MV Agusta Brutale je typická motorky na neděli. Drahá, temperamentní, nepraktická, uřvaná. Ale je to boží svezení a proto ji máme rádi

Můžete namítnout, co dělá skoro sedm let stará motorka v článku s nadpisem „první jízda“. Vysvětlíme to. O těchhle Taliánkách sníme už pěkně dlouho a zatím jsme mohli tak maximálně slintat nad firemníma prospektama nebo číst testy našich západních kolegů. Teď už ale i na vlastní kůži víme, jaký to je, když člověk kočíruje tuhle krasavici.

O tom, že Brutale je snad nejkrásnější naháč všech dob, je asi zbytečný psát. Tenhle design se do dnešní doby vesele kopíruje a není se čemu divit. Je nádherná, čistá, majestátní. Nás ale nejvíc zajímalo, jestli tady neplatí heslo – all show, no go.

Na to, že je MV italská motorka, tak má vcelku konvenční řadovej čtyřválec s rozvodem DOHC. Žádný desmodromický rozvody ani pneumaticky ovládaný ventily. Ne, tohle je čtyřválcová koncepce dotažená do absolutoria.

Stačí dát na neutrál milimetr plynu a okamžitě poznáte, že tohle bude neobyčejnej zážitek. Otáčky vyletí jako na opravdický závodní motorce. Tady tý síly bude fakticky dost. Odezva je tak rychlá, že mám trochu strach o jeho plynulé dávkování. 136 koní ze skoro litrovýho motoru je slušná porce, ale to vám pořád neřekne, jak rychlá ta mašina doopravdy je. Mnoooo, nechci bejt zbytečně sprostej, ale je kurevsky rychlá.

Ta lačnost po otáčkách je ještě podpořená nakrátko poskládanou převodovkou, takže na první dva kvalty Agusta okamžitě panáčkuje na zadním kole. Ta motorka by nebyl tak nádherná bez toho, aby neměla prvotřídní podvozkové komponenty. Na první pohled se zastavuju u macatých 50 mm vidlic od Marzocchi, které drží masivní brejle. Zadní odpružení letmo uchyceného kola obstarává monoshock od Sachse.

Podvozkově je tohle jedna z nejpovedenějších mašin, na kterých jsme, kdy jel. Ta jistota v náklonu, stabilita a ochota zatáčet je boží – jak kdybych měl přes obě kola fošnu. Samozřejmě je to vykoupený drncáním a hodně živým řízením na normální silnici a nedokážu si představit, že bych na MV jezdil třeba do práce.

Na to by jí byla škoda, tahle mašina patří na okruh nebo na opravdu kvalitní okresku. Tam ji budete milovat, všude jinde ji zatratíte. Není snadný s ní žít, ale pokud dokážete ocenit její pravý kvality, bude dávat smysl. I přes to, že je drahá a o spolehlivosti prvních modelů se radši nebudeme bavit. MV je zážitek a tak to má zůstat.

 

Základní údaje:
» výkon 136 koní » objem 907 cm³, řadový čtyřválec, vodou chlazený 4T » maximální rychlost 257 km/h » objem nádrže 15 litrů » průměrná spotřeba okolo 8 litrů na 100 km » hmotnost 185 kg »

Foto: autor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno