnujeme primárně?

Opět je tu plná nálož testování a nových motorek. Navíc začaly obě hlavní světové silničářské série a u té příležitosti jsme v Brně udělali i dva zajímavé rozhovory přímo se vztahující k nadcházející okruhové sezoně a reagující na nejčastější z vašich otázek. A je toho samozřejmě mnohem víc. Však uvidíte sami…

 

 

 


MH Exclusive – novinka 2025
Indian Chieftain PowerPlus Limited

Vždycky jde o zážitek. Motorka může být, jaká chce, ale pokud ji nezažiješ v ten správný moment na tom správném místě, nebude to ladit. Toho se teď ale rozhodně bát nemusím, zažívám jednu z TĚCH chvil. V zrcátku nekonečná rovina, přede mnou dva kamarádi na nových Chieftainech a luxusní tobogán vedoucí mezi skálami dolů k řece Colorado. Okolní příroda nevadské pouště, jen prach a šutry, je děsivě nehostinná, ale neskutečně fotogenická.


 

MH TEST
Husqvarna Svartpilen 801 & Vitpilen 401

Celé se to má asi takhle. Přesně před pěti lety přivedla Husqvarna na trh modely Vitpilen a Svartpilen 701 s jednoválcovým motorem. A motorkářský svět se tím dnem rozdělil ve dví. Ta první polovina publika drsný a nekompromisní projev dvou nanejvýš stylových motorek přivítala s nadšením, ta druhá ho opovržlivě odkopla.

 


 

PŘEDSTAVENÍ
nová Kawasaki W230

Někdy může motocykl připomínat lahodný zákusek. Takovou sladkou tečku, jako když už máte za sebou hlavní chod a dostanete ještě chuť na něco malého. W230 je právě takovou sladkou tečkou na špičce všeho, co nám nabídli motocykloví výrobci pro sezonu 2025. Není co řešit, je to přímá vzpomínka na 70. léta. Tedy na svět bez permanentního spojení, plný lehce oblých tvarů věcí a uvěřitelnosti slov vyřčených. Krásné retro ohlédnutí přesně za tou dobou, kterou bychom pro sebe rádi označili jako „zlaté dobré časy“.

 


 

Motohouse na akci
Dakar pohledem Adama Peschela

Když se řekne Dakar, vyjadřuje to velkolepost. Zní to skoro až nezdolatelně. Aby se však člověk na Dakar dostal, musí udělat hrozně moc věcí, které za tím stojí. Skvěle to vystihuje jedno motto, které používám: „Když chcete něco, co jste ještě nikdy neměli, musíte udělat něco, co jste ještě nikdy neudělali.“

 


 

MH Exclusive – novinka 2025
Ducati Panigale V2 S

Odcházející verze s motorem Superquadro byla výtečnej stroj. Žádná baby Panigale, ale opravdovej plnokrevnej superbike s plnotučným výkonem. 155 koní bylo pro někoho možná málo, ale upřímně – pro naprostou většinu víc, než s čím si dovedou reálně poradit. A teď je tady horká novinka, která kvůli menšímu motoru se zcela jinou techniku o dost výkonu přišla, ale získala něco, co je alespoň v mých očích mnohem důležitější. Lehkost. Ta úspora hmotnosti 17 kg je naprosto nevídaná.

 


 

MH MARKET
Ducati Panigale V2 a její konkurenti

Jsou to nádherné motorky určené k životu plnému rychlosti. Jejich vlastnosti nejlépe využijete na závodních okruzích a jejich parametry patřily ještě nedávno do kategorie snů. O to víc je dobré si je všechny zrekapitulovat. Byť samotná nová Panigale V2 patří tak trochu mimo současné zvyklosti uvnitř škatulky sportovních motorek. O to víc je ale dobré se o ni začít zajímat. Nabídka je opravdu široká.


 

MH Exclusive – novinka 2025
Honda XL750 Transalp & Honda NC750X

Pakliže něco funguje, není třeba to měnit, neboť každá změna k lepšímu by teoreticky mohl být i krok zpět. Z pohledu výrobce, má-li nějaký stroj dobrá prodejní čísla a mezi populací motorkářů je vnímán pozitivně, je jen velice obtížné něco změnit, aby to komunita koupěchtivých motorkářů vnímala pozitivně. Na druhé straně kvůli dlouhodobé stagnaci modelu tužba potencionálních zákazníků zcela přirozeným způsobem postupně ochabuje.

 


 

Harley-Davidson 2025

Harley před čtyřmi lety nakráčel na pole cestovních endur velmi sebevědomě, a i když Pan America v prodejích nemůže samozřejmě třeba BMW konkurovat, reputaci si získala velmi dobrou. Nejenže je to schopná motorka v terénu, ale především velmi zábavný stroj silniční. A toho se vývojáři z Milwaukee chytli s novou verzí ST.

 


 

MH TEST
Benelli TRK 702 X

Benelli v posledních letech jede jako vlak. Jejich pětikilo TRK se v minulých letech stalo nejprodávanější motorkou v Itálii a od chvíle, kdy si fabriku vzala pod svý bohatý křídla čínská Qianjiang Motor, jim to jednoduše šlape. Přišel nový kapitál, nápady a chuť dělat motorky, které budou lidi skutečně chtít. A je to sakra znát. 702 X si vloni sáhlo po titulu nejžádanější motorky Itálie, což je něco, po čem hodně továren touží.

 


 

MH TEST
BMW R 18 B

Tahle věc je neobyčejně důležitá. Když držíte v ruce řídítka podobně mohutné motorky, něco se ve vás změní. Cítíte sílu, cítíte všechen ten majestát. I tací, kteří nemají vrozenou touhu po mohutnosti, tomu okouzlení na strojích podobného typu zkrátka propadnou. Jet sám krajinou, jen tak si to bublat na volnoběh a přitom vědět, že je pode mnou tak ohromná síla. Kdo tohle jednou zažije, málokdy už chce jinak…

 


 

MH TEST
CFMOTO 450NK

Zapomeňte na to, že tohle je nějakej starší motor, kterýho jsou plný sklady a bylo potřeba se ho zbavit. Tak to ani omylem. CFMOTO si tuhle dvouválcovou jednotku dělá samo, takže to ani není nic okopčenýho. Má totiž výrazně podčtvercovou koncepci, kované písty a keramickou povrchovou úpravu. Díky tomu se krásně volně roztáčí a na otočení heftem reaguje okamžitě. Možná až moc, ale k tomu se ještě dostaneme.

 


 

MH TEST
Moto Guzzi V85 TT

Opravdu jsem si to užil. Bylo to loni v létě a já měl postupně možnost otestovat všechny tři cestovní motorky italské Moto Guzzi, které si v roce 2024 odbyly své premiéry. Nejdříve divoženku s označením V85 Strada (test MH 9/24), pak elektrizující nové Stelvio (test MH 10/24) a nakonec tuhle nádhernou barevnou a majestátní V85 TT. Dostalo se mi tím pádem nejlepší možnosti srovnání. Což jsem samozřejmě naplno využil.

 


 

MH SPORT – MOTOGP

O letošním ročníku MotoGP se už dlouho ví, že bude jedinečný v počtu přestupů. Hodně se toho měnilo. Jorge Martín a Marco Bezzecchi na Aprilii, Enea Bastianini a Maverick Viñales na KTM nebo Miguel Oliveira a Jack Miller nově pod vlajkou Yamahy, to všechno jsou přestupy budící napětí a zájem. Byť se na první pohled může zdát, že ten úplně největší favorit bude letos asi jen jeden.


 

MH ROZHOVOR
Miroslav Bartoš /AMD Brno/

Jde o bezkonkurenčně nejčastější dotazy zasílané k nám do redakce: „Kluci, nevíte, jak to vypadá v Brně s novým asfaltem? Co všechno se bude měnit a kdy to teda bude hotové?“ Což nás samozřejmě taky moc zajímá, a proto jsme se vydali do Brna a vyzpovídali na toto téma ředitele okruhu Miroslava Bartoše. A máme ty nejčerstvější informace.

 


 

MH ROZHOVOR – Filip Salač

Filipa jsme zastihli těsně po tom, co se vrátil z šestitýdenního tréninku ve Španělsku. A aby to bylo zajímavější, k rozhovoru jsme si pozvali i jeho dlouholetého trenéra Jirku Heiníka. Jejich spolupráce trvá už 12 let, ale letos se do tréninku opřeli ještě o pořádný kus víc, protože jak říká Jirka – ti kluci ve světě na tebe nepočkají. Možná to bude pro někoho docela drsný čtení, ale taky to může být návod pro budoucí generace závodníků, jak se to dělá doopravdy a co všechno je potřeba obětovat.

 


 

MH PICTORIAL – Z HISTORIE WSBK

Austrálie hostí podniky MS Superbike od samotného vzniku tohoto šampionátu. V úvodní sezoně 1989 to byl sice ještě Orange Park, ale už od roku 1990 přišel na řadu okruh na Phillip Islandu. S výjimkou roku 1993 a „covidového“ roku 2021 se zde od té doby jezdí superbikový šampionát pravidelně. Letos to tedy pojede po čtyřiatřicáté a my se rozhodli zavzpomínat obrazem na několik obzvlášť šťavnatých ročníků. Tak, aby celý materiál doputoval až k prologu letošního ročníku.

 


 

MH ONLINE – MotoGP Pokec

Tihle dva kluci už jsou na stránkách Motohousu jako doma. Roman pro nás testuje motorky a Miloš na našich stránkách udivuje svými výkony v amatérských rallye závodech. A aby toho nebylo málo, ještě k tomu pravidelně vydávají svůj MotoGP pokec, ve kterém se po každém závodním víkendu můžete dočkat vtipnýho a poutavýho shrnutí celý akce a dozvědět se technický i lidský detaily ze zákulisí tohohle předraženýho cirkusu, který za vás vyhledávají v nejvzdálenějších zákoutích internetu.

 


 

MH Custom
Indian Sport Chief RT First 6 Custom Contest

V první řadě musím říct, že mě bytostně štve, že si tento článek nemůžete přečíst před 13. únorem, kdy bude uzavřeno internetové hlasování soutěže First 6 Custom Contest. Sice jsme o ní věděli dost dopředu, ale samotné motorky byly k vidění opravdu až na veletrhu MBE Verona. Ono to vůbec bylo celé dost narychlo. „Motorku dostala vybraná dealerství na dílnu šest týdnů před výstavou a stihnout to za tak krátkou dobu bylo jednou z podmínek. Vybráno bylo šest dealerství po Evropě, které už měly s přestavbami zkušenosti. O nás továrna věděla díky našemu FTR-R. Zadání znělo: „Neřezat do rámu, použít originální příslušenství, nechat kufry, Club Style a šokovat lakem,“

 


 

NOVÝ TIŠTĚNÝ
MOTOHOUSE 3/2025

V plošné distribuci od úterý 11. března 2025
…přednostně na výstavě MOTOCYKL v Praze

Cena časopisu: 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné: 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk
Digitální publikace: www.digiport.cz

 

https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/579872/775-motohouse-3-2025

 


 

 

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno