Prázdninové dvojčíslo Motohouse a čas, kdy svět patří motorkám. Nejinak je tomu u nás. K záplavě testů přidáváme reportáž z navrácené Velké ceny v Brně a navštívili jsme i ikonickou TT na ostrově Man. Rozšířené vydání má opět 132 stran a nově jej můžete koupit i na všech benzinkách MOL.
MH TEST – Yamaha R9
Když Yamaha poslala legendární eršestku na věčný odpočinek, svět sportovních motorek se zastavil a prolil pár slz. Pro spoustu z nás to byla velice bolestivá rána. R6 byla královna závodních tratí – motorka, která vás nutila mít páteř z titanu a zápěstí jako kulturista, protože jinak jste na ní po dvaceti minutách jízdy byli zralí na ručník. Ale znám spoustu lidí, kteří ji milovali natolik, že si ji na poslední možnou chvíli pořídili a už ji nikdy neprodají.
MH TEST
Yamaha NMAX 125 Tech MAX
Na úvod si pojďme ujednotit názvosloví. Model Yamaha NMAX 125 je nyní nabízen ve dvou variantách. Ta základní obsahuje hlavně moderní motor s technologií Blue Core (plnící normu Euro 5+), nabízí plné LED svícení, USB zásuvku, ABS a stylový 4,2palcový LCD přístrojový panel s konektivitou na chytré telefony. Pomocí aplikace MyRide zde máte během jízdy přehled kupříkladu o příchozích hovorech, e-mailech nebo SMS.
GRAND PRIX OF CZECHIA 2025
Po pěti letech jsme se dočkali. Boží to bylo, a takhle jsme si to v Brně užili… Přiznám se, coby autor tohoto článku, že když v roce 2020 opustila motocyklová Grand Prix Brno, patřil jsme spíš mezi ten klub malověrců, kteří si mysleli, že už se sem nikdy nevrátí. Zkrátka jsem neviděl tu sílu, která by ji dokázala znovu do Česka přitáhnout.
MH TEST – BMW R 12 G/S
Terén/silnice – to v překladu z němčiny znamená označení R 12 G/S. V reálu se jedná o velmi povedeného nástupce původního R 80 G/S z let osmdesátých. Věrnost původnímu odkazu je zde opravdu viditelná – jednoduchost, čistý design, funkčnost. Mohlo by se zdát, že se jedná o upravené R nineT Urban G/S, ale není tomu tak. Tento model vychází z nové R 12 a jeho páteří je jednodílný mostový prostorový rám z ocelových trubek.
MH MARKET
BMW R 12 G/S
Sakra dobré stylové motorky, se kterými se neztratíte ani v lehčím terénu. Jasný vzpomínkový optimismus. Když se na ně podíváte, vidíte přesně ty motorky, které jste měli jako kluci v pokojíku na plakátech. Svoboda, ta je v nich obrovská – v ovládání, v projevu a samozřejmě při samotné jízdě.
MH TEST
Honda NT1100 DCT
Zájem o tuhle motorku je, uvažuje o ní opravdu hodně lidí. Pokud mezi ně patříte, máme pro vás dobrou zprávu – je to vážně dobrá volba! A tady jsou v bodech naše poznatky z týdenního testování téhle motorky. Jízda s asistenty řazení získává stále více na oblibě. Honda navíc byla v tomto směru se svým dvouspojkovým DCT průkopníkem, takže tady jasná výhoda spočívá v tom, že se jedná o systém značně vyzkoušený a doladěný.
MH Exclusive
Indian FTR-R Fast Arrow
Když jsem ho poprvé uviděl naživo, málem se mi podlomila kolena. Fascinující detaily, který tvoří tak jedinečnej celek, že se jenom na pár minut pokochám a už se hrnu do pražský pobočky Indianu pro klíče. Ne každej den máte příležitost projet něco tak unikátního. Ale ještě předtím, než si povíme, jak tahle bestie jezdí, si ji musíme trochu představit.
MH TEST – Kawasaki Z900RS
Tahle mašina je jako láska na první pohled – přirozená, nekompromisní a s takovým šarmem, že se za ní otáčí i ti, co na motorkách nejezdí. Její tvary a křivky jsou tak čistý, že mám naprosto stejný pocity, jako když jsem ji v roce 2018 poprvý vyzkoušel. Jakmile se usadím do prostornýho sedla, chytnu ty krásně roztažený rejdy a očima jednu na dvojici nejkrásnějších chromovaných budíků, který jsem kdy viděl, okamžitě se mi v hlavně roztočí kolotoč emocí, který mají jen jedno nevyhnutelný vyústění – „tuhle chci!“
MH MARKET
Kawasaki Z900RS
Vzhledem jako by vypadla někde ze sedmdesátých let. Uvnitř ale tepe naprosto současný sportovní sametový čtyřválec, navíc podpořený skvělým podvozkem. Je tak hodná, že si tuhle motorku může naplno užít i v podstatě nováček. Stačí se jen rozhodnout a prostě vyrazit.
MH TEST
Triumph Scrambler 1200 XE
Dnes přinášíme dva pohledy na jednu krásnou a ctnostnou britskou motorku. Začneme názorem jezdce, který by ji bral spíš jako hezkou stylovku, jen tak pro relax a pohodičku. A pak přidáme pohled enduro-fanatika, který názorně předvede, že je to holka svolná i k případným blbinkám. Terén i silnice, adrenalin i kochačka, to všechno umí, to všechno jsou její úrovně, které by se ale neměly navzájem oddělovat.
MH TEST
Moto Guzzi V7 Sport
Jediná svého druhu. Je-li pro mě jakákoliv Moto Guzzi v každoročním seznamu testovacích motorek netrpělivě očekávaným svátkem, pak V7, a ještě k tomu Sport jsou přímo bakchanálie. A co by to bylo za mejdan, kdyby po něm nenásledovala pořádná kocovina, že?
PRVNÍ JÍZDA – BMW 1300 RT
Cestovatelský velikán už nemá být jen polykač dálničních kilometrů. Prodělal pár plastických operací a z obtloustlého ufona se stal vysekaný Transformer. Po desítkách let úspěšné evoluce tu máme odlehčený cesťák, který na první pohled zaujme ostrými tvary, kompaktnější přední částí a předním světlometem, který sedí hezky nízko nad blatníkem. Z dálky je díky dennímu svícení hezky poznat, že se jedná o Báwo.
MH TEST
Ducati Multistrada V4 RS
Když jsme si na začátku sezony rozebírali v kalendářích jednotlivých dovozců motorky, jsem si dal limit. Víc než deset za sezonu jich při svojí práci nezvládnu. Jenže podle jakého klíče pak vybírat? Pár je jasných, to jsou novinky, co mě fakt zajímají. Zbytek jsem si letos dal podle vzorečku – vybírám luxusní cestovní motorku, kterou bych si za pár let mohl přikoupit k mučicímu adrenalinovému vyplachovadlu jménem FTR jako tu druhou. Víš jak, bohatej skorodůchod.
MH TEST
Harley-Davidson Street Bob
A vidíš to tady jasně na detailech. Třeba ta barva zvaná Billiard Grey. Já vím, že je módní, takže ačkoliv vypadá jak nějaká základovka, lidi si ji dávají i na auta za pětimiliony. Ale v případě Street Boba pěkně koresponduje s tou myšlenkou jednoduchosti. Nebo ten lauf rovnej a prostej jak lešenářská trubka. A budík jeden, malej, plně dostačující. Ty skutečně důležitý informace stejně nevyčteš z žádnýho budíku, ty máš přímo pod zadkem
PRVNÍ JÍZDA – BMW R 1300 R
Nový motor a přepracovaný podvozek staví tento model někam mezi kategorii roadster a hyper naked. Stále si zachoval velkou míru komfortu, ale přitom je mnohem agilnější a agresivnější. Pohonná jednotka se systémem Shift-Cam nabízí plnokrevných 145 koní při 7750 otáčkách za minutu a 149 Nm při 6500 ot./min. Stejný výkon ještě před pár lety nabízely mašiny z kategorie superbike.
MH SPORT – Isle of Man TT 2025
Před letošním ročníkem nastala spousta změn. Davey Todd a Peter Hickman přišli o tým se silným zázemím a přijeli s vlastním projektem s podstatně menším rozpočtem. Jejich hlavní partner navíc podpořil Dunlopa. Michael Dunlop měl k dispozici pro královskou třídu superbike z týmu z WSBK, který sedlá i Toprak Razgatlioglu. Dean Harrison na NW200 ukázal, že Honda šlape, a protože zůstal v týmu po loňské sezoně, mohl těžit z dlouhodobější spolupráce. Data jsou na TT dnes základ úspěchu. Zajímavá proměna nastala i v supersportech.
Famózní Honda GB350S
… a její úpravy pro Wheels & Waves 2025
V květnovém čísle Motohousu jsme se víc než rozplývali nad novou Hondou GB350S a očividně jsme nebyli jediní, koho tahle jednoduchá motorka chytla u srdíčka. Pro prestižní letní festival Wheels & Waves ve francouzském Biarritzu připravilo hned 11 světových úpravců své designové variace, mezi kterými si teď můžete vybrat i vy.
MH FLOTILA – naše dlouhodobé testy
* Aprilia RSV4 Factory
* Triumph Street Triple RS4
* BMW F 900 R
* CFMOTO 800 MT-X
MH Ojetina – 2011 KTM RC8
22 tisíc kilometrů. Zdá se Vám to málo na podrobný dlouhodobý test? Není, poněvadž je to 22 tisíc kilometrů zatáček, tvrdých brzd, řazení pod plným plynem, výjezdů po zadním kole, brzdných smyků, hektolitrů benzínu, nespočtu sad brzdových destiček, gum a v neposlední řadě asi 126 k smrti vyděšených důchodců, 263 oslněných klučíků na odrážedlech a jednom vysmátým týpkovi, co si tuhle rakouskou bestii jednoho lednového pondělku roku 2014 koupil
NOVÝ TIŠTĚNÝ
MOTOHOUSE 7-8/2025
V plošné distribuci od středy 30. července 2025
Cena časopisu: 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné: 990 Kč
nebo 1.149 Kč s MH katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk
DIGITÁLNÍ VERZE
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/775-motohouse























































