Vytvořil koncept R 90 S na jehož základu je letošní horká novinka z Mnichova postavena. Pomáhal při její konstrukci a nakonec se zapojil do custom programu a na jejím základě postavil vlastní podobu. Americký kouzelník Roland Sands a nekonečná sága se jménem R nineT

Pojďme si touto story projít od začátku. Tam stály dvě značky, které ve světě motorek znamenají hodně. Na jedné straně největší evropský výrobce BMW Motorrad, na straně druhé kalifornský customér Roland Sands. Roland a jeho RSD dostali z Mnichova zakázku na koncept R 90 S (zde). Ten měl vloni na jaře naznačit, že se BMW chystá jít směrem do retra a můžeme očekávat sériovku.

 

Ta na sebe nenechala dlouho čekat, model R nineT byl představen na podzimním veletrhu EICMA v Miláně. Přečíst jste si o něm mohli nejen v MH 3/2012, ale také zde. Podle videa (zde) a prezentačních materiálů, které BMW k novince vydalo, je jasné, že mistr Sands má na svědomí nejen koncept, ale byl také součástí týmu Oleho Stenegarda, šéfa designu BMW Motorrad, který za nineT přímo odpovídá. 

 

BMW se rozhodlo novinku podpořit sérií customů a v prosinci se objevila první přestavba zadaná berlínským Urban Motors (zde). Nyní se konečně dostáváme k dnes představené novince, kterou se pomyslný kruh uzavírá. Je vidět, že Roland Sands to příliš složité neměl, jeho oblíbená kombinace jednoduchosti, eleganc a funkčnosti se dala na R nineT aplikovat snadno. Velkou výhodu měl také v práci na konceptu R90S, řada dílů je zde očividně shodná a velmi brzy se určitě objeví v nabídce dílů RSD.

 

Roland na nineT vlítnul s kbelíkem černé barvy, i když jen pomyslně. Stačilo naeloxovat přední vidlici, nalakovat pár dílů, využít kombinace černé a chromu a hned je to jiná motorka. “Chtěli jsme docílit jednoduchosti a to nejen designové. Mysleli jsme na zákazníka, na to, aby mohl upravit svoje nineT a nepotřeboval k tomu řezání, broušení a další takové věci.” Dá se tedy předpokládat, že všechny použité díly, jako je světlo, kryty hlav válců, sedlo nebo parádní výfuková soustava, se budou dát u RSD pořídit. 

 

Ať tak, či onak, Roland Sands opět projevi svůj cit pro detail jako součást celku a dokázal z BMW R nineT vytáhnou zajímavou esenci moderního a retro biku. Co vy na to, neměla takhle vypadat už v sérii?

Foto: BMW Motorrad

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno