Pár stupňů nad nulou, okolní stráně pokryté sněhem a silnice promrzlé na kost. Zima se ukázala i v jinak prosluněném Španělsku, kde jsem byla otestovat dvě novoty pro tolik uznávanou „střední dobrou“

Mám možnost projet se dvou novinkách sezony 2013 a rozhodně se těším. Honda pro tento rok vydala dva modely, CB500F a CBR500R s identickým motorem o objemu 471 ccm a  výkonem 35 kW, což je velmi dobrá zpráva pro majitele řidičských oprávnění skupiny A2, ale nejen pro ně.

Motor byl zvolen pro jeho lehkost a další předností, je spotřeba. Ta se pohybuje kolem 3,7l/100 km. V dnešní době, která není přívětivá, je to ohromné plus. Mít bike, který spadá do středních motorek, designově velmi povedených a nežere? To byl sen.

Honda CB500F


 


CB500F

Naked mi padne do oka hned svou podobností s větším CB1000R.  Design z něj totiž vychází. Fko je svěží, hravé a jízda na něm je příjemně uvolněná. Nemám potřebu se s něčím tahat, poslouchá na slovo a s přesností japonských inženýrů plní veškeré mé myšlenky. Překlopit jí ze strany na stranu se stává vyloženě zábavou, nad kterou nijak nemusíte přemýšlet. Stačí jen vysunout rameno, nebo zatlačit špičkou do stupačky a Fko poslušně padá do náklonu.

Vyladěný podvozek pobírá každou nerovnost a je krásně čitelný. Do posezu zapadám jako do oblíbeného křesla a vím, že dlouhou dobu nemusím sesednout. Jízdní pozice jako by byla přesně pro mě. Stejně tak padnou do rukou široká řídítka a veškeré ovládání. Bylo to vlastně u Hondy někdy jinak? Páčky jsou dobře dosažitelné i pro holku, nejsou bohužel polohovatelné, ale pro většinu lidí to bude ideál. Když se kouknu na budíky, vše je digitální a krom klasických počítadel, ukazatele paliva a  hodin, tu nacházím okamžitou spotřebu paliva což je taky novinka.

Honda CB500F

Velmi překvapená jsem z brzd. U nahotinky máme testovací verzi s ABS, které není sériově montováno. Brzda je čitelná, přesně víte jak jí dávkovat a ABS Vás nevyleká. Jemně ťukne, jako kdyby dávalo vědět „ jsem tu“ ale víc nestraší. Při proplétání městem se svižně pohybuju mezi autama a s lehkostí dostávám motorku, kam je třeba. Není nikde cítit 192 kg. Ergomie motorky je víc než překvapivá. Manipulace na místě je jako s kolem.

Honda CB500FHonda CB500F

Sedím na motorce a v klidu s ní couvám do kopce, což jsem nikdy před tím nebyla schopná udělat, nebo pouze s velkou námahou. Na holky a menší postavy se tady hodně myslelo. Od Hondy je to nepochybně skvělý tah na branku. Mám jedinou výtku a to k víčku nádrže, mohlo by být na pantu.

Kompletní galerii z testu najdete …ZDE

 

CBR500R 

Rko je skvělým vstupem do světa sportovních strojů. Srdce nejen mladých střeců a střelkyň můžou jásat. Být mi o 10 méně, byla by to jasná volba. Já ty kapoty prostě žeru. Podobnost s Firebladem není náhodná, opět se brousilo dle osvědčeného designu siných okřídlených stojů. Ryba ve vodě, tak se cítím za řídítky sportovní ségry.

Honda CBR500R

Pozice v sedle je stejná jako u Fka, jen kapotovaná veze má řídítka níž a jsou úzká. V zatáčkách si užívám trochu neklidu oproti naháči, ale to je právě moje gusto. Pozor ale, pořád mluvíme o poslušné Hondě. Nic co by vyvádělo z míry se tu nevyskytuje. Obě jsou to koťátka, co nezatnou drápek. Základ je identický. ABS funguje skvěle, zde je montován sériově a není možné ho vypínat, přesto že nejsem příznivec tohoto systému, mi fakt nevadí, naopak je mi to příjemný. Zajímavé je že, za celou jízdu nepociťuju skoro žádné vibrace. Nic.

Tohle je skvěle odvedená práce. Horší je to s větrem. Skvěle vypadající štítek na Rku posílá všechen vítr přímo pod mou bradu. Posunuju se v sedle, trošku přikrčím a pak je to ok. Obě motorky mají při podrobnějším zkoumání, spoustu krásných detailů, které bych u motorky za tak skvělé peníze ani nečekala. Ať už jsou to Hondí loga, průřezy na blatníku, nebo madla pro spolujezdce, vše je dotaženo do detailu.

Honda CBR500RHonda CBR500R

Tuhle motorku, si dovedu představit pro kohokoliv, ať je to začínající biker/ka, nebo pro ty, co přecházej třeba ze skůtru a chtějí něco, co jim bude sloužit dobře, nevystraší je to, ale budou se moci presentovat velkou motorkou. Každý den do práce i přes zacpané město bude náhle radostnější i pro straší ročníky, co nemaj potřebu závodit. Honda prostě dobře zacílila a připravila si půdu pro budoucnost.

CZ + SK gang

KOMPLETNÍ TEST OBOU MOTOREK JIŽ ZA TÝDEN V TIŠTĚNÉM MOTOHOUSE 4/2013

Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno