Série návratů historických značek pokračuje. Tentokrát se znovu na scéně objevuje belgická Saroléa a s ní elektrický superbike SP7 připravený na Man

Saroléa byla prvním belgickým výrobcem motorek a jedním z prvních výrobců na světě. Továrna byla založena jako zbrojovka v roce 1850 a v roce 1892 začala vyrábět také motocykly. Její produkce rostla a v roce 1929 měla její továrna přes 6000 m2 a byla schopna vyprodukovat 50 motocyklů za den. Dařilo se také na sportovním poli, v roce 1952 vyjela Saroléa s Victorem Leloupem vítězství v úvodním FIM Motocross evropském šampionátu. Velká hospodářská krize, ale nakonec firmu i přes všechny snahy udolala a Saroléa v roce 1963 zanikla.

 

Nyní tedy hlásí belgická značka návrat, ovšem ve zcela jiném stylu. Konkrétně totiž mluvíme o Saroléa Racing Teamu a jejich novém stroji SP7, závodním elektrobiku. Na svědomí to má všechno trojice mužů, kteří se v tomto světě dobře orientují. Šéf týmu Torster Robbens má za sebou desetiletou zkušenost z Formule 1, ale také pozici team manažera Audi Sport Japan nebo titul nejmladšího team manažera, jeho tým zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Technický inženýr Bram Vergote je specialistou na CNC a obrábění, ředitelem firmy Bravotech. Do třetice pak kápo přes elektriku a testovací jezdec Thijs De Ridder, belgický šampion supersportů a endurance, jezdec poháru eRoadRacing FIM World Cup a zároveň konstruktér prvního belgického elektrobiku. Zajímavá partička.

 

Tihle tři dali za podpory sponzorů a externích dodavatelů dohromady nový závodní stroj SP7. K designu nic říkat nemusíme, názor si udělejte sami, ale pro nás je to asi první elektrika, která se nám opravdu líbí. Technika, to je celokarbonový rám a kyvná vidlice, rekuperační dobíjení, přímý převod z motoru na zadní kolo. Výsledkem je neuvěřitelných 200 kg, které uvádí do chodu elektromotor s výkonem 180 koní a točivým momentem 400 Nm!! Chceme vidět ty gumy. Celé to znamená zrychlení z nuly na sto za 2,8 vteřiny.

  

Záměr je jasný, s touhle motorkou se bude jezdit Road Racing, prvním cílem je samozřejmě Isle of Man TT a tamní kategorie TT Zero. Jezdcem týmu Saroléa Racing se stal Skot Robert Wilson, který se účastní skotského RR šampionátu, ale má za sebou také starty na NW200, IOM TT a Ulster GP. Nezbývá, než držet palce.

Foto: Saroléa Racing

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno