Snad se asi dovedete vžít do naší kůže – vždyť na tohle svezení se snad ani nešlo netěšit. Řadový šestiválec zasazený v motorce! Chápete to… 175 Nm už skoro na volnoběh. Nová motocyklová fascinace, navíc z německé provenience.

Ačkoli jsem už mezi českými testovači „starší chlap“, tetelím se právě radostí, protože lepší vstup do letošní sezony jsem si vážně nemohl přát. Už dlouho jsme si o téhle motorce četli, viděli ji na všemožných obrázkách, ale jaký bude ten šestiválec doopravdy? Co nabídne motorka, jaká tady doopravdy ještě „NIKDY NEBYLA“.

A řeknu vám to zcela na rovinu – po prvních kilometrech jsem nadšený (a to vám lidi kolem mě potvrdí, že to zas tak často nebývám) jak po prvním přijímání. Je to podle předpokladu něco úplně jiného, něco co se nepodobá ničemu. Testovací jízdu dáváme společně s Carlosem a střídáme se na velkém GSku, tedy na dvouválcové dvanáctce. A tím se ten rozdíl ještě více umocňuje.

Šestiválcová K 1600 GTL, jakoby proti standardním motorkám ani na volnoběh žádný motor neměla, jenom bručí, vibrace žádná. Reakce na otočení plynu je absolutně měkoučká, motor bez odporu poskakuje do otáček a zase se vrací zpět. Spíš reakce (paradoxně) až závodní motorky, nic nejde ztuha.

K 1600 GLT

MOTOR

Pomalu cvaknete jedničku a dopředu vás to táhne zcela milostivě, ale s očekávanou mamutí silou. Zcela přesně si dovedu představit tu sortu lidí, kteří budou na tomto stroji cestovat. Budou si to „vrkat“ takřka bez přidávání plynu, a K 1600 GTL s nimi pojede jako postýlka.
Zkoušíme tedy přidat na rychlosti a zase docela překvapení. Z šestiválce jde docela zajímavý zvuk. Je z něj i slyšet, jak lehce se dostává do otáček. Ani teď se na motorce nic nechvěje a nad 3 000 otáček je takové pole „živočišnosti“, kde mě vůbec nejvíc baví tu věc ovládat.

Ano – tohle je opravdu použitelná cestovní motorka. Ne žádný brblák a nebo neovladatelný tank. Těším se, až ten motor nasoukají třeba do nějakého naháče, z toho mě už tuplem nikdo nesundá!

ovládání K1600GLTPODVOZEK

Určitě se mě budete ptát i na podvozek. Jak moc je znát, že je to takhle těžká motorka? A já odpovím, že i tohle je zvládnuté dobře. Ano, není to moje krevní skupina a opravdu mě bere čert, když se musím s podobnou almarou otáčet někde na parkovišti – ale co nadělám. Takže po druhém „šibování“ alespoň přiznávám, že K 1600 GTL je proti řadě podobných strojů OK, protože je chytře vyvážená (těžiště je evidentně hodně nízko) a při rozjezdu se celá ta váha jakoby ztratí a nemáte šanci si tipnout, jak těžká ve skutečnosti je. A to je u cestovních motorek hodně potřebná vlastnost! Tak na to bacha…

Podobně je na tom i jízda jako taková. Hodně lehoučce jde do zatáček, nemusí se k ničemu moc přemlouvat. Já vím, že je to takové klišé, ale v tomhle případě mi věřte – opravdu velice lehce. Samozřejmě cítíte, že sedíte na cestovní motorce, ale nic vás tu očividně neobtéká, a to se počítá („standardní“ K 1600 GT bez zadního kufru – má těžiště ještě trochu víc na předek a je na tom zase o chlup líp!!!)

DOJEM

Nějaké povídání o měkkém posezu v královském sedle a neskutečném množství výbavy (TC,rit K1600GLT rádio, navigace, nastavitelné a vyhřívané cokoli a xenony), to si necháme až pro velký test, to si musíme užít. Takže zatím opravdu jen k prvnímu dojmu – nový Bavorák je bomba. Určitě to je dáno tím motorem, protože ten se vymyká. Jako již standardně, doporučujeme vyzkoušet. Tohle je totiž zážitek, který by si měl do alba „zážitků“ vylepit každý alespoň trošku zvídavý motorkář.

A moje poznámka osobně, jako autora: „Vážení kolegové z redakce. Bude to poprvé u motorky podobného typu – ale já vás předem upozorňuji, že až budeme K 1600 GT (či GTL) testovat, chci se svézt a chci na tuhle dnešní zkušenost navázat. A mám takový dojem, že se budeme evidentně prát…“

Foto: Karel Taborský

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno