Že se u Ducati chystá nový superbike, se už delší dobu proslýchá, stejně jako to, že nejspíš půjde o přelomový motor s V4 konstrukcí. Italové už tento motor testují, ale žádné informace samozřejmě zatím ven neunikly. S největší pravděpodobností půjde o model roku 2019, tedy představení příští rok. Prozatím si tedy ještě vystačíme se stávajícími modely Panigale.

Ten nejsilnější, tedy model 1299 Panigale R, už bohužel nesplňuje současné evropské normy a tak se bude loučit. A jakou lepší rozlučku mohla Ducati zvolit, než speciální edici? 1299 Panigale R Final Edition není výbavou a parametry nepodobná opěvované Superleggeře a v současnosti je to u Ducati možnost, jak se dostat nejblíž závodní technice z poháru WSBK.

Na první pohled je Final Edition jasně rozeznatelná podle lakování, které odkazuje na závodní historii Ducati. Ovšem okruhoví fajnšmekři si vychutnají mnohem víc:
* motor Superquadro: 209 koní v 11,000 rpm a 142 Nm v 9,000 rpm
* EURO 4 homologace
* 2-segmentové písty s průměrem 116 mm pro zvýšení kompresního poměru
* Lehčí kliková hřídel s wolframovými vyvažováky
* Titanové sací a výfukové ventily s větším průměrem
* Hlavy válců se speciálně vyvinutými výfukovými a sacími kanály
* Vačkové hřídele se zvýšenými zdvihy
* Titanová výfuková soustava Akrapovič
* Elektronický paket s inerciální jednotkou (IMU)
* Jízdní módy (Race, Sport, Déšť)
* Ducati Safety Pack (Cornering ABS a kontrola trakce DTC EVO)
* wheelie kontrola DWC EVO, brzdění motorem EBC, rychlořazení DQS
* tlumiče Öhlins – vidlice NIX30, tlumič TTX36)
* nastavitelný tlumič řízení Öhlins
* kola kovaná z lehkých slitin
* automatická kalibrace pneumatik
* telemetrie DDA GPS+
* štítek s označením výrobního čísla

Technická data
Ducati 1299 Panigale R Final Edition

Motor
Typ: kapalinou chlazený dvouválec, Desmo
Objem: 1285 cm3
Vrtání x zdvih: 116 x 60,8 mm
Maximální výkon: 209 koní @ 11000 ot./min.
Točivý moment: 142 Nm @ 9000 ot./min.
Počet rychlostí: 6
Sekundární převod: řetěz

Podvozek
Rám: hliníkový monokok
Přední odpružení: USD vidlice Öhlins NIX30
Zadní odpružení: monoshock Öhlins TTX36
Přední brzda: 2 x 330mm, radiální 4pístkový třmen, Brembo Monobloc M50
Zadní brzda: 245mm disk, 2pístkový třmen
Pneu přední: 120/70-17
Pneu zadní: 200/55-17

Rozměry
Rozvor: 1443 mm
Výška sedla: 830 mm
Objem nádrže: 17 l
Suchá hmotnost: 168 kg
Pohotovostní hmotnost: 190 kg

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno