Motocyklový svět neustále přináší něco nového a Motohouse samozřejmě musí být u toho! V květnovém čísle se můžete těšit například na zcela unikátní test pneumatik Metzeler odježděný přímo na legendárním okruhu TT na ostrově Man.

Dál na první svezení s elektronickou spojkou a také třeba na projížďku s hned pěticí novinek od značky Indian. Z testů vypíchněme předsezonní svezení na MV Agustě Enduro Veloce, superrychlou Hondu CBR-1000RR-R Fireblade nebo nové stylové R 12 nineT od BMW. Zkrátka opět narváno až po strop, tak si to s námi zas pořádně užijte!

 

 


 

MH TEST novinky 2025
Indian Scout

Jestli nějaký národ dokáže hojně využívat superlativy a slova jako epický, ikonický nebo legendární, pak jsou to rozhodně Amíci. Občas je to protivné, ale když Indian Motorcycle počátkem dubna celosvětově představil nového Scouta, docela to sedlo. Stylové video z pouště s odkazem na to nejlepší, co v minulosti vozilo na nádrži logo Indian – 101 Scout z roku 1929.

 

 


 

MH Exclusive
Honda CBR1000RR-R Fireblade

Řekněme si upřímně – při pohledu do press kitu, který nám Honda před prezentací v Portimãu poslala, to nemělo být nic zas tak dramatickýho. Pár lehkých upgradů, zaoblení ostrých hran a několik klasických marketingových claimů, které ve vás mají vyvolat neutuchající chtíč a potřebu vysypat u nejbližšího dealera Hondy z kešeně ty strašlivý peníze, který za Farika aktuálně chtějí. Tu motorku přece dobře znám a nový model určitě nebude žádná revoluce. Akorát že vůbec!

 

 


 

MH TEST – Kove 800X Pro

Když budeme mluvit řečí čísel: pohotovostní hmotnost 185 kg, výkon 96 koní, krouťák 81 Nm, zdvihy tlumičů 240 mm. To je kombinace, na kterou konkurence zatím nemá odpověď. Pojďme se jí podívat na zoubek. Ještě než prozradím, jaká tahle čínská osmistovka opravdu je, měli bychom se jí podívat do rodného listu.

 

 


 

MH TEST
MV Agusta Enduro Veloce

Enduro Veloce je každopádně obdivuhodná motorka. Především je svým projevem v kladném slova smyslu mnohem výraznější než jakákoliv její konkurence. Možná to není nejlepší cestovní enduro na světě, ale jistě skýtá jezdci tolik radosti a tak mocné vzrušení, že bych si nevzpomněl na mnoho jiných, které mi nabídly něco podobného. Pokud se říká, že Itálie není země, ale emoce, pak totéž platí o Enduro Veloce. Není levná, ale za ty peníze tady dostanete emocí tolik, že to slabší jedinec nemusí vůbec pobrat.

 

 


 

MH TEST
Aprilia RS 457

Aprilie tvrdí muziku motosportu už pěknou řádku let. 54 titulů mistra světa od roku 1992 do současnosti, to je pro divizi Aprilia Racing vynikající vizitka. I díky jejich odhodlání a výkonům na závodních okruzích se daří ukusovat svůj kousek koláče, a to převážně v kategorii sportovních motocyklů. V přísunu čínských strojů se stále objevují sportovně laděné malorážky, ale ostatní produkce supersportů nižších a středních objemů byla spíše na ústupu. Ne však u Aprilie, ta myslí na mladé jezdce a kapotované motorky má připravené do všech kategorií řidičského oprávnění!

 

 


 

MH flotila
BMW M 1000 XR

Když sedíte tak vysoko a před sebou máte ta široká řídítka, jednoduše nic nenasvědčuje tomu, že byste měli zažívat tak brutální teror, když přidáte plyn. Vždyť je to vlastně jen takový „cestovní enduro“. Nic vás nemůže připravit na to, jak moc tahle motorka jede. Vlastně ani nevím, co jsem po loňské dlouhé zkušenosti s naháčem M 1000 R čekal, ale tohle fakticky ne. Napsal jsem to už na svém Instagramu a klidně to zopakuju znovu, teď a tady, na tom krásně voňavém papíru, který právě držíte v ruce.

 

 


 

MH EXCLUSIVE
Moto Guzzi V85 Strada

Jsem zastánce neotřelých řešení a výjimečných designů. Rozmanitost dělá věci krásnými a obzvlášť v motorkách, kde máme každý svůj vkus, je nedocenitelná. Moto Guzzi na to šla vždy po svém. Žádný jiný výrobce tak tvrdohlavě netrvá na své koncepci. Kde jinde najdete podélně uložené véčko? Navíc pořád ještě vzduchem chlazené! Aktuální iterace Moto Guzzi V85 si navíc zachovává svůj charakteristický vzhled se dvěma kulatými předními světly. Je to takovej vyjuchanej kačeří kukuč, na který si musíte udělat vlastní názor. Tentokrát na trh vstupují tři verze – Strada, TT a Travel.

 


 

MH EXCLUSIVE
Suzuki GSX-S1000GX

Stačí jednou maličko prohrábnout plyn a jsem okamžitě doma. Je těžký netočit se pořád u nových litrových Suzuki kolem jejich jádra, ale nemůžu si pomoct. To zlověstný vyštěknutí, ten chrčák z airboxu, který právě nasál hektolitry vzduchu, je jednoduše návykový. Fabrika moc dobře ví, jakej klenot v tomhle motoru má, jinak by ho tak nesoukala do všeho, co poslední roky vyprodukovala. A teď se podržte, od roku 2005 těchhle posvátných K5 vyrobila už přes 180 tisíc kousků, což je teda pořádný číslo.

 

 


 

MH EXCLUSIVE
test pneumatiky Metzeler Roadtec 02

Přátelé, tady končí všechna sranda. Sedím na BMW S 1000 XR a před sebou mám ceduli „Mountain road closed“. Ano, Metzeler nám doopravdy zařídil zcela nevídanou věc –nejrychlejší úsek okruhu TT máme zavřený a můžeme všem motorkám naložit úplně plnej bez strachu o papíry nebo auta v protisměru. Co následovalo pak, vám teprve povím, ale teď bych se chvíli rád zaměřil na to, proč jsme na Man vlastně jeli. Jde o novou sportovně-cestovní pneumatiku Road 02.

 

 


 

MH TEST
BMW R12 nineT

Nějaký inovace tady ale samozřejmě jsou, už kvůli Euro normám. Na funkci však nemají zásadní vliv – nový rám, výrazně pěkná, avšak o dva litry menší nádrž, jiná konstrukce parádního výfuku (s opulentní chromovanou (!) vanou pod motorem), náklonové ABS, dynamická kontrola trakce (tři jízdní režimy stejné jako u předchozího modelu), zatímco airbox je teď pod sedlem, čímž odpadla ta charakteristická trubka na pravé straně pod nádrží první generace a vám nezbývá než se smířit s tím, že klíč, pro který se marně snažíte pod sedlem najít díru, slouží jen k odemykání nádrže a zamykání řídítek.

 

 


 

Technika
představení systému Honda E-Clutch

Hned ze začátku vás uklidním. Určitě to není tak, že by se z čtyřválcového Cebra, které miluje otáčky, stalo něco jako skútr, pokud vás snad taková myšlenka napadla. Tak to totiž fakticky není, takže si můžete plamenné internetové dohadování na facebookových fórech nechat na někdy jindy. Tohle je náhodou hodně chytře vymyšlené a nejedná se o nic jiného než o automatickou spojku, která obrazně řečeno mačká páčku za vás. A jestli jste se teď znechuceně ušklíbli, tak pro vás mám dobrou zprávu.

 

 


 

MH TEST
QJMotor SRT 800 SX

Cestovní endura. V posledních letech je to bez pochyby nejvíc se rozvíjející třída, kde je konkurence absolutně nesmlouvavá. Výběr je tak široký, že pokud chcete uspět, musíte se vytasit s něčím skutečně výjimečným. Anebo levnějším, než co nabízejí ostatní. U vlajkové lodi QJMotor si můžete odškrtnout obě tato políčka, protože tohle je dospělá, a hlavně neošizená motorka. Pověsit na něco dobrou cenovku totiž už zdaleka nestačí. Dneska už nikdo nenapochoduje do showroomu a neprohlásí: „Chci tu nejlevnější motorku, jakou tu máte.“

 

 


 

MH Představení
CFMOTO 450MT-R/RX

Zdá se, že CFko opět trefilo díru na trhu. Není to ani ostré enduro, čemuž by napovídal objem, ani polykač kilometrů, jak by se mohlo zdát z obrázků. Takže ani ryba, ani rak. Jenže v tomhle případě to bude právě výhoda. Na trhu totiž chybí motorky, se kterými si můžete zablbnout v terénu nebo se jen tak vozit po polňačkách. Respektive jich je dost, ale jen s většími objemy a hmotnostmi, což zase hodně začínajících rádoby adventure jezdců odradí.

 

 


 

MH Představení
Yamaha RayZR

Jednodušší už to nebude! Léto klepe na dveře a vy možná opět řešíte dilema, jestli by opravdu nebylo fajn si v následujících několika měsících zpříjemnit svůj život jízdou na nějakém tom skútru. Ovšem nechcete do toho investovat moc peněz, a už vůbec netoužíte po tom, aby ta věc byla kdovíjak komplikovaná. Zkrátka jednoduše, levně a chytře…

 

 


 

SPORT
HISTORIE GP, Assen Dutch TT (1. díl)

Motocyklové závody mají za celou dlouhou dobu své existence spoustu legend. Nejoslavovanější z nich jsou především závodníci a jména jako Duke, Surtees, Read, Hailwood, Agostini, Saarinen, Sheene, Roberts, Rainey, Schwantz, Doohan, Rossi, Márquez a další jsou opravdovými pojmy ve světě Grand Prix. Ovšem stejně tak bychom mohli vyjmenovat motocyklové značky, na kterých závodili, ať již to byla MV Agusta, Gilera, Norton, japonská čtveřice Honda, Yamaha, Suzuki a Kawasaki, nebo třeba současná Ducati.

 

 


 

SPORT – MOTOGP

Vstup tohoto španělského jezdce do sezony snad ani nemohl být lepší. V prvních sedmi úvodních závodech (čtyři sprinty a tři dlouhé závody) byl vždy na stupních vítězů a bral slušné body. Chyba přišla až v závodě osmém, tedy v Jerezu v hlavním nedělním klání. Martín sice i zde předvedl skvělý úvod, podařilo se mu dokonce s náskokem prodrat do čela, ale nakonec svou nadějnou pozici nedokázal udržet. Doslova podlehl soustředěnému tlaku dotírajícího Pecca Bagnaii. V první letošní velké bitvě nervů byl silnější Ital!

 

 


SPORT
Pneumatiky Michelin v MotoGP

Ti z vás, kteří pozorně sledují sociální sítě Motohousu, jistě ví, že jsem navštívil Grande Prémio de Portugal na VIP pozvánku Michelinu. (Ještě jednou díky, Carlosi, že jste mi s Romanem dali tuhle životní šanci!) Zažil jsem tam neskutečné věci, o kterých povyprávím ve speciálním díle podcastu MotoGP Pokec (Spotify, YouTube – najdeš, když chceš), a jedna ze zajímavostí, která se tam odehrála, byl zhruba desetiminutový rozhovor se šéfem Michelinu pro dvoukolový motosport (rozuměj motorky všeho druhu) – Pierem Taramassem.

 

 


 

MH rozhovor- Maty Pálka
Čech mistrem Itálie minimoto 2023

Matyáš Pálka, Čech mistrem Itálie! Když se doslechneme o úspěchu českých barev, vždycky nás to potěší. Plány Matyáše Pálky z Břeclavi sahají mnohem dál. Takto to tedy vypadá, když se k talentu přidá i píle a pracovitost.

 

 


 

MH na akci – FIM Tout Terrain Rally Cup
Milda & Adventure Galicia

Tuto sezónu jsem chtěl odstartovat docela jinak. Plánoval jsem postupně přejít od Evropského poháru k rally závodům v poušti.  Dálkové závody mimo Evropu jsou ale o dost komplikovanější, co se týče logistiky, přípravy, nákladů a vůbec všeho. Lehounce jsem podcenil časovou náročnost příprav a bohužel jsem se nestihl dostat do žádné pouštní rally na začátku roku ani do žádného tréninkového programu.

 

 


 

MH na akci
12. MOTO Městec Králové

Obvykle na tomto místě přinášíme reportáže z mezinárodních meetingů, velkolepých značkových srazů nebo přinejmenším z akcí s jistým kulturním přesahem. Dnes ale uděláme výjimku a vyrazíme s foťákem na úplně obyčejné setkání fanoušků motorek. Protože i tam může být milovníkům jedné stopy setsakramentsky dobře!

 

 


 

Výročí
pražská Vrbovka slaví 25 let

Vrbovka, centrum motorkářského dění. Vše pro motorkáře na jednom místě. Koupíš tady motorku, vybereš si správné příslušenství, vyřídíš servis, a když na to přijde, získáš i nové kontakty na lidi, kteří stejně jako ty milují motorky. „Plníme tady lidem sny,“ odpověděla v naší anketě jedna z respondentek a myslíme si, že to asi nešlo pojmenovat líp.

 

 


MH flotila
Indian Sport Chief

Náhoda tomu chtěla, že když byl Ještěd pokryt ledem, podjely na něm Somikovi nohy a – bác ho! Takže zatímco se o pár měsíců později rekonvalescent zotavoval z proleženin a dělal po Liberci své první nesmělé krůčky, bylo na mně, abych vyzvednul motocykl, který si tento známý bonviván jedné stopy naporoučel k letošnímu dlouhodobému testu, totiž Indiana Sport Chiefa, a rozjezdil ho aspoň k prvnímu garančnímu servisu.

 

 


 

NOVÝ TIŠTĚNÝ
MOTOHOUSE 5/2024

V plošné distribuci pak od středy 15. května 2024
Cena časopisu: 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné: 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk

 

DIGITÁLNÍ PUBLIKACE

https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/0/775-motohouse

 


 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno