S prvními slunečnými dny se v redakci naplno rozjela testovací sezóna. Mezi prvními kousky, co nám prošly rukama byla i úchvatná Electra Glide ve verzi Classic.

Není to poprvé, co se ke mě dostal Harley-Davidson z řady Electra Glide a tak, bez mučení se přiznám, jsem se už dopředu hodně těšil. Velké koráby mě obecně baví a Electru považuju za nejlepší z nich. Kromě komfortu a nadstandardní výbavy totiž nabízí i překvapivě dobré jízdní vlastnosti dané tím, že nejde o dlouhou mohutnou motorku, ale vlastně „jen“ o nastrojeného cruisera (rozvor kratší, než Fat Boy). Proto je to stroj, se kterým se rád pohybuju po okreskách, ne jen dálniční přesunovadlo.

Komfort, zábava v zatáčkách, perfektní zpracování a v neposlední řadě můj oblíbený nadstandard v podobě rádia s CD/MP3 přehrávačem (Mrmlejte si, jak chcete. Dokud nezakusíte ten moment, kdy vám na cestu svítí slunce, vezete se krajinou a do toho vám hraje třeba Let The Sunshine In od The Doors, nepochopíte.), na to vše jsem byl připraven, ale i přesto pro mě byla Electra Glide Classic velkým překvapením.

A to hned ze dvou důvodů. Tím prvním jsou brzdy. Harley-Davidson se spojil s italským Brembem a společně přichystali pro celou řadu Electra Glide brzdovou soustavu s ABS. A světe div se, ono to brzdí o dost lépe, než starší modely s původními brzdami. Netvrdím, že to jsou brzdy jak ze Superduka, ale na H-D je to super. A kdo někdy jel na starších kouscích, jistě chápe, co tím myslím.

Ještě větším překvapením a radostí je ale nový motor. Modely 2011 dostaly Twin Cam 103, tedy motor s objemem 1690 cm3, oproti původním 1584 cm3 u loňských motorek. Řečí čísel řeknu 134 Nm v 3500 otáčkách. Řečí…ehm…hulváta, řeknu, že jestli to dřív jelo hodně, tak teď to jede jako svině. Nesmějte se, rychlost není jen o sportovních motorkách. I Carlos byl dost překvapenej, co tenhle Haryk dokáže. Hlavně na prvních 400 metrech vás pěkně zatahá za ruce.

Ano, je to velmi specifická motorka, tohle vás musí chytit. Pravda, není zrovna z nejlevnějších – cena začíná na 24 tisících Euro (tj. cca 580 000 Kč), ale věřte mi, že to stojí za to. Svezení na Electra Glide Classic je zážitkem na dlouhou dobu. Na velký test se těšte v jednom z nejbližších čísel Motohouse.

Foto: Jan Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno