Základní myšlenkou při navrhování téhle motorky bylo vydat se jinou cestou. Ono se totiž BMW R nineT stalo hodně oblíbeným základem pro customy, a tak by se dalo říct, že na tomhle základu už jsme v podstatě všechno viděli. Opak je pravdou.

„Byla to pro nás skvělá práce v tom ohledu, že nám zákazník plně důvěřoval. Jeho zadání bylo velmi stručné – chce BMW, agresivní, ale zároveň elegantní design a motorku, na které se dobře sveze,“ uvádí motorku Tom Konečný, když stojíme v holešovické Továrně a koukáme na tu krásku. „Od začátku jsme také věděli, že motorka musí být stoprocentně legální na silnici, takže jsme museli všechno prohnat německým TÜV. A na to je taky dobré myslet v každém kroku stavby.“ dodává.

 

Jiný rozměr

Jak poslat R nineT jiným směrem? Vykročit z retra, primárně nestavět kafáče, scramblera, brata ani nic podobného. Kluci se rozhodli udělat motorku hodně nízkou, nahrbenou jako klasického streeta a zároveň jí dát sportovnější ergonomii. A pak už to bylo o jednotlivých komponentech a detailech.

Věděli jste například, že nineT má pod přední částí nádrže ukrytý takový pěkný kus trubkového rámu? Z fabriky je schovaný a to, co je z něj vidět, je nalakováno tak, aby se to co nejvíc schovalo. U Diamond Atelieru to otočili. Trubky nad motorem nalakovaly sekundární světlejší barvou, a tak z toho vzniknul na pohled hodně zajímavý prvek.

S tím samozřejmě souvisel tvar nádrže, který se musel podřídit. Jestli máte pocit, že jste tu nádrž už někde viděli, dáme vám malou nápovědu – Pierre Terblanche. Podívejte se na tu dole úzkou, nahoře vysokou stavbu a velmi specifický tvar. Kdo hádáte Ducati 900 SS, jste správně! Tu kluci použili jako vrchní část nádrže, kterou upravili a doplnili. Kromě benzinu se sem totiž musela vejít také veškerá elektronika a nebylo jí úplně málo. Ale podívejte se na ta tři žebra ve spodní části, to je vážně nádherný detail!

 

Ke svalnaté nádrži, která doplňuje velký motor, v Diamond Atelieru do kontrastu postavili zadní část. Původní zadní rám šel pryč a nahradil ho trubkový vlastní výroby, o kterém se nedá říct nic jiného, než že je fakt úzký. Přesto sedačka nepůsobí nepohodlně. Pohled zezadu je opravdu fascinující a nenarušují ho ani drobounké LEDkové blinkry a vpravo připevněná SPZ (sakra, jak to, že to jde v Německu zhomologovat?).

Vpředu hraje prim pouze světlo MT, které je namontované hodně nízko a tím doplňuje siluetu celé motorky. Malý digitální budík Motogadget je umístěný na předním konci nádrže, aby výhled vpřed nebyl ničím rušen. Dominantní jsou tady vlastní frézované brýle s názvem motorky a jedním opravdu zajímavým detailem. Do brýlí je totiž zapuštěný 0,2karátový diamant. Když luxus, tak pořádně!

 

 

Nejen design, ale i technika

Zůstaňme ještě chvíli u toho luxusu. Co si budeme povídat, na motorce je prostě vidět, že nebyl problém s penězi, nemuselo se šetřit. Na první pohled vás praští karbonová kola BST dělaná v Jihoafrické republice na zakázku speciálně pro tento kousek. Zadní navíc na frézovaném náboji vlastní výroby. Podvozek dodal německý Wilbers a mluvíme o top modelech této značky – 46mm vidlice ZF 46RR, vzadu tlumič Blackline s plně nastavitelnou paralelní vzpěrou AC Schnitzer, plus tlumič řízení od stejného výrobce.

Originální Bremba jsou podle kluků víc než dostačující, takže zůstala a dostala opletené hadice ABM. Stejný výrobce se pak postaral o nízko položená dvoudílná řídítka. Na těch toho moc nenajdete, ovladače Motogadget a blinkry na koncích řídítek působí velmi čistě. Mimochodem Motogadget je tu ještě jednotka starající se o všechnu tu elektroniku a také systém pro bezklíčkové zapalování s čipem. Z toho viditelného doplňme ještě nastavitelné stupačky AC Schnitzer.

 

 

Touto technikou bychom mohli skončit a už tak by to bylo dost. Jenže u Diamond Atelieru se s něčím takovým nespokojili a zase šli dál. Rozhodli se, že motor nenechají v základu. Spolu se Simonem Dabadiem z DAB Design připravili první prototyp vlastních ventilových vík, která budou následně používat na malosériovém Urban21 (viz předchozí rozhovor). A pozor, stále nekončíme. Originální dvanáctistovka totiž nebyla dost, a tak se kluci začali pídit po možnostech, jak motor posílit.

Z několika stran se jim dostalo doporučení na firmu Rehcing a Andrease Reha, který se věnuje Baworákům, a to včetně těch závodních už hodně let. Výsledkem spolupráce je kit zvyšující objem na 1400 cm3. K tomu otevřené sání s filtrem K&N vtipně schovaným pod nádrží, titanové svody a koncovka Spark. Vyladěno na brzdě a bez výkonových děr tu máme parádních 145 koní. To není špatné vzhledem k tomu, že motorka váží po té náročné odtučňovací kúře slušných 170 kg. To bude hodně dobré svezení, co říkáte?

 

 

 

Nezbývá než smeknout! Dva mladí kluci s jasnou vizí, kteří dokážou vypiplat neuvěřitelné kousky. Momentálně má Diamond Atelier na svém kontě 13 motorek, z toho druhé R nineT a obě jsou velmi výjimečná. S ničím jiným si je nespletete, ale zároveň forma nepokazila funkci. Prostě když už se staví exkluzivní motorka pro náročného zákazníka, musí to vypadat a fungovat. A jak tak u ní sedím, dochází mi, že jsem měl možnost na vlastní oči vidět další hodně výjimečnou motorku, na kterou se bude vzpomínat ještě za hodně let.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno