Nejnovější model MV Agusty jsme vám zlehka představili už na podzim 2010. Ale až teď půjde F3 do prodeje – a hned v limitované edici

Možná se ptáte, proč jsme si pro dnešní představení vybrali limitovanou F3 Serie Oro a ne klasický model. Vysvětlení je jednoduché, je to totiž právě „Zlatá série“, která se mezi zákazníky dostane jako první. Okay, je potřeba hned druhým dechem dodat, že se nedostane mezi běžné zákazníky, nýbrž mezi sběratele. Právě těm totiž bude nabízeno celkem 200 motocyklů této edice jako prvním, a to oproti záloze asi 125 000 Kč. Za celou motorku zaplatí bezmála půl milionu korun, ale o tom až později.

Představením supersportu se italská továrna MV Agusta vrací ke své (ne)dávné filozofii řadových tříválců, se kterými v dobách největší slávy vyhrála 215 závodů. Tato vítězství jí pomohla k zisku 10 mistrovských titulů – a to už je celkem významná historie. Pochopitelně F3 nevznikla jednoho dne díky pohledu do minulosti, ale pro prezentaci nového modelu se takové příběhy bezvadně hodí.

Kapalinou chlazený řadový tříválec nemá zdvihový objem 675 cm3 náhodou. Italové moc dobře vědí, jak oblíbená je 675 Daytona od Triumphu. Sice není žádným prodejním trhákem, ale má svoje kouzlo a obecně je považována za dokonalou motorku. A v neposlední době u Agusty chyběla menší kapotovaná motorka.

Když už zmiňujeme velikost, generální ředitel továrny Giovanni Castiglioni prohlásil: „Jedná se o nejmenší supersportovní motocykl, jaký byl kdy vyroben.“  Takže teď nevíme, jestli máme být nadšení a oslnění, jak sofistikovaná je technologie italských inženýrů, nebo naštvaní, že vyrobili akorát další motorku pro hobity.

A proč Serie Oro? Protože limitované série MV Agusty byste nespočítali na prstech obou rukou, jak jsou jimi proslulí. Protože speciálky se sbírají – a sběratelé mají vždycky dost peněz. Je drahá, je nová a má před sebou nelehký úkol – být ještě lepší, než si o ní všichni myslí. Tak se jí mrkneme pod kabát a uvidíme, ne?

Elektronika
* Ne, ne a ještě jednou NE! MV Agusta F3 by nebyla bez všudypřítomné elektroniky konkurenceschopná. Prostě to nejde a tečka. Tovární inženýři to vědí moc dobře a nacpali jí pod kapoty tolik, že jim připadlo opět pár prvenství v této kategorii.

* Jako první přichází na řadu elektronický plyn ride-by-wire. Ten najdeme na motocyklu MV poprvé a poprvé i v této třídě.

* Ruku v ruce s „bezdrátovým“ plynem jde možnost volby mezi několika palivovými mapami, která už je mezi moderními stroji poměrně rozšířená.

* Poslední elektro-vychytávkou je kontrola trakce. Nejen naše zkušenosti potvrzují, že právě kontrola trakce patří mezi hodné pomocníky a pomůže vám na okruhu ubrat cenné vteřiny z času na kolo.

Foto: MV Agusta

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno