K přípravě nového Motohouse jsme si tentokrát přizvali i zajímavé hosty. S testem fascinujícího Indianu FTR 1200S pomohl televizní klasik Pepa Sršeň, u testu dvou Triumphů Scrambler 1200 nám byl nápomocen známý youtuber Jindra Fáborský. Sami jsme se ale svezli na mnohém úžasném a slovo jsme dali i naší nové testerce Lence. MH je tím pádem zas o něco pestřejší a zajímavější – a to si taky náležitě užijeme!
A je toho samozřejmě všeho daleko víc – podívejte na obsah:
MH TEST – Indian FTR 1200S
Nejlepší akce jsou vždycky ty neplánovaný, což je přesně případ mého prvního svezení a malýho testu Indiana. Všechno odstartoval telefon kluků z brněnského zastoupení: „Hele, Pepo, nechceš si jen tak vyzkoušet novýho Indiana FTR 1200, když už jseš celý týden v Brně na okruhu?“
MH Test – MV Agusta Turismo Veloce Lusso
Pro firmu jako MV Agusta byl nápad udělat cesťáka na základu Brutale velkým krokem do neznáma. Přece jenom, jsou to Taliáni, kteří se přes všechny snahy řídí spíš emocemi, a ne zdravým rozumem. A pro MV tohle platí dvounásobně. Turismo je jediná motorka v jejich nabídce, která má vysoký štítek, bágly nebo pohodlnou sedačku.
MH Fascinace – Aprilia RS 125
Píše se datum 18. 8. 1996 a v té době ještě neznámý, zato talentovaný mladík projíždí cílem Velké ceny v Brně na prvním místě. Hádáte správně. Není to nikdo jiný než Valentino Rossi. A právě na základě jeho závodní Aprilie vznikla tato civilní replika.
Srovnávací test – Triumph Scrambler 1200 XC/XE
Trvalo to tak neskutečně dlouho, jakoby se v Hinckley někdo rozhodl mě trápit. První Triumphy s novým dvanáctkovým dvouválcem byly představeny už na podzim 2015. Od té doby nové a nové modely a verze, aleScrambler pořád nikde. Už jsem začínal propadat panice, že ho nakonec vůbec neudělají a donutí nás se spokojit s malou devítistovkou.
MH Test – Ducati Monster 821
Začalo to zcela nevinně a nakonec se z toho vyklubal docela slušnejnázorovej souboj. Jde o Monstera. Základní 821ku, nic našperkovanýho, na čem by svítilo Öhlins nebo Akrapovič a tím pádem by se z toho slabších jedincům mohly zapálit kaťata vzrušením. Před pár lety jsem o něm napsal, že moc nevím, kam ho zařadit. Že to není ani ostře vyhraněné náčiní pro speciální druh pilotů, ale ani vyložené šeptadlo pro někoho, kdo chce jen nějakou motorku.
Nejlepší silnice – Šumperk / Jeseník
Šumperk je startovní bod a poslední civilizace, kterou nelze minout. Když projedete městem, tak po pravé ruce bude restaurace u Řízků, kde se nacháluje každý dosyta – dobré ceny a žvance kopa. Ihned za hospodou je odbočka doleva a tato cesta 44 se začíná přes vesnice pomalu klikatit až do Kout nad Deštnou, kde je pomyslná startovní čára.
Fascinace – Triumph McQueen Replica
„Na co jsou ty motorky bez světel, co máš za dílnou?“ „Na ježdění v poušti.“ Tak takhle nějak nejspíš vypadala komunikace mladého Terrence Stephena McQueena a jeho motocyklového mentora a prodejce motorek Buda Ekinse. A právě tam se zrodila legenda. Ekins se mimo jiné živil jako kaskadér a McQueena si vzal pod svá křídla. Společně pak trávili mnoho času na tehdejších Bonnevillech, a to především mimo silnici.
MH RATING – 18 kroků k dospělosti
Existují na světě motorky, na kterých když tě uvidí tvůj brácha, tak pochopí, že už jsi konečně dospěl. Tady zlomek jejich výčtu. V polovině devadesátek bylo Cenduro ještě nadávka. Čtvrt metráku těžká mašina, vysoká, s podivným kachním zobákem. Jenže pak se objevila celá jedna generace, která pochopila, že právě tohle je ta nejlepší volba.
MH TEST – Honda CB500X
První myšlenka, co mi prolétla hlavou: „To zas bude Carlos & spol. prskat, že to vůbec nejede…“ A jééééé… ono to fakt moc nejede! Tedy alespoň v kontextu toho, jak obvykle vnímáme rychlost na současných strojích. Jenže kouzlo zde je, pouze je schované v něčem jiném, než jsme zvyklí, a možná jen nepatrný kousek pod povrchem. Hlavní hodnota CB500X je prvoplánově ve slově „posloužit“.
Karlovy rady – Poprvé na okruhu
Mít správně fungující motorku v dobrém technickém stavu je absolutním základem všeho. Pokud s ní budete mít jakýkoliv technický problém, neužijete si jízdu a může to být nebezpečné jak vám, tak i ostatním. Absolutním základem jsou pneumatiky! Musí být správně nafoukané, nesmí být starší pěti let a musí mít v pořádku obvodové profily. Nedělejte klasickou chybu – doma mám novou sadu, tak tu starou na okruhu dojedu a pak to přezuju.
MH EXCLUSIVE – nová endrura Husqvarna 2020
V předminulém vydání Motohousu jste se dočetli (pokud jste se tedy jen nedívali na snímky) o enduro novinkách z Mattighofenu a dnes se pro změnu dozvíte něco o enduro novinkách z Mattighofenu. Ne, nepřeskočilo mi, ani jsem se nezacyklil, jelikož kdo se alespoň rámcově pohybuje okolo endur, ví, odkud vítr vane. Nicméně rozhodně bych nechtěl tvrdit, že vývojoví pracovníci z KTM a Husqvarny umí pracovat pouze s kombinací klávesCtrl+C a CtrL+V.
Srovnávací test
Honda Forza125 Smart Box vs. Yamaha XMAX 125 Iron Max
Stopětadvacítkové skútry můžeme už několik let řídit pouze s řidičákem na auto. To asi není informace, která by měla někoho položit na lopatky, všem je to víceméně jasné. Forza 125 a XMAX 125 ale trochu mění náhled na tyhle „malé“ skútry, protože do kategorie „bezpapíráků“ přináší prémiový vzhled, luxusní výbavu a hlavně jízdní vlastnosti, se kterými utáhnou i lecjakého cestovatele.
MotoGP – Brno, Red Bull Ring, Silverstone
Mistrovství světa silničních motocyklů má v této sezoně naplánováno devatenáct Velkých cen a po té deváté, která se jela v Německu, měli jezdci na tři týdny pauzu. Po ní se zrekreovaní po dovolených vrátili zpátky do sedla při naší domácí Grand Prix v Brně. U nás se jako každý rok řešilo hlavně financování závodů, týmy z MotoGP začaly stále více přemýšlet, jak přistoupí k druhé části sezony.
Sport – technici MotoGP
Hlavní technici všech továren v královské třídě MotoGP hodnotí dosavadní průběh letošní sezony. Na dotazy odpovídali: Honda – Takeo Yokoyama (technický manažer HRC); Suzuki – Shinichi Sahara (vedoucí projektu tým Suzuki v MotoGP); Aprilia – Romano Albesiano (technický manažer Aprilia Racing); Ducati – Davide Brarana (technický ředitel Ducati Corse); Yamaha – Takahiro Sumi (vedoucí skupiny Yamaha MotoGP); KTM – Sebastian Risse (technický ředitel Red Bull KTM Factory Racing MotoGP)
Rozhovor – Stefan Bradl
V předvečer brněnské GP jsme využili chvilky času a poseděli v zákulisí příprav se Stefanem Bradlem, který jel letní závody královské třídy v továrním týmu Honda namísto zraněného Jorgeho Lorenza. A byl to zajímavý rozhovor, protože jen tento německý jezdec má za sebou sezonu ve WSBK, závod MS Endurance na Suzuce a teď představení na speciálu. RC213V.
Technotest – Interphone Avant
Dovolená na dvou motorkách, za mnou brácha, co si koupil motorku po letech a potřebuje se v těch alpských vinglech trochu rozjezdit. Tak to je přesně situace, kdy je interkom k nezaplacení. Nejenže mu budu moct hlásit volné předjíždění a případné komplikace na cestě, ale taky mu budu moct říct, pokud bude dělat něco blbě. No a jelikož pár dní před odjezdem dorazily do Čech první kousky nového Avanta.
Cestopis
OVLK – Ride to bůhvíkam 3/5
Když jsem začínal psát další, v pořadí už třetí článek pro Motohouse, myslel jsem si, že bude hodně krátký a stručný, ale věci se udály tak, že teď sedím v Chorogu v Tádžikistánu, popíjím pivo a rekapituluju poslední bláznivej měsíc… Ale pojďme si to vzít pěkně popořadě! Po dosažení fyzického dna a nakupení problémů se spojkou na západním břehu Bajkalu se s Markem společně vracíme do Irkutsku, kde je „oficiální“ servis KTM…
MH AKCE – Tanec Slnka
Více než 6000 návštěvníků si užívalo dobré jídlo a pivo, posezení s přáteli a pohledy na tisíce motorek. Přivítalo je velmi horké počasí. Poslední červencový víkend patřil na Dubníku ve Staré Turé motorkářům a příznivcům dvou kol. Letos tomu nebylo jinak – již po šestnácté ve dnech 25.–28. července. Tanec Slnka mívá tři hudební stage, na nichž vystupuje celkově až 33 kapel.. Letos to byly skupiny Horkýže Slíže, Kali, Iné Kafe, Vašo Patejdl & band, Morčata na útěku, Maxim Turbulenc, Smola a Hrušky a Zoči Voči.
Přestavba – Gas & Oil Bespoke Motorcycles Honda CB1100
Čtete Motohouse pravidelně už delší dobu? Pak si určitě vzpomenete na květnové číslo roku 2015, které bylo z velké části věnováno café racerům a ostatním customům na české scéně. Právě tam jste mohli na papíře poprvé postřehnout název Gas & Oil Bespoke Motorcycles. Matěj Sysel, který za touhle značkou stojí, nám tehdy představil svůj první stroj, hodně punkovou Yamahu SR500 Old Fox.
Custom – Honda CB1100
Moderní street tracker s řadou sportovních komponent? Tak to by jeden zrovna z CB1100 nečekal. Ovšem pro Chrise Kenta z Iowy to byl jasný směr. Je velkým obdivovatelem závodů na Pikes Peak a chtěl přesně takovou motorku, ovšem pro každodenní používání. Nejprve pokukoval po CB750 a CB900, ale pak dostal u místního dealera Hondy takovou nabídku na novou CB1100, že nemohl odolat. Navíc mu tady výrazně pomohli s úpravou elektriky, řešil podobné starosti jako Matěj.
MH TEST – Harley-Davidson Electra Glide Standard
Standardka na obyčejnýho kluka. Harley Davidson ctí svou nejprestižnější řadu Touring a nabízí v jejím vrstvení pro rok 2019 úctyhodných jedenáct modelových variant. Electra Glide s přídomkem Standard je určena pro ty nejortodoxnější z vás – pro ty, co k jízdě nepotřebují pompu ani aplikace, a když kafe, tak jedině turek!
MotohouseKy – Zaměřeno na dámské oblečení
Od ženy pro ženy! Setkáváme se s Týnkou na její domovské půdě, na centrále Bikers Crown v Chlumci. Čekám v příjemné zasedačce a do dveří po chvíli vjede kočárek následovaný krásnou ženou, s dokonalým make-upem, s rudými rty. Upřímný úsměv a pozdrav mě okamžitě ladí na friendly notu. Brzy mi dojde, že jsem se ocitla v přítomnosti pokorné, ostýchavé a skromné královny, která by nejraději dál zůstala skrytou a neviděnou.
Nový tištěný Motohouse 10/2019
V prodeji od úterý 10. září 2019
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
- info předplatné: www.send.cz
- Více info na www.motohouse.cz
ON LINE již teď k dispozici na:
ALZA : https://www.alza.cz/media/motohouse-10-2019-d5664605.htm
FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-10-2019