Multišampiónka Evropy a světa v trialu se poprvé v kariéře postaví na start legendárního závodu Rally Dakar.

Laia Sanz od roku 2000 vyhrála desetkrát Mistrovství světa trialu žen (do roku 2002 pořádaného jako světový pohár) a devětkrát Mistrovství Evropy stejné motocyklové discipliny. Nyní je před ní obrovská premiéra – nejtěžší závod světa – Rally Dakar. Do něj vstupuje s cílem dokončit všechny etapy a pro jeho splnění si jako svého týmového kolegu, jenž by jí měl v rámci pravidel pomáhat, angažovala legendu tohoto závodu – Jordi Arcaronse, který se kvůli této spolupráci vrací do sedla závodního stroje po sedmileté pauze. Dnes osmačtyřicetiletý Arcarons startoval v Rally Dakar již šestnáctkrát (nejlépe druhý v letech 1994, 1995, 1996 a 2001) a navíc jako manažer týmu se dalších šesti závodů účastnil (s bilancí dvě vítězství v motocyklech díky Marc Comovi a jedno v automobilech díky Nani Romovi).

Laia Sanz:Laia Sanz
„Odmala byl můj sen zúčastnit se rally Dakar. Několik posledních let, kdy jsem navštěvovala Jordiho, jsem mu říkala, že bych to jednoho dne chtěla vyzkoušet a vypadá to, že ten den je zde. Mnoho let závodím v trialu a tohle je pro mne nová výzva. Myslím, že dělat nové věci je pro mne vždy dobré. Pro takto náročný závod ale nejste nikdy dobře připraveni, proto jsme v posledních týdnech tvrdě pracovali a snad jsem nyní dostatečně připravená. Mým jediným cílem je dojet do cíle. Nemám v tomto oboru žádné zkušenosti a proto nemohu mít jiné cíle. Nepřemýšlím o ničem jiném, než o dojetí do cíle ve všech etapách a připravení se tak na další rok. Zcela nová je pro mne navigace, kterou jsem se musela hodně učit. Jordi udělal kompletní výcvikový plán a doufám, že jeho výsledky se ukáží v závodě.“

 

Jordi Arcarons:
„Laia je velmi talentovaná a navíc silná a soutěživá sportovkyně. Letos ve svém endurovém výcviku postupovala velmi rychle. Myslím, že do budoucna z ní bude dámská šampiónka a velmi brzy bude moci konkurovat i mužům. Má práce spočívá v tom, že jí učím na této motorce a také ji radím se strategií a managementu v závodě. Nejlépe jak tohle vše můžu udělat, je být přímo v závodě a proto jsem se rozhodl opět začít závodit aktivně v Rally Dakar. Jel jsem patnáctkrát Dakar na motorce, jednou v autě a šestkrát jako manažer týmu, nyní je čas na novou roli – ochránce Laii. Můj úkol je, kontrolovat zda projela všemi kontrolními body, pomáhat ji při jakékoliv poruše a řešit s ní případné problémy. Samozřejmě tohle vše zcela vylučuje jakkoliv se pokoušet o vlastní závod. To ostatně není ani mým cílem, já jsem zde od toho, abych pomohl splnit Laie její vlastní sen. Samozřejmě, že se společně pokusíme zvládnou navigaci a udělat výsledek. Navíc já osobně jsem od vstupu Rally Dakar do Argentiny a Chile přemýšlel o možnosti si tuhle zem vyzkoušet, takže toto je i velmi dobrý způsob, jak si přání splnit.“

Foto: Repsol YPF

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here