Model Honda CB1000GT rozšiřuje řadu cestovních motocyklů značky Honda pro ty, kteří hledají plně vybavený a technicky vyspělý motocykl schopný urazit dlouhé vzdálenosti v maximálním pohodlí, ale zároveň připravený poskytnout spoustu vzrušení, když dálnice skončí a vpředu se objeví klikaté silnice.
Při vývoji CB1000GT byl cíl konstruktérů značky Honda jednoduchý: vzít ohromující CB1000 Hornet a proměnit ho ve sportovně-cestovní stroj s větším komfortem, dojezdem a špičkovým výkonem ve své třídě.
Ostře tvarovaná příď modelu GT byla optimalizována počítačovou metodou CFD tak, aby zajišťovala optimální aerodynamiku ve všech rychlostech, aniž by byla narušena ochrana jezdce nebo ovladatelnost. Nad ní se nachází snadno nastavitelný plexi štít s pěti polohami.
Úroveň standardní výbavy je vysoká: zahrnuje zadní kufry, tempomat, vyhřívané rukojeti s chrániči, centrální stojan a páku rychlořazení. Osvědčený pětipalcový TFT displej s technologií pevného spojení mezi displejem a ochrannou vrstvou nabízí intuitivní ovládání, jasné zobrazení i za slunných dnů a propojení s chytrým telefonem díky technologii Honda RoadSync, jež umožňuje ovládání telefonu tlačítky na levé rukojeti.
Model CB1000GT pro modelový rok 2026 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:
- červené Grand Prix Red s rozšířenými prvky v černé Graphite Black
- perleťové šedé Pearl Deep Mud Gray
- černé Graphite Black
Vzhled a výbava
- Agresivní kapotáž poskytuje maximální aerodynamickou ochranu
- Odnímatelné zadní kufry součástí standardní výbavy
- Plexi štít nastavitelný do pěti poloh jednou rukou
- Tempomat, vyhřívané rukojeti s chrániči součástí standardní výbavy
- Pětipalcový TFT displej s konektivitou Honda RoadSync pro připojení chytrého telefonu
- Praktický inteligentní klíč Honda Smart Key
- Ukazatele směru s funkcí automatického vypnutí a s výstražnými světly pro nouzové brzdění (Emergency Stop Signal – ESS).
Kapotáž modelu CB1000GT, která je výsledkem spolupráce stylistických studií Honda v Itálii a Japonsku, se skládá z ostře řezaných ploch, které zdůrazňují agresivní jízdní charakter v čele s dvěma pronikavými projektorovými světlomety. Umístěním kapotáže nad podvozek, počínaje konci panelů plynule přecházejícími do krytu světlometů, vzniká vjem vysokého, dopředu posunutého těžiště umožňujícího rychlé řízení.
Není to však pouze o vzhledu: Přední kapotáž, k jejímuž vzniku přispělo modelování s využitím výpočtové dynamiky tekutin (CFD), nabízí maximální ochranu proti větru s neutrálními jízdními vlastnostmi, a to za všech jízdních situací zahrnujících klopení, náklony či stáčení. Plexi štít nastavitelný jednou rukou do některé z pěti poloh má celkový rozsah nastavení 81 mm. V dolní poloze poskytuje pocit svobody. Horní poloha pak poskytuje pohodlnou ochranu před větrem. Volitelný zvýšený štít pak ještě lépe odklání proudící vzduch kolem sedla, čímž chrání i spolujezdce. Standardní odnímatelné kufry o objemech 37 l (levý) a 28 l (pravý) nabízejí pohodlnou přepravní kapacitu, zatímco standardně montované vyhřívané rukojeti zajišťují celoroční pohodlí.
V souladu s dlouhodobými environmentálními cíli společnosti Honda (Triple Action to Zero) je standardní plexi štít modelu GT vyroben z materiálu DurabioTM, rostlinné biomasy, zatímco v nosné konstrukci předního i zadního sedla je využit recyklovaný PP (polypropylen).
Veškeré osvětlení je složeno z energeticky úsporných LED diod s dlouhou životností. Tempomat s provozním rozmezím od 50 do 160 km/h je součástí standardní výbavy, stejně jako vyhřívané rukojeti s chrániči. Pro ještě větší pohodlí se hlavní spínač zapalování umístěný na řídítkách ovládá pomocí inteligentního klíče Honda Smart Key (který má jezdec v kapse), zatímco k otevření víčka palivové nádrže/sedla slouží zabudovaný planžetový klíč. Standardní výbava zahrnuje také centrální stojan pro snadnou údržbu řetězu.
Prémiová technologie ve formě pětipalcového barevného TFT displeje využívá pevného spojení mezi displejem a ochrannou vrstvou (optical bonding), která zlepšuje viditelnost na jasném slunci. Utěsněním mezery mezi krycím sklem a TFT displejem pryskyřicí se snižuje odraz okolního světla a zlepšuje se propustnost pro podsvícení. Displej lze přepínat mezi čárovým, kruhovým a jednoduchým zobrazením a k dispozici je konektivita pro telefony se systémy iOS/Android prostřednictvím technologie Honda RoadSync.
Tento prvek – společně s jednoduchým, snadno použitelným a podsvíceným čtyřsměrovým ovladačem na levé rukojeti – umožňuje přímé zobrazení pokynů navigace na displeji, a navíc poskytuje jezdci možnost (prostřednictvím technologie Bluetooth a headsetu v přilbě) vyřizovat telefonáty nebo poslouchat hudbu. Vše, co musí majitel udělat, je stáhnout si aplikaci Honda RoadSync buď z Play Store nebo z App Store, připojit se k CB100F a vyrazit na cestu. V pravém dolním rohu displeje se nachází USB-C konektor pro nabíjení chytrého telefonu.
Ukazatele směru se po změně jízdního pruhu nebo dokončení odbočování automaticky vypnou. Navíc jsou opatřeny výstražnými světly pro nouzové brzdění: při prudkém brzdění začnou ukazatele směru blikat, čímž na prudké brzdění upozorní ostatní účastníky silničního provozu.
Podvozek
Ocelový dvojitý páteřový rám z lichoběžníkových profilů s přepracovaným podsedlovým rámem zvětšujícím prostor pro jezdce a spolujezdce
- Odpružení Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™) jako standardní výbava
- Šestiosá jednotka pro měření setrvačných sil (Inertial Measurement Unit – IMU)
- Radiálně upevněné čtyřpístové přední brzdové třmeny a 310mm plovoucí kotouče
- ABS umožňující brzdění v zatáčkách pro větší bezpečnost
- Pneumatiky 120/70-ZR17 vpředu a 180/55-ZR17 vzadu
Jednodílný rám modelu CB1000GT je vyroben z ocelových lichoběžníkových profilů. Díky malé šířce čepu kyvného ramene je střední část stroje štíhlá, což přispívá k vynikající ovladatelnosti. Nový, prodloužený podsedlový rám je vybaven nosnou příčnou trubkou a optimalizovanou příčnou deskou, která otevírá prostor pro cestovní využití: celková tuhost byla pečlivě vyvážena, aby byl nárůst hmotnosti co nejnižší. Délka kyvné vidlice z hliníkové slitiny spojené se systémem Pro-Link se zvýšila z 619 na 635 mm, což přispělo k lepší stabilitě při vysokých rychlostech i při plném zatížení, zatímco konstrukce uchycení zadního tlumiče pomohla snížit vibrace. Stupačky z tlakově litého hliníku zvyšují pohodlí spolujezdce při jízdě na dlouhé vzdálenosti.
Potenciál modelu CB1000GT lze popsat jako kombinaci stability cestovního motocyklu s ovladatelností nahého sportovního motocyklu. Sklon přední vidlice a závlek jsou nastaveny na 25,0° a 106,3 mm s rozvorem 1 465 mm (oproti 25°/ 98 mm / 1 455 mm u Hornetu). Světlá výška je 133 mm, což je o 3 mm více než u Hornetu. Hmotnost je rozložena v poměru 51 % / 49 % (oproti 51,2 % / 48,8 %) a spolu s jízdní pozicí přispívá k lehkému řízení. Pohotovostní hmotnost činí 229 kg.
Výška sedla je 825 mm (pro snadný dosah na zem) a jízdní poloha je vzpřímená, což umožňuje volný pohyb a vynikající výhled vpřed. Pro větší pohodlí se tloušťka sedla (ve srovnání s modelem Hornet) zvýšila o 15 mm u jezdce a o 39,5 mm u spolujezdce. Optimalizována byla také poloha řídítek a stupaček s důrazem na trojúhelníkové uspořádání, které je komfortní při jízdě na dlouhé vzdálenosti.
Elektronický podvozek Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa-EERA™) je u CB1000GT součástí standardní výbavy – stejně jako šestiosá jednotka pro měření setrvačných sil (IMU) Nippon Seiki. Tento podvozek zajišťuje optimální tlumení v kompresi i odskoku v širokém rozmezí podmínek. Systém automaticky zajišťuje optimální tlumicí sílu v závislosti na rychlosti zdvihu. Míra tlumení je upravována na základě informací ze tří zdrojů: rychlosti jízdy (z elektronické řídicí jednotky), pozice a náklonu stroje (z jednotky IMU) a chování vidlice (ze snímače zdvihu).
Řídicí jednotka odpružení (SCU) pak tlumicí sílu upraví během pouhých 15 milisekund (0,015 sekundy), což je doba potřebná pro provedení příslušných výpočtů. Díky flexibilitě systému může být tlumení naprogramováno tak, aby ke změnám docházelo v závislosti na rychlosti vozidla – například při vyšších rychlostech může být tlumení tužší.
V praxi to znamená, že u technologie Showa-EERA™ si může jezdec stiskem tlačítka zvolit univerzální komfortní režim pro jízdu ve městě, odezvu výkonného sportovního stroje, režim zajišťující stabilitu při rychlých přesunech na dlouhých cestách, či přesnou odezvu při jízdě v dešti. Showa-EERA™ také snižuje „ponoření“ přídě stroje při prudkém brzdění. Ve srovnání s Hornetem se také zvětšil zdvih odpružení, a to na 130 mm vpředu a 144 mm vzadu (oproti 130 mm/140 mm).
K dispozici jsou čtyři předdefinované režimy odpružení:
- STD je ekvivalentem standardního nastavení odpružení Showa a jedná se o univerzální režim pro široké spektrum situací.
- SPORT nabízí vysokou stabilitu odpružení pro agresivnější jízdu.
- RAIN změkčuje reakci tlumení s cílem zajistit hladkou a pomalou odezvu odpružení na mokru.
- TOUR nabízí maximální stabilitu při brzdění a v zatáčkách a nejtužší tlumení při vysokých rychlostech ve dvou s plně naloženým strojem.
- USER umožňuje vlastní nastavení tlumení a předpětí.
Technologie Showa-EERA™ nabízí jezdci možnost jemného nastavení předpětí pružiny zadního tlumiče ve 24 krocích, a to i za jízdy. 41mm přední inverzní vidlice je vybavena ručním nastavením předpětí pružiny.
Dvojité radiálně upevněné čtyřpístové přední brzdové třmeny Nissin spolupracují s 310mm plovoucími kotouči; systém ABS umožňující brzdění v zatáčkách, který je řízen jednotkou IMU, dodává jezdci větší klid mysli. Zadní kotouč o průměru 240 mm využívá jednopístový třmen Nissin se sintrovanými destičkami, které poskytují vynikající brzdný výkon při jízdě ve dvou a s nákladem.
Kola s pěti paprsky ve tvaru Y převzatá z Hornetu (a původně vycházející z konceptu CBR1000RR-R Fireblade) jsou vyrobena z lehké hliníkové slitiny. Pneumatiky mají rozměr 120/70-ZR17 vpředu a 180/55-ZR17 vzadu.
Motor
- Motor z CBR1000RR Fireblade byl přeladěn pro super plynulou odezvu plynu
- Silný točivý moment ve středních otáčkách s oslnivou výkonovou špičkou
- Pomocná třecí spojka
Řadový čtyřválcový DOHC motor o objemu 1000 cm3, původně vycházející z motoru pro CBR1000RR Fireblade z modelového roku 2017 dostal pro využití v modelu GT speciální nastavení systému elektronického vstřikování paliva a elektronické škrticí klapky. V souladu s charakterem stroje zaměřeným na dlouhé jízdy se změny soustředily na plynulý přísun výkonu při malém otevření škrticí klapky, což v konečném důsledku snižuje únavu jezdce i spolujezdce na delších cestách.
Vrtání a zdvih jsou 76 x 55,1 mm, kompresní poměr činí 11,7:1. Model GT disponuje téměř identickým, plnohodnotným maximálním výkonem: jeho hodnoty 110,1 kW je dosaženo při 11 000 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 102 Nm při 8 750 ot./min. Inženýři společnosti Honda investovali značné úsilí a čas do zajištění lineárního přísunu výkonu s křivkou točivého momentu, která se ve středním pásmu otáček prodlužuje, a tím zajišťuje plynulý výkon v celém jejich rozsahu.
Druhý až pátý převodový poměr byly optimalizovány s ohledem na akceleraci, aby odpovídaly charakteru motoru. Šestý rychlostní stupeň pak nabízí klidnou jízdu po dálnici. Pomocná/třecí spojka nabízí lehké ovládání páčky, snižuje únavu jezdce a eliminuje „odskakování“ zadního kola při prudkém a rychlém podřazování a brzdění. Standardní výbavou je také páka rychlořazení pro plynulé řazení nahoru i dolů bez použití spojky s funkcí automatického meziplynu.
Spotřeba paliva motoru je 6,1 l/100 km a palivová nádrž pojme 21 litrů, což umožňuje dojezd přes 340 km. Palubní diagnostické funkce byly rozšířeny tak, aby stroj dokázal detekovat SO2 (oxid siřičitý) a také monitorovat jakékoli opotřebení katalyzátoru, což v konečném důsledku zajišťuje, že stroj vždy zůstává v perfektním stavu.
Elektronika motoru
- Šestiosá jednotka pro měření setrvačných sil (IMU) ovládá všechny jízdní systémy
- Elektronicky řízená škrticí klapka (Throttle By Wire – TBW) ovládá čtyři přednastavené jízdní režimy plus nastavitelný režim USER
- Tři úrovně výkonu motoru a brzdění motorem
- Tři úrovně systému nastavitelné kontroly trakce (HSTC)
Klíčem k nalezení rovnováhy mezi sportovním strojem pro klikaté silnice a cestovním motocyklem pro jízdy na dlouhé vzdálenosti je moderní a komplexní elektronická výbava. Srdcem modelu CB1000GT je kombinace pokročilého řízení elektronické škrticí klapky a šestiosé jednotky pro měření setrvačných sil (IMU). TBW poskytuje jezdci maximální kontrolu nad silným motorem díky čtyřem výchozím jízdním režimům s přednastavenými kombinacemi výkonu motoru (EP), brzdění motorem (EB) a zásahů systému HSTC. Kromě toho má jezdec k dispozici uživatelsky definovaný režim USER, v rámci kterého si může zvolit vlastní preferovanou kombinaci těchto nastavení. Výběr se provádí pomocí tlačítek na levé rukojeti a TFT displeje. Odpružení také upravuje své vlastnosti tak, aby poskytovalo vhodnou tlumicí sílu pro zvolený režim.
K dispozici jsou úrovně 1-3 pro výkon a brzdění motorem, přičemž 3 je u každého parametru maximální hodnota. Systém HSTC rovněž disponuje třemi úrovněmi, míra jeho zásahu v každé z těchto úrovní byla optimalizována s ohledem na data (úhel a rychlost stáčení / náklonu) dodávaná v reálném čase jednotkou IMU. Stejně jako u výkonu a brzdění motorem, úroveň 3 poskytuje nejvyšší intervenci. Pokud systém HSTC pracuje, rozsvítí se na přístrojovém panelu kontrolka; tento systém lze také zcela vypnout.
- Režim STANDARD využívá střední nastavení EP, HSTC i EB. Je navržen tak, aby replikoval pocit z jízdy s motorem vybaveným karburátory, tedy s pohodovým charakterem.
- Režim SPORTnabízí nejvyšší přísun výkonu a nejnižší úrovně brzdění motorem a zásahů systému HSTC pro zajištění maximálního výkonu srovnatelného s velkými motocykly a pro zvýšenou odezvu plynu.
- Režim RAIN (déšť) využívá nejnižší nastavení výkonu pro nejméně agresivní odezvu na plyn, střední úroveň brzdění motorem a maximální úroveň zásahů systému HSTC. Nejnižší úroveň výkonu a točivého momentu je aplikována na první tři rychlostní stupně.
- TOUR nabízí stejné výkonové charakteristiky jako STANDARD avšak tvrdost tlumení se zde jako v jediném z režimů mění v závislosti na rychlosti jízdy.
- Režim USER umožňuje jezdci zvolit některé ze tří nastavení pro každý parametr a tato nastavení uložit pro budoucí použití.
Příslušenství
Pro model CB1000GT je k dispozici řada originálního příslušenství Honda, které ještě více zlepší komfort, styl, výkon a praktičnost. Nabídka zahrnuje tři pečlivě vybrané pakety příslušenství, přizpůsobené evropskému trhu.
Paket COMFORT
Paket Comfort byl vytvořen pro zvýšení atraktivity modelu GT pro cestování a zahrnuje vysoký plexi štít, komfortní sedlo jezdce a spolujezdce, vrchní a spodní deflektory a mlhová světla.
Paket SPORTS
Sportovnější vizuální ráz modelu GT dodává paket Sports Pack. Ten zahrnuje spodní kryt, polepy nádrže, chránič motoru a polepy na kola.
Paket URBAN
Pro maximální každodenní použitelnost a přepravu zavazadel obsahuje paket Urban 50litrový vrchní kufr s vložkou a panelem vrchního kufru a s konzolí pro upevnění na zadní nosič a alarm.
Kromě paketů je veškeré příslušenství Honda pro CB1000GT k dispozici i jednotlivě;
- Komfortní sedlo jezdce
- Komfortní sedlo spolujezdce
- Deflektor A
- Deflektor B
- Kryt motoru
- Zadní nosič
- Vysoký plexi štít
- Polepy na boky a na střední část nádrže
- Spodní kryt
- Polepy kol
- Alarm
- Mlhové světlomety
- Nástavce chráničů řídítek
- Taška na zadní sedlo
- Podložka do vrchního kufru
- Panel na vrchní kufr
- 3litrový tank bag
- Vrchní kufr o objemu 50 l
Řadu originálního příslušenství doplní sada přizpůsobených doplňků šitých na míru evropským zákazníkům, která bude zahrnovat výměnný tlumič výfuku Akrapovič a kolekci dílů Billet Parts vytvořených ve spolupráci se společností Gilles Tooling.
Technické parametry
| MOTOR | |
| Typ motoru | Kapalinou chlazený DOHC řadový čtyřválec |
| Zdvihový objem | 1000 cm3 |
| Vrtání x zdvih (mm) | 76 mm x 55,1 mm |
| Kompresní poměr | 11,7 : 1 |
| Maximální výkon | 110,1 kW při 11 000 ot./min. |
| Max. točivý moment | 102 Nm při 8 750 ot./min. |
| Úroveň hluku v klidu (dB) | 97 |
| Max. rychlost | 200 km/h |
| Olejová náplň | Minimum 3,0 l / Maximum 3,5 l |
| Startování | Elektrický startér |
| PALIVOVÝ SYSTÉM | |
| Karburace | Vstřikování paliva do systému sání |
| Objem palivové nádrže | 21 l |
| Emise CO2 (WMTC) | 140 g/km |
| Spotřeba paliva | 6 l/100 km |
| ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
| Typ baterie | AGM |
| Kapacita baterie | 12 V 9,1 Ah |
| HNACÍ ÚSTROJÍ | |
| Typ spojky | Mokrá lamelová, pomocná třecí spojka |
| Typ převodovky | 6stupňová |
| Stálý převod | Řetěz |
| RÁM | |
| Typ rámu | Lichoběžníkový rám, ocelový |
| PODVOZEK | |
| Rozměry (D x Š x V) | 2135 x 930 x 1290 mm |
| Rozvor kol | 1 465 mm |
| Záklon rejdového čepu | 25˚ |
| Závlek | 106,3 mm |
| Výška sedla | 825 mm |
| Světlá výška | 135 mm |
| Pohotovostní hmotnost | 229 kg |
| Poloměr otáčení | 3,2 m |
| ZAVĚŠENÍ KOL | |
| Přední vidlice | Elektronicky řízené odpružení (EERA), manuální nastavení předpětí |
| Zavěšení zadního kola | Elektronicky řízené odpružení (EERA), elektronická regulace předpětí |
| KOLA | |
| Přední kolo | 17M/C x MT3.50 |
| Zadní kolo | 17M/C X MT5.50 |
| Pneumatika vpředu | 120/70ZR17M/C (58W) |
| Pneumatika vzadu | 180/55ZR17M/C (73W) |
| BRZDY | |
| Typ ABS | Dvoukanálový systém ABS umožňující brzdění v zatáčkách propojený s IMU |
| Brzdy vpředu | Čtyřpístové radiální třmeny Nissin, dva kotouče o průměru 310 mm |
| Brzdy vzadu | Jeden třmen Nissin, jeden kotouč o průměru 240 mm |
| PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA | |
| Přístrojový panel | Pětipalcový TFT multifunkční informační displej |
| Světlomet | LED |
| Zadní světlo | LED |
| Konektivita | RoadSync |
| USB | USB-C |
| Ukazatele směru s funkcí automatického vypínání | Ano |
| Rychlořazení | Ano |
| Zabezpečovací systém | HISS a inteligentní klíč SMART KEY |
| Tempomat | Ano |
| Jízdní režimy | Standard, Rain, Sport, Tour, 1x uživatelský |
| HSTC | Ano |
| Vyhřívané rukojeti | Ano |
| Další funkce | Manuálně nastavitelný štít s pěti polohami, hlavní stojan, kufry, výstražná světla pro nouzové brzdění (ESS), systém pro zamezení zvedání předního kola Wheelie Control, vyhřívané rukojeti |
zdroj: TZ






































Cena v Anglicku je na urovni 11.999 GBP co je prekvapivo nizko…
Honda CB1000GT: 339,900 Kč
cena v Česku už byla zeveřejněna
ne ne ne, já nic nepřekládal, ani nedával předložit 🙂 Text je TZ Hondy, vyznačil jsem to. Díky
Karásku, Karásku!
Takhle se jako autor neuživíš! Když už si necháš originál automatizovaně přeložit, ale spoň si to po sobě přečti…
Tohle je jedna perla z textu: “Elektronický podvozek Showa EERA™ nabízí optimalizované lumens za each jadish poldines a vi všech situacích, ale také možnost regulovat předpětí zadní pružiny za jízdy.”