Test na okruhu Motorland Aragon přiblíží start 35. sezony WorldSBK, čtyři měsíce po finále ročníku 2021.

Stejně jako v roce 2021 bude Pirelli hlavním sponzorem úvodního kola nové sezóny, kdy 8. až 10. dubna odstartuje MOTUL FIM Superbike World Championship 2022 závodem Pirelli Aragon Round. Společnost Pirelli je výhradním oficiálním dodavatelem pneumatik šampionátu od roku 2004 a od roku 2020 používá ve všech třídách výhradně slicky DIABLO Superbike.

Pirelli dodává pneumatiky také pro evropský pohár Yamaha R3 bLU cRU v rámci iniciativy SBK Roadway. Aragonskému kolu Pirelli budou předcházet dva dny testování na MotorLand Aragon v pondělí 4. a v úterý 5. dubna. Všechny tři kategorie vyjedou na trať jako poslední přípravu před startem v roce 2022.

 

 

Časový plán oficiálního testu – Motorland Aragon

Pondělí 4. dubna 2022
10:00-10:30 WorldSSP300 – FP1
10:40-11:25 WorldSSP – FP1
11:35-12:20 WorldSBK – FP1
12:30-13:00 WorldSSP300 – FP2
13:30-14:15 WorldSSP – FP2
14:25-15:10 WorldSBK – FP2
15:20- 15:50 WorldSSP300 FP3
16:00- 16:45 WorldSSP FP3
16:55- 17:40 WorldSBK FP3

Úterý 5. dubna 2022
10:00-10:45 WorldSSP – FP4
10:55-11:40 WorldSBK – FP4
11:50-12:20 WorldSSP300 – FP4
12:30-13:15 WorldSSP – FP5
13:45-14:30 WorldSBK – FP5
14:40-15:10 WorldSSP300 – FP5
15:20- 16:05 WorldSSP FP6
16:15- 17:00 WorldSBK FP6
17:10- 17:40 WorldSSP300 FP6

 

Pata Yamaha s Brixx WorldSBK
Šampión WorldSBK z roku 2021 Toprak Razgatlioglu vstupuje do prvního kola roku 2022 jako jeden z favoritů, odhodlaný zopakovat svůj úspěch a v roce 2022 bude jedním z těch, na které je třeba dávat pozor: “Pracujeme nonstop a také, v této sezoně opět bojujeme a jsme připraveni bojovat.” Poté, co v roce 2021 vybojoval několik umístění na stupních vítězů, může být iluzorní první vítězství Andrey Locatelliho za rohem.

Kawasaki Racing Team WorldSBK
Poté, co Jonathan Rea přišel o sedmý titul WorldSBK, chce, aby se sezona 2022 stala sezónou, kdy titul získá zpět: „Loni jsme udělali příliš mnoho chyb, já jako jezdec a také na straně týmu. Budeme se snažit poučit z obtížného roku 2021 a poučit se z chyb. Je vzrušující mít mnoho soupeřů, tolik kluků ve WorldSBK může být na stupních vítězů.” Týmový kolega Alex Lowes se bude snažit vrátit na vítěznou dráhu poté, co v roce 2021 na ní chyběl, připomeňme, že loni v Aragonii vybojoval tři stupně vítězů.

Aruba.It Racing – Ducati
Álvaro Bautista absolvuje první kolo v červeném dresu, když z HRC přestoupil zpět k Ducati. Po silné zimní přípravě je jeho cíl jasný, získat v roce 2022 titul. “S tak konkurenceschopným týmem a strojem je samozřejmě cílem bojovat o titul. Mám více zkušeností, lépe znám pneumatiky a formát šampionátu, ale i tak bude klíčové poučit se z chyb před třemi lety.” Michael Ruben Rinaldi, který je v Aragonu známý svou silnou stránkou, bude usilovat o to, aby rok 2022 zahájil na vysoké úrovni a zopakoval svůj úspěch na tomto místě v roce 2020, kdy závodil jako nezávislý jezdec Ducati.

Tým BMW Motorrad WorldSBK
Závod Pirelli Aragonie bude pro Scotta Reddinga znamenat závodní premiéru v týmu BMW Motorrad WorldSBK a s motocyklem M 1000 RR, protože v roce 2022 přestoupil k německému výrobci. S BMW M 1000 RR bude chtít vyrazit do čela startovního pole: “Máme dobrou motorku, ale je třeba ji jen vyladit, aby dokázala ještě o něco víc, a to je pro mě cíl. Do konce sezony můžeme bojovat o vítězství.” O týmovém kolegovi Michaelu van der Markovi budou poskytnuty další informace později, protože Nizozemec utrpěl tréninkové zranění, které ho vyřadilo z testů v Misanu, Katalánsku a Aragonii.

Team HRC
Tým vedený Leonem Camierem míří do roku 2022 se zcela novou sestavou, neboť přivede Ikera Lecuonu a Xaviho Viergeho. Oba nováčci se budou snažit adaptovat na kategorii, zatímco Vierge se stále zotavuje ze zlomeniny dvanáctého žebra po havárii v barcelonském testu. Tým HRC navíc změnil výrobce pérování z Öhlinsu na Showa a také brzdy, Brembo na Nissin. Lecuona byl po katalánském testu optimistický: “Ukázali jsme rychlost a úroveň, abychom mohli bojovat o nejvyšší příčky. Až přijedu do Aragonie, uvidíme, co se stane. Určitě se trochu změní pozice, ale důležité je, že dokážeme jet rychle, a to je pro mě a tým velmi důležité.”

Nezávislé týmy
Mezi další jména, na která si v roce 2022 musíme dát pozor, patří Garrett Gerloff z týmu GYTR GRT Yamaha WorldSBK a Axel Bassani z týmu Motocorsa Racing. Gerloff se bude chtít odrazit od horské dráhy v roce 2021, zatímco Bassani doufá, že naváže na svou loňskou působivou nováčkovskou sezonu.
Nováček Philip Oettl bude doufat, že využije zkušeností svého týmu a přizpůsobí se motocyklu Ducati Panigale V4 R. Sestavu nováčků WorldSBK 2022 doplňují Luca Bernardi, Hafizh Syahrin, Oliver König a Roberto Tamburini.
Do WorldSBK se s týmem Bonovo Action BMW vrací pódiový finalista Loris Baz a do týmu přichází 13-násobný vítěz WorldSBK Eugene Laverty.

 

 

 

WorldSBK v číslech

300 – Velká Británie má na svém kontě 298 vítězství. Dalším vítězstvím se dostanou o 180 před svého nejbližšího soupeře, USA, a budou jim chybět dvě k tomu, aby se stali první zemí, která dosáhla 300 vítězství.
35 – Aragon hostí začátek 35. sezony v historii WorldSBK: již druhým rokem po sobě je španělská trať dějištěm zahajovacího závodu sezony.
23 – V posledních 23 závodech, které se v Aragonii jely, se Kawasaki vždy umístila na stupních vítězů. Tato série začala již v roce 2013 ve druhém závodě.
22×2 – Posledních 22 závodů, které se zde jely, vyhráli pouze dva výrobci: Ducati (12krát) a Kawasaki (10krát). Tato série začala v roce 2014: před tímto rokem nezaznamenali v Aragonu ani jedno vítězství, nyní jsou to dva nejúspěšnější výrobci. Tento souboj se týká i druhých míst, protože ve stejném časovém rozpětí byly na druhém místě klasifikovány pouze značky Ducati a Kawasaki.
21 – S 21 pódii v Aragonu je Rea na nejlepší cestě vytvořit nový rekord v počtu pódií na dané trati, čímž překoná tuto bilanci, kterou získal také v Assenu a Portimau.

WorldSSP zahájí novou éru závodem v Aragonu. Rok 2022 je začátkem WorldSSP “nové generace” s novými technickými předpisy, novými výrobci a jezdci.
Ducati a Triumph se vrací do kategorie, zatímco MV Agusta přiveze nový motocykl pro rok 2022.

Ducati se působivě vrací do kategorie Supersport, kde šest týmů závodí s motocyklem Panigale V2. Sestavy týmů Aruba.it Racing – Ducati a Barni Racing se při debutu s Panigale V2 rozšiřují do WorldSSP. Tým Althea Racing, který v roce 2011 s Carlosem Checou vyhrál šampionát WorldSBK, se vrací do Supersportu s Ducati, zatímco Orelac Racing VerdNatura a CM Racing přešly k italskému výrobci. Triumph se vrací s týmem PTR pod značkou Dynavolt Triumph, který vyhrál WorldSSP a tým už má s motocykly zkušenosti z minulé sezony v britské sérii Supersport.

Šampion WorldSSP z roku 2021 Dominique Aegerter zůstává v týmu Ten Kate Racing Yamaha. Švýcarský jezdec bude chtít po solidním mimosezónním testovacím programu s týmem pokračovat v úspěších v roce 2021. Po vítězstvích a pódiových umístěních v loňské sezoně budou o titul bojovat Jules Cluzel (GMT94 Yamaha), Niki Tuuli (MV Agusta Reparto Corse) a Can Öncü (Kawasaki Puccetti Racing).

Budou čelit konkurenci zbrusu nové generace jezdců, kteří se všichni chtějí předvést. Poslední dva mistři světa WorldSSP300, Jeffrey Buis (Motozoo Racing by Puccetti) a Adrian Huertas (MTM Kawasaki), se přesouvají do kategorie WorldSSP, do které se připojí také Tom Booth-Amos (Prodina Racing WorldSSP) a Bahattin Sofuoglu (MV Agusta Reparto Corse). V Aragonii budou debutovat také velká jména z motocyklových závodů: Nicolo Bulega (Aruba.it Racing WorldSSP Team), Lorenzo Baldassarri (Evan Bros. WorldSSP Yamaha Team), Stefano Manzi (Dynavolt Triumph), Oli Bayliss (Barni Spark Racing Team) a Yari Montella (Kawasaki Puccetti Racing). Na startu nebude chybět ani český mladík Ondřej Vostatek (Yamaha MS Racing).

 

WorldSSP v číslech

10 – Nejúspěšnějším výrobcem v Aragonu je Yamaha s 10 vítězstvími, následuje Kawasaki se 4 vítězstvími a Honda s 1 vítězstvím. Yamaha je zde neporažená od roku 2017, což znamená sérii 9 vítězství v řadě.
5 – Rekordmanem v počtu pódií je Jules Cluzel: loni zvýšil počet pódií na 5, má o jedno více než Andrea Locatelli, kterého loni doplnil Raffaele de Rosa. Zajímavostí je, že žádné z Cluzelových pódií není vítězství (2 druhá místa, 3 třetí místa).
4 – Andrea Locatelli je díky své dominanci v roce 2020 se čtyřmi vítězstvími nejúspěšnějším jezdcem v Aragonu v šampionátu WorldSSP. Jedinými dalšími vícenásobnými vítězi jsou Kenan Sofuoglu se třemi (2014, 2015, 2016) a Steven Odendaal se dvěma (2021).

WorldSSP300 se vrací do Aragonsku. Sezona 2022 slibuje být jednou z nejnepředvídatelnějších sezón této kategorie

V roce 2022 se do kategorie vracejí pouze čtyři jezdci z první desítky z roku 2021, protože poslední dva mistři světa WorldSSP300 přešli do třídy Supersport a k nim se přidali uchazeči o titul z roku 2021. Z pěti šampiónů této kategorie zůstává na startovním roštu pouze Marc Garcia, který získal titul v roce 2017. To znamená, že titul pro rok 2022 je otevřený.

V loňské první desítce figurují Samuele Di Sora (Leader Team Flembbo), Yuta Okaya (MTM Kawasaki), Inigo Iglesias (SMW Racing) a Victor Steeman (MTM Kawasaki), kteří se vracejí z loňské první desítky. Di Sora, Okaya a Steeman již v kategorii zvítězili a Iglesias byl v roce 2021 na stupních vítězů. Di Sora zůstává v týmu Leader Team Flembbo, s nímž v loňské sezoně získal své první vítězství. Iglesias se připojuje k týmu SMW Racing, zatímco Steeman přechází k vítězi titulů v letech 2020 a 2021, MTM Kawasaki, spolu s Okayou a Rubenem Bijmanem.

Alvaro Diaz (Arco Motor University Team), který v minulé sezóně vybojoval umístění na stupních vítězů, bude chtít pravidelně bojovat v popředí, zatímco Hugo De Cancellis (Prodina Racing WorldSSP300) bude chtít posílit, protože v roce 2021 skončil těsně mimo první desítku šampionátu.

Nová jména se v kategorii poprvé představí během aragonského kola Pirelli. Mezi nimi jsou Humberto Maier (AD78 Team Brasil by MS Racing), Fenton Seabright (Vinales Racing Team), Matteo Vannucci (AG Motorsport Italia Yamaha) a Ionnis Peristeras (ProGP Racing), kteří postoupili z evropského poháru Yamaha R3 bLU cRU po vzoru iniciativy SBK Roadway. V Aragonu bude startovat také Petr Svoboda, který bude náhradním jezdcem týmu Accolade Smrz Racing, a to za zraněného José Luise Pereze Gonzaleze.

Časový plán prvního závodu WorldSBK – Motorland Aragon

Pátek 8. dubna 2022
09:00-09:30 Yamaha R3 Cup – FP1
09:45-10:15 WorldSSP300 – FP1
10:30-11:15 WorldSBK – FP1
11:25-12:10 WorldSSP – FP1
13:30-14:00 Yamaha R3 Cup – Superpole
14:15-14:45 WorldSSP300 – FP2
15:00-15:45 WorldSBK – FP2
16:00-16:45 WorldSSP – FP2

Sobota 9. dubna 2022
09:00-09:30 WorldSBK – FP3
09:45-10:05 WorldSSP300 – Superpole
10:25-10:45 WorldSSP – Superpole
11:10-11:25 WorldSBK – Superpole
11:45 Yamaha R3 Cup – Race 1
12:40 WorldSSP300 – Race 1
14:00 WorldSBK – Race 1
15:15 WorldSSP – Race
16:15 Yamaha R3 Cup – Race 2

Neděle 10. dubna 2022
09:00-09:15 WorldSBK – WUP
09:25-09:40 WorldSSP – WUP
09:50-10:05 WorldSSP300 – WUP
11:00 WorldSBK – SP Race
12:30 WorldSSP – Race 2
14:00 WorldSBK – Race 2
15:15 WorldSSP300 – Race 2

 

 

 


zdroj: www.bikeracing.cz , foto: worldsbk.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno