Tohle je zboží pro opravdové labužníky, pro skutečné fajnšmekry. Motorka, která není postavená pro starý a nudný páprdy. Aneb když chcete něco opravdu jiného, než mají ostatní.

Kdy budete tuhle motorku chtít? Když se necháte zlákat jejím vzhledem, unikátním řešením rámu a všechny ty elektronický cinkrlátka vám budou brát dech.

Ale jaká je ta motorka doopravdy? Rozhodně na první ránu vypálíme, že pěkná. Nová inovovaná maska jí nasadila ten správný kukuč, červený rám přiláká pozornost a lakování s efektně řešenou samolepkou nenechá nikoho na pochybách, že se jedná o Itala. A tato národnost, jak je vám jistě všem známo, nese s sebou určité charakteristické rysy – a o těch stojí za to si trochu popovídat.

 

 

 

 

MOTOR

Motor je výborný, táhne už od dvou tisíc otáček, okolo šesti se mu fakt začne chtít a je ochoten se vrtět až někam k hranici desítky. To je hodně dobré a ten dvouválec vám nadělí hodně moc vibrací, takže máte ihned pocit, že se pod vámi nakonec kroutí i docela „velká“ motorka. To, že je spojka ovládána hydraulicky, snad na první pohled ani nepoznáte, což je dobře, protože tím je dáno, že je lehká a nezlobí.

Pak je tu otázka palivových map. Dobré je na nich snad jenom to, že se s nimi dá hrát. Nic jiného kloudného jsme na tom neobjevili. Ano, když zaprší, můžete si dát klidnější režim na menší zátěž zadního kola – ale na druhou stranu, ta motorka není zas takový superbike, aby bez toho byla neovladatelná. Nakonec stejně všichni skončíte u toho, že bude mít nastavený „sport“ a budete pořádně točit, protože Shiver to má prostě rád.
Právě díky tomuhle nejveselejšímu projevu motoru jsme totiž ochotní říct, že je to opravdu dobrá a zábavná motorka. Navíc to eLko dává do koncovek hodně sexy chrapláček, takže je nejen vidět, ale i slyšet, a to je plus.

 

PODVOZEK

Stále nejsme tak úplně odvázaní z ergonomie. Stupačky jsou vysoko, sedlo taky a to celé dává spíš pocit, že sedíte na motorcí než v ní. A to je moment, který někomu vyhovuje a někomu zas ne… Hodně to zachraňují široká řidítka, která naopak dávají nečekaně velkou oporu a společně s tradičně kvalitním odpružením (a bytelnými Ø43mm silnými vidlemi) máte prostě pocit, že přesně víte, co motorka dělá.

Jak ale znovu opakujeme, není to zcela intuitivní a na Shivera je třeba si zvyknout. Při delším cestování pak člověk za řídítky skoro až zcepení, to nám taky docela vadilo. Vyvážit to může snad jen fakt, že tahle motorka se díky špičatému sportovnímu obutí cítí strašně dobře v zatáčkách, což je pozitivum jako hrom.

NĚCO NAVÍC?

Totální propadák je nádrž – 15  litrů udávaných výrobcem je sice hezký optimismus, ale kontrolka ohlašující rezervu svítila snad pořád a nedoporučujeme tenhle zářič neposlouchat (zvláště u Itala!). Spotřeba sama o sobě značná, ale to bylo bezesporu stylem jízdy, jaký jsme se rozhodli praktikovat.

Naopak za obrovskou výhodou téhle motorky považujeme její skutečnou velikost. Není to takový capart jako XJ6 a nebo Monster, takže máte pocit opravdového „kusu železa“ a to je moment, který se často přehlíží. Fajn je i to, že motorku můžete mrknutím oka předělat na 25 kW, takže teď asi právě zbystřila prvně oholená část čtenářstva.

Přidaná hodnota

Italské věci jsou sice hezké, ale jako na úložiště peněz na ně moc nesázejte. Navíc tahle motorka má v sobě opravdu hodně elektronických hračiček, takže počítejte, že ji taky bude potřeba dávat jen do servisu s odborným personálem a těžko s opravou oslovíte kamaráda. A ještě jedna věc, která by měla asi zaznít – často slýcháme zkušenosti, že Aprilce to občas (hlavně létě) trochu vázne s dodávkami náhradních dílů a že se někdy si nepojízdný zákazník i docela počeká.

 

OPROTI SL750 JE:
Ducati Monster 796
– menší a nepohodlnější
Yamaha XJ6
– tuctová a tichá
Honda CB600 Hornet
– daleko sportovnější
Suzuki Bandit 650
– bachratější
Kawasaki ER–6n
– zábavnější

Foto: Honza Karásek

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno