Blíží se prázdniny a pro tento čas má časopis Motohouse již řadu let pevně stanovenou režii. Zprostředkovat čtenářům co nejvíce jízdních testů a představení novinek pro sezonu 2025. Pestrá paleta, tak aby bylo pro každého něco.
Dohromady 132 stran, přičemž na výběr dostanete dohromady z 11 modelů, od moderny až po naprostou klasiku. Přichází horké léto, takže čapněte časopis do ruky a šup na lehátko. A užijte si to!
MH TEST
Ducati Panigale V2
Když se řekne Ducati Panigale, většina lidí si představí rudou střelu, která na asfalt kreslí černé čáry, a z vytočeného motoru jde regulérní strach. Doteď to tak v mnoha případech bylo, ale časy se mění. Panigale V2 2025 je z jinýho a pro drtivou většinu lidí i mnohem chutnějšího těsta – pořád je to pořádná bestie, ale fabrika z Boloně se tentokrát víc zaměřila na to, aby tahle motorka fungovala i na normálních silnicích.
MH TEST – BMW R 12 S
Není na světě snad nikdo, kdo by si při pohledu na nové BMW R 12 S neřekl, že je to sakra nádherný kus motocyklu. Jedinečný historický odkaz, výrazný dvoubarevný lak, drátěná kola a samozřejmě motor, který ti nenabídne nikdo jiný. Jsou z ní doslova cítit všechny emoce, zážitky i cena – tedy přesně to, o co bavorskému výrobci šlo.
Grand Prix
Novodobá historie AMD Brno (od roku 1987)
Původní Masarykův okruh, založený v roce 1930 s původní délkou 29,1 km, nahradil v roce 1987 nový moderní okruh Automotodrom Brno, dlouhý 5,4 km, který splňoval přísnější bezpečnostní normy. V neděli 23. srpna 1987 mohla tehdejší Československá republika opět uvítat seriál motocyklové Grand Prix. Připravili jsme pro vás následující obrazovou vzpomínku.
Představení novinky
Fantic Caballero 500
Italský Fantic prostřednictvím modelů Caballero úspěšně přenáší styl terénních motorek sedmdesátých let do současnosti. U málokteré značky se povedlo tak dokonale udržet styl. Dotažený je každý detail. Nádrž, blatníky, sedlo, osvětlení, tabulka pro startovní číslo – to všechno jako by před chvílí vypadlo z filmů pro pamětníky. Zatímco podvozky i motory jsou zcela současné, takže se budete moct spolehnout i na naprosto skvělé jízdní vlastnosti.
MH TEST
Kawasaki Meguro S1 (W230)
Pokud jste někdy snili o tom, že se projedete na motorce, která vypadá, jako by právě sjela z plakátu k filmu se Stevem McQueenem, ale zároveň má moderní vychytávky, pak si sedněte, otevřete si jednu orosenou Plzeň a připravte se na hluboký ponor do světa nefiltrovaných zážitků. Wéčko vás do nich vezme.
MH MARKET – Kawasaki W230
3 důvody, proč se lidé rozhodují právě pro tyhle motorky: Překvapivě nemálo lidí si řekne: „Je to hezký, stojí to jen kilo, co potřebuju víc…“Hodně lidem také stačí se jen občas svézt pár desítek kilometrů. Pro takové ideál. Nic na světe vás neuklidní tak jako pomalá a pohodová jízda na motorce. Proto ji dnes doporučuje až 9 z 10 terapeutů. A k dostání by měly být na recept a bez doplatku!
MH TEST
BMW R 1300 GS Adventure ASA
GS je ten typ motorky, která tě donutí přemýšlet, jestli by nebylo lepší vyměnit svůj život v kanceláři za rok na cestách po celém světě. Pro BMW je tohle naprosto klíčový model, který si prostě nemohou dovolit pokazit. Adventure, který by nebyl naprosto dokonalý, by byl jedním slovem průšvih. A přesně proto se s ním továrna mazlila o něco déle, než jsme původně čekali. Na standardní třináctce už jsme najezdili tisíce kilometrů, a to jak na silnicích Česka, tak i v zahraničí. Minulý rok jsem na něm vyrazil z Madridu do Lisabonu – týden strávený pouze v offroadu, žádnej asfalt!
Srovnání: BMW R 1300 GS Adventure ASA
vs. Ducati Multistrada V4 S
Kde se láme čas. Chodit s matkou nějaký dcery a po rozchodu si začít s tou dcerou, je vždycky ošemetný. Člověku se může stát, že uvízne v citovým zmatku vzpomínkovýho optimismu a obav z nejistý budoucnosti, a ne a ne z toho vybřednout. Dokud nečekaně nepřijde ta třetí. Což bývá většinou nějaká, o který si dlouho myslel: „S touhle? No tak to teda nikdy! Ani omylem!“
MH Exclusive
pneu Bridgestone T33
Bridgestone přišel na začátku roku s novou generací své úspěšné řady Battlax a model T33 tenhle často zajetý (a popravně dost hloupý) stereotyp rozkopal na prvočinitele – hlasitě a bez slitování. Tohle už není jen guma pro někoho, kdo chce hlavně pohodu. Tohle je obutí, co má chuť na trefování apexů, ale zároveň nebude mizet před očima. Alespoň to teda fabrika tvrdí. Zajeli jsme si ji vyzkoušet do Chorvatska.
Představení novinky
Yamaha Tracer 9 GT+
Pro koho je. Pokud jste se lekli vysoké cenovky, můžeme vás uklidnit. O tyhle peníze si Yamaha řekne pouze u té nejvybavenější verze. Základní Tracer 9 bez automatizovaného řazení, elektronického podvozku, radaru a kufrů je nyní k mání už od 305 990 Kč. Takže je tu i pro ty z nás, na které je půl milionu přece jen moc.
MH TEST
Moto Guzzi V85 TT Travel
Královská disciplína. Svět motorek je prostě fantastickej. Na tom se, myslím, shodneme všichni. Zvenku možná vypadá jednotvárně – dvě kola, řídítka, vítr a trochu rizika. Ale když do něj proniknete a začnete objevovat jeho rozmanitost, už vás nepustí. A pokud máte trpělivost a trochu štěstí, najdete v něm i skutečný poklady.
MH TEST
Honda CB1000 Hornet
První velký Hornet vznikl už v roce 2001 a jednalo se o devítistovkový naháč s označením CB900F. Jeho neutrální vzhled a měkčí naladění z něj dělaly přívětivý univerzál. Hornet vlastně nikdy nebyl radikálním sportovním náčiním a jeho poslední iteraci CB1000R z roku 2020 v designové lince Neo Sports Café jsem upřímně neměl moc rád. Na můj vkus byl příliš „civilní“ a nesplňoval moji definici sportovního naháče. S příchodem CB750 Hornet Honda najela na novou filozofii cenově dostupných modelů, ovšem s obrovským plusem v podobě vysokého fun factoru.
MH MARKET
Honda CB1000 Hornet
Má motor z Fireblada, takže to rozhodně není žádný ořezávátko – 153 koní je víc než dost na to, abyste si pořádně užili. Přitom je ale pořád dobře ovladatelná a na běžný silnici nepůsobí přehnaně. Není to super prémiovka, ale výbava je slušná a podvozek od Showy funguje fakt dobře. Za tuhle cenu to vypadá jako hodně zábavy za rozumný prachy.
MH TEST
Harley Davidson CVO Road Glide ST
Konečně jeden z prvních krásných dní. Silnice jsou sice ještě plné bordelu, ale nedalo mi to. Alespoň pár desítek kilometrů tady u nás po Českém ráji. Guzzinka už se taky nemohla dočkat. Miluju ten její klidnej projev, jak si tak pode mnou bublá. Tak, teď budou ty krásný esíčka dolů lesem… Ty vole, co to jako bylo? To byl rachot, a hlavně fofr! Troufnul bych si říct, že to byl nějakej velkej Harley nebo Indián, ale ty přece takhle rychle nemůžou jezdit.
MH TEST – VOGE 625 DSX
Tahle mašina od čínského giganta Loncin, který mimochodem dodává motory třeba pro BMW, je jako ten šikovný kámoš, co umí všechno. Za cenu, za kterou byste si koupili slušnou ojetinu, dostanete funglovku, která je nabušená výbavou, vypadá jako velké adventure enduro a je připravená vás vozit prakticky kamkoliv.
MH TEST
Piaggio Liberty 125 S
Nepochybujeme. Liberty je pro Piaggio Group hodně ceněný model a prodají se ho po Evropě mraky. A to nejenom díky jeho příjemné ceně, ale také díky obří užitné hodnotě a vizáži. Tohle je totiž přesně ten typ hezkého užitkového skútru pro každý den, který může mít doma každý z nás. A nelze se tedy divit, že italský výrobce zachází u tohoto modelu s inovacemi opravdu obezřetně. Letošní obměna je toho jasným důkazem.
SPORT – WSBK MOST 2025
Letošní světový superbikový víkend je už nějaký ten pátek za námi, a právě proto máme možnost si veškeré dění z něj vyhodnotit náležitě s odstupem. Toprak Razgatlioglu. Okolo tohohle chlápka je v Mostě pokaždé sakra živo, to nám určitě potvrdíte. Profil místní trati mu náramně sedí a divákům vždycky nabídne skvělou show. Nejinak tomu bylo i letos. Most a Toprak zkrátka jedno jsou…
SPORT
300 zatáček Gustava Havla
Zatímco na mosteckém autodromu se chodilo pomalu v kulichu a rukavicích, v Hořicích stačila mikina a nedělní program zalilo dokonce i hřejivé slunce. Další pozitivní zprávou byl pohled na čerstvě vyměněný asfalt v několika úsecích tratě, což je vždycky dobrý signál pro jezdce (bezpečnost) i pro diváka (ambice na rekordy). A historicky nejrychlejších kol skutečně přišlo v 62. ročníku hned několik!
CO MÁME V TLAPÁCH
O našem Jendovi se ví, že věci ve své výbavě moc nestřídá. Musí to být láska na co nejdelší dobu, aby se mu daná věc líbila. Dnes hned dvě ale přidá.
* Pánské rukavice – LS2 CHAKI
* Boty na motorku – Falco 838 Ranger 2 Black
MH na akci
Distinguished gentleman’s ride 2025
Pro ty z vás, kteří to ještě nevědí – jedná se o celosvětovou charitativní akci pořádanou na podporu mužského zdraví, zejména prevenci rakoviny prostaty, ale s rostoucí komplikovaností světa i stále křehčího mužského zdraví duševního. Akce má základ v dnes celosvětové, na jejím počátku australské organizaci Movember Foundation. A právě v Austrálii se tato jízda distingovaných gentlemanů jela v roce 2012 poprvé.
MH na akci
Gasova motoškola
A byl jsem velmi zvědav. I když sraz u čerpací stanice na kraji Liberce v deset hodin ráno pro mě znamenal vstávat v nekřesťanskou sedmou hodinu, což je peklo. Ale pro jednou se to dá přežít. Na místě se nás schází slibovaných pět, tedy maximální počet účastníků kurzu, a jeden instruktor, totiž Gas. Rád bych si mu hned zkraje postěžoval na brzký vstávání, ale když se dozvídám, že některým účastníků stálo za to přijet až z Plzně, raději mlčím.
NOVÝ TIŠTĚNÝ
MOTOHOUSE 6/2025
V plošné distribuci od pátku 27. června 2025
Cena časopisu: 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné: 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk
Digitální publikace:
https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/584321/775-motohouse-6-2025
srovnani Multistrady V4 s Gs ???Cekal bych spis s S1000XR …to by bylo jiny kafe ale i tak se tesim,kdy me prijde do schranky,kdyz mi ani od sendu zadny upozorneni neprislo