Máme za sebou první den testů v Řecku a tím pádem seznámení s modelovou novinkou na rok 2014 – Hondou NC750X. A hned na začátek řeknu, že mám pár kamarádů, kterým bez zardění řeknu: „Kupte si tu motorku…“

Jaká ve skutečnosti je? Honda tím na prezentaci nijak netajila. Je to mašina pro zkušené piloty, vyklidněné jezdce. V jednom kompletu tady dostanete pohodlnou turistickou motorku, ale taky lehkou mašinku pro každý den – k tomu nesmíme zapomenout přičíst nízkou spotřebu paliva a předpokládatelné mizivé náklady na spotřební materiál.

Proč je to tak dospělá motorka, to pochopíte ihned po usednutí do sedla. Motor je v ocelovém rámu zasazen nízko, tím pádem je dané i těžiště. Jenže stavbou je to spíš vysoká motorka, takže ji ve výsledku ovládáte spíš jako hračku – a přitom máte stále pocit, že je docela velká, máte dostatek komfortu, jezdecká pozice je neskutečně pohodlná.

Sedla mi do ruky vlastně opravdu od první vteřiny, sám se totiž mezi takové piloty počítám, 160 guma dávala možnost se svobodněji převalovat ze strany na stranu, v serpentinách nad mořem v Řecku se dalo doopravdy užít a jízda byla plynulá, ale hlavně zábavná.

Fakt si přesně dovedu představit rotu běžných pilotů, kteří na tomhle stroji projedou svět bez jediného problému, absolutně v pohodě, v pohodlí a za strašně malý koruny (i při hodně rychlé jízdě ukázala průměr 4,7 litru, tím pádem věřím zcela deklarovaným 3,5 litrům při normálním užívání.)

 

JEDE NEBO NEJEDE?

Teď se určitě zeptáte, a jak je to výkonem. Vždyť 55 koní je přeci žalostně málo. „Jak pro koho,“ odpovím. Zkoušeli jsme to, třeba oproti Crosstoureru. Na semaforech NC750X na jedničku a dvojku docela stíhalo, velký čtyřválec razantněji cuknul vlastně až někde na trojce, při víc jak šedesátikilometrové rychlosti.

Maximálku jsem ze sedmpade vytlačil cca 165 km/h, což by vám mělo svým způsobem indikovat, že ta motorka má v běžném provozu postačující švih. Honda pro letošek přidala na výkonu a krouťáku, nástup je čistý, stabilní  – a co mě potěšilo nejvíc, v náročných zatáčkovitých pasážích strašně dobře předvídatelný.

Poklidným dojmem působí i jezdecká pozice, sedíte narovnání, přirozeně – když chce v zatáčce trochu naklonit, stačí se jen trochu nahrbit. Poslouchá ochotně. Honda hodně zapracovala i jemnosti motoru (nově dvě vyvažovací hřídele), i na jemnosti přeřazovaní automatické DCT převodky. Ta kombinace funguje naprosto plyšově a stačí se fakt jen držet řidítek, kochat a jízdou se bavit.

Jo, bavilo mě to s ní. To nebudu lhát. A dokážu si plně představit to nejlepší využití takovéhle motorky: Pohodová jízda na dovolenou, ničím nerušený zážitek, žádný zbytečný kravení a blbnutí. Lidi mé krevní skupiny. A jak nasvědčují čísla prodejů u Hondy, je nás takových celý zástup, takže NCéček budete bezpochyby potkávat na silnicích víc a víc…

 

Kompletní jízdní test připravujeme do Motohouse 4/2014.

 Honda NC750X

NĚCO Z TECHNICKÝCH NOVINEK

– Motor, objem řadového dvouválce s jednou vačkou narostl o 75 kubíků na celkových 745 cm3. Tím povyskočil maximální výkon a točivý moment na hodnoty 55 koní a 68 Nm.

– Minulý model byl hlavně o zátahu v nízkých otáčkách a novinka se téhle filozofie drží. Díky speciálně tvarovanému spalovacímu prostoru a těžší klikové hřídeli má motor celých 68 Nm už při 4750 otáčkách.

– Pro rok 2014 dostal motor navíc vyvažovací hřídel (má tedy dvě), která eliminují nepříjemné vibrace, zlepšil se tím komfort, například při celodenním cestování.

– Honda se u novinky NC750X drží designové linky, kterou začala razit před několika lety a která je patrná u všech jejích ON/OFF modelů.

– NC je ale ohromně praktické. Skvělou vychytávkou je velký úložný prostor v místě, kde je klasicky nádrž, mezi koleny jezdce. Máme vyzkoušené, že tohle se hodí opravdu pořád a podtrhuje to fakt, že je to chytře vymyšlená mašina.

– Díky malé spotřebě paliva (kolem 3,5 litru na sto) ujede až 400 km na jednu plnou nádrž.

– Masivní ocelový rám zajistí vynikající stabilitu při všech jízdních režimech

– Rozvor kol je 1540, úhel hlavy řízení 27°, stopa 110 mm; rozložení váhy mezi přední a zadní kola 48/52; pohotovostní hmotnost motorky je 219 kg, s převodovkou DCT potom 229 kg

– NC si vystačí s jedním brzdovým kotoučem o průměru 320 mm a dvoupístkovým třmenem, zadek potom brzdí 240mm kotouč; motorka má dvoukanálové ABS už v základní výbavě

– Volitelně svoje NC můžete vybavit vynikající automatickou převodovou DCT, která má letos nový software a je ještě jemnější. Systém ABS je už v sérii.

– Hodně zajímavá se jeví cena. 179 000 za takhle praktickou motorku vybavenou ABS je podle nás férová nabídka


Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno