Není Harley jako Harley, neni street jako street… Pokud máte rádi neobvyklé kombinace motorů a stylů, pak jste tu na dobré adrese. Francouzští Dub Performance dali jednu takovou motorku dohromady

Jasně, streetfighter je obvykle japonský čtyřválcový motor s motokrosovými řídítky a zvedlou prdelkou. Ale motorky naštěstí nejsou svázány pravidly a každý si může zkombinovat, co chce. Alespoň je o tom přesvědčen Fred Duban, který ve francouzském Millery provozuje custom dílnu Dub Performance (web). Většinu času se sice baví stavěním klasických cruiserů, bobberů a podobných strojů se základem Harley-Davidson, ale proč taky jednou nevystoupit ze stereotypu?

 

 

To se Fredovi rozhodně povedlo s custom bikem Proto Slug. Nápaditá kombinace velkého amerického vzduchem chlazeného véčka a evropské školy streetů ve finále vypadá dost parádně. A nenechte se zmást, nejde o nějakou zdechlou nafintěnou leštěnku na výstavy. Fred motorku stavěl tak, aby se na ní dalo každý den jezdit, aby ta jízda byla sportovní a zábavná.

Sportovní s motorem H-D? No, ono ne všechno je na první pohled tak, jak vypadá. Véčko totiž pochází z dílny dnes již neexistující firmy Merch a s originálním Harley-Davidsonem má společnou pouze základní konstrukci. Navíc je vyzbrojeno kompletními rozvody od Jims a upravenou hlavou, což ve finále spolu s šíleným objemem 2147 cm3 znamená výkon 180 koní. A to už je na streeta dost, ne?

 

Výkonu hromada, ale přeci jen jsou americké big twiny krapet těžší, takže bylo potřeba šetřit váhu jinde. Proto Fred sáhl po rámu z chrom-molybdenové oceli, nádrži z hliníku, stejně jako kyvce a karosérii z plastu, zadek je ze Suzuki GSX-R. Šetřit nechtěli u Dub Performance ani na podvozku, takže zde najdeme tlumiče Öhlins, lehká kovaná kolabrzdy Beringer, na předku radiální čtyřpístky. Zajímavým prvkem je také sekundární převod pomocí řemenu.

 

 

Hodně nápadů, hodně práce a řekněme si na rovinu, také hodně peněz, to všechno do této motorky musel Fred Duban vložit. Odměnou mu pak je ale hodně zajímavý stroj, který si svého zákazníka určitě najde. I když cena 50 tisíc Euro rozhodně není nízká.

 

Foto: Motorvista

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno