Dvojčíslo totálně našlapaný nejlepším, co se nám povedlo napěchovat do prázdninových 132 stran. Původní test dvou nejrychlejších okruhových superbiků, svezli jsme se už i na úžasné MV Agusta Dragster 800RR, fantastický je trip do Chorvatska, ohromilo nás představení fungl nových KTM anebo exkluzivní rozhovor s Karlem Abrahamem seniorem, který se nám rozpovídal až nečekaně hodně a asi nemusíme naznačovat, proč….
A je toho samozřejmě všeho daleko víc – podívejte na obsah:
MH EXCLUSIVE
Aprilia RSV4 1100 Factory vs. BMW S 1000 RR
Hned na úvod je potřeba vysvětlit pár věcí. Ano, chtěli jsme do testu přizvat ještě Ducati a její úžasnou Panigale V4 S, ale bohužel v době testu nebyla k dispozici a vrátíme se k ní později. Druhá věc je ta, že ostrému oku pozorných čtenářů určitě neunikl fakt, že Aprilia je obutá do Dunlopů D213 a BMW do Dunlopů SportSmart TT. To bylo pouze pro účely focení…
MH TEST – 2019 KTM 690
Bad Boys Bike² – Dorazit na Slovensko na motokárovou dráhu byla povinnost, na kterou jsem se těšil hodně dlouho. Po večerní nalejvárně (čti prezentaci) a následné nalejvárně (čti pivo, pivo, pivo) bylo jasné, že tyto novinky roku 2019 se dost liší od předchozích modelů. Co je tedy nového?
MH TEST – Yamaha Tracer 700 GT
Hned na úvod proti sobě poštvu marketingové oddělení Yamahy. S tím ale nic nenadělám, jsem už velkej a najdou se i dny, kdy mívám vlastní názory. Obchodně zdatní markeťáci od „Ýčka“ se nám totiž snaží prezentovat projekt malého Traceru GT coby vizi levné pohodlné motorky pro dlouhé jízdy a cestování. Tedy minimálně v perspektivě naší silniční sítí opletené Evropy.
MH SROVNÁVACÍ TEST – partička divnejch…
*Fantic Caballero 500 Scrambler
*Benelli Leoncino Trail
*Royal Enfield Himalayan
*Moto Guzzi V85 TT
*Husqvarna 701 Svartpilen
Týdenní poježdění po zapadlých krásách chorvatské Istrie na začátku sezony? To je výzva, která se neodmítá! Jenže co s sebou vzít za motorky? Ty zajímavý, o kterých se moc nemluví.
MH TEST – Ducati Diavel S
První metry po městě, naprostej nesmysl. Skáče to po každým hrbolku, hydraulická spojka jde, jako když zvedáš kýble s vodou, z výfuku se ozývá cosi, co mi připomíná chrochtající nemocný podsvinče na jatkách, a někde tam uvnitř jako by kdosi malý chrastil čerstvě nalezenýma klíčema od inferna. A pak ty odezvy. Po sebemenší chybě to s tebou celý cukne, jako kdyby tě nějaký Úkáčko přetáhlo přes záda lopatou.
MH TEST – MV Agusta Dragster 800 RR
Jako spousta skvělých věcí i tahle začala docela nevinně. O existenci Dragsteru jsem věděl, ale nikdy jsem mu nepřikládal nijak zvláštní význam. Myslel jsem si, že je to jenom načančaná Brutale s uříznutou prdelkou a nesmyslně širokou zadní gumou, která má přilákat pozéry a milovníky čehokoliv, co je „jiný“. Zkrátka leštěnka útočící na ty nejnižší lidské pudy.
Fascinace – MV Agusta RVS #1
Přijde vám standardní Dragster tak nějak málo zajímavý? Asi stěží, ale i přesto si ve Varese řekli, že by to tak mohlo být, a připravili RVS #1. Abychom si rozuměli, jde o první model limitovaných edic, které pochází z dílny Reparto Veicoli Speciali neboli oddělení speciálních vozidel. Jednička sice technicky i designově vychází z Dragsteru 800.
MH TEST – Triumph Street Twin
Klasický motorky od Triumphu prošly před třema rokama velkou obměnou. Kromě modernějšího vzhledu došlo na zvýšení objemu motorů, a tak nástupcem klasického devítistovkového Bonnevillu, který povýšil do sfér nad 1000 cm3, je dnes Street Twin, takto nejdostupnější z řady, kterou výrobce nazývá Modern Classic.
MH EXCLUSIVE – Harley-Davidson LiveWire
Změní svět? Že se jako první z velkých výrobců do elektriky pustí zrovna ten nejkonzervativnější, by před pár lety asi nikdo nečekal. Jenže Harley-Davidson značně mění svou tvář a výraznou součástí toho je i LiveWire. Finální sériová verze, která jde na showroomy!
MH TEST – BMW R 1250 GS HP
Právě jsem se dostal do toho stavu. Obvykle je pro mě vzdálenej asi jako zen, o kterém mluví holohlaví mniši, ale jsem v něm. Mluvím o stavu, kdy mi GS připadá jako nejlepší motorka a kdy si dovedu představit být jejím majitelem. Jak se to stalo? Strašně prší, já jsem vyždímanej úplně na padrť…
BMW motorky se montují jedině v Berlíně
Začátek produkce se datuje už od roku 1939, kdy se továrna v berlínské části Špandava (Spandau) začala používat pro výrobu leteckých motorů. První motocyklové komponenty pak začala fabrika produkovat do roku 1949. Určitě máte logo BMW spjaté s Mnichovem, ale tam se montují jen auta. Motorky jedině v Berlíně!
MH RATING – motorky na blbnutí
Nejlepší motorky na blbnutí? Nic vás nedokáže pobavit tak, jako supermoto na pořádných gumách. Kombinace nízké hmotnosti, hbité ovladatelnosti a výbušného motoru je něco, co si okamžitě zamilujete. Tohle je náš výběr těch, které nás chytly za koule nejvíc.
ČTENÁŘSKÝ TEST
KTM 1290 Superduke R
Fresh and Tasty. Všechno se odehrává v cyklech. Jedna věc zanikne a další se zrodí. Ale pouze jednou za tisíciletí přijde čas, kdy se vyvolený vrátí zpátky na trůn a přinese chaos do jinak nudného světa. Tohle je Superduke a konečně nastal čas ušpinit ruce.
SPORT
Marco Melandri oznámil konec kariéry. Marco Melandri, jezdec týmu GRT Yamaha v mistrovství světa Superbiků, oznámil, že okamžitě po posledních závodech letošní sezony ve WorldSBK ukončí kariéru. Pověsit svou závodní kombinézu na hřebík se rozhodl ve 36 letech.
GP HISTORIE – Brno a vítězové
Spolu s počtem mistrovských titulů se historické statistiky jednotlivých jezdců zabývají zejména počtem jejich vyhraných Grand Prix. Někteří vyhráli jen jednou, jiní mají na svém kontě třeba i několik desítek vítězných závodů. U každého z nich bez rozdílu má ovšem jedno vítězství určité specifické postavení – to první je prostě první a navždy jím zůstane.
MH ROZHOVOR – Karel Abraham senior
Když máte možnost povídat si s člověkem, který je uvnitř MotoGP už přes deset let, je dobré poslouchat. Takto otevřený rozhovor s Karlem Abrahamem seniorem si jinde nepřečtete. A hned to otevřeme otázkou, která nás všechny napadne: Nemá cenu kolem toho chodit. Jaký je váš osobní názor na budoucnost MotoGP v Brně?
ROAD RACING – Zlatý kahanec 2019
Těrlicko 2019. Déšť a sucho, závody IRRC, konec sezony pro některé třídy na přírodě a okolnosti, které by snad nevymysleli ani do filmu – takový byl letošní 36. ročník Havířovského zlatého kahance na Těrlickém okruhu.
MH CHALLENGE – Otočka po předním
Jízda po předním mě odjakživa fascinovala. Ten dokonalý balanc na absolutní hranici toho, co zvládne motorka a její řidič. Je to boj s přilnavostí předního kola a vyvážením motorky, když se zadní kolo pohybuje ve výšce a chce vás předběhnout. Riziko toho, že to člověk přežene a plácne sebou, je obrovské.
CESTOPIS – Ride to Magadan 2/5
Sibiřské drama. Motorky odjely do Irkutsku a my odcházíme zpět na hotel sehnat lístky na Transsibiřskou magistrálu, které chceme koupit přes internet. Cena není nijak závratná, ale horší je ta představa opět strávit ve vlaku 82 hodin, které jsem již absolvoval dva roky nazpět, a tak koukáme, o kolik dražší bude letenka Moskva–Irkutsk. Ha! Je ještě levnější než vlak!
TECHNIKA JÍZDY – Gyroskopický efekt
Vše, co se točí, generuje gyroskopický efekt. Čím větší váhu rotující objekt má nebo čím vyšší jsou jeho otáčky, tím silnější je gyroskopický efekt a tím těžší je vychýlit jej ze své osy otáčení. V běžném životě se s gyroskopickým efektem setkáváme neustále. I na obyčejném jízdním kole. Čím rychleji na něm jedete, tím je stabilnější v přímém směru.
MH AKCE – Korsika trip
Stává se, že je-li nějaká událost v našem životě příliš intenzivní, utkví nám z ní v paměti střepy zážitků, z nichž teprve časem poskládáme celkový dojem. Já mám ale termín (psaní) dnes, poněvadž tiskovina není holubník, milánkové, takže vysypu trochu těch barevných střepů a uvidíme, co se z nich na papíru složí.
DLOUHODOBÝ TEST – Husqvarna 701
Sdílená radost je tou nejlepší. A tak když se náš Svartpilen potkal s druhým, bylo to luxusní. O to víc, že na něm přijel kamarád Oskar, kterej se do něj beznadějně zamiloval při mojí návštěvě (pamatujete na příběh z testu z MH 6/2019?). Nekoukal doprava doleva, prodal pár starejch motorek, a i když nejdřív čekal na výprodej testovaček, nakonec to nevydržel a mazal do Dypree pro novej kousek.
MH TESTUJE
TSS Group a Autoklub Slovakia Assistance
MotoAsist pod lupou. Pravidelní čtenáři Motohousu už nejspíš existenci MotoAsistu postřehli. V jedné z našich motorek tahle krabička bydlí už třetím rokem a se službou tak pracujeme v podstatě denně. Pokud to hodně zjednodušíme, jde o dvě jednotky – GPS lokátor SAT 7500 umístěný v motorce (připojen na baterii) a mobilní telefon.
MotohouseKy
Jízda na motorce, zdálky vypadající jednoduše, se v autoškole projevila jako slušná porce balančního cvičení. V té chvíli jsem si uvědomila, že začínám jezdit (cvičit), aniž bych tělo protáhla, zahřála a připravila. Z čehož se dá poměrně lehko vyčíst, že ti z nás, co si sedají na motorku neprotažení, si tělo, s prominutím, spíš huntují.
Nový tištěný Motohouse 8-9/2019
V prodeji po víkendu
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
- info předplatné: www.send.cz
- Více info na www.motohouse.cz
ON LINE již teď k dispozici na:
https://www.alza.cz/media/motohouse-8-9-2019-d5649249.htm