Na MX trhu jsou výrobci motorek, kteří co rok, či maximálně dva, představují nový model motokrosových strojů. Jako by na to měli běžící pás. A pak jsou tu jiní, již mají mezi generační obměnou přeci jen delší interval

Na MX trhu jsou výrobci motorek, kteří co rok, či maximálně dva, představují nový model motokrosových strojů. Jako by na to měli běžící pás. A pak jsou tu jiní, již mají mezi generační obměnou přeci jen delší interval. Jenže když už u nich dojde ke generační obměně, je to skutečně zcela nový živočišný druh, nikoliv jen drobný facelift, popřípadě vyměněná samolepka. A právě tak se k tomu postavila Honda se svým zbrusu novým a od základu přepracovaným modelem CRF450R!

Co je nové?

Laik hledící na fotky si možná pomyslí, že je to vlastně furt stejná mašina, je přeci červeno-bílá a má vysoko blatníky, ovšem většina motokrosařů ví, že to nejdůležitější není na první pohled až tak vidět. Pokud bychom měli být maximálně struční, pak CRF 2017 má zcela jiný a nový: motor, šasi, palivové mapy… Jen výčet novinek nám tentokráte dal se schématy v časáku na rovné 2 strany

 

A jak to jede?

Zpočátku jsem měl obavy, zdali se zvětšený úhel krku řízení neprojeví negativně na ochotě stroje zatáčet. Ovšem, jak se aktuálně mohu přesvědčit, i v ostrých vinglech se rádius vykružuje lépe než kružítkem. Přičemž ani ve skutečně hlubokých drážkách, které na nás číhaly v jedné z bahnitých zatáček, nemám pocit, že by Hondě překážely stupačky…

Reakce vstřikování lze popsat jako okamžité a spontánní už na první, standardní mapu. V ostrém setupu to chce zacházet skutečně opatrně s pravým zápěstím, protože zatímco v sériovém nastavení je reakce motoru na pootočení plynové rukověti poměrně rozumná, v mapě číslo 3, tedy hard, se naopak pohonná jednotka byť po milimetrovém pootočení plynu snaží rvát k omezovači, co jí síly stačí.


Na co se těšit?

Palivová mapa číslo 2, tedy soft, naopak nahrává blátivému podnebí, nebo naopak méně zkušeným pilotům. V tomto režimu má sice motor stále síly na rozdávání, ovšem výkonová křivka je výrazně méně strmá.

Jenže není to jen o motoru a z rychlosti trysku je potřeba taky umět zpomalit. A na to je Honda vybavena velmi dobře, i když náběh obou brzd, především tedy první, bych osobně uvítal přeci jen o něco ostřejší. Ne, že by byly tupé, nicméně jejich náběh se dá považovat za pozvolnější. V tomto ohledu se však jedná spíše jen a jen o zvyk a sžití se se strojem.

VERDIKT ****
Toužíte-li po mašině se skutečně úchvatným podvozkem, který dokáže převálcovat mnoho evropských značek a disponuje navíc výbušným motorem a naprosto fantastickou ovladatelností, je načase zastavit se u svého nebližšího dealera Hondy…

 

 
Kompletní test HONDA CRF450R  naleznete v aktuálně připravovaném Motohouse 1-2/2017 – které bude k dispozici již mezi vánočními svátky.. 

Foto: Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno