MT-03 je už v sérii motorka, kterou máme opravdu rádi, ale tyhle úpravy ji hodily do úplně jiný dimenze. Je tady všeho víc, a tím pádem je to ještě větší zábava než normálně. Větší motor, ostřejší vačka a jiný převodový poměr z ní dělají cool strojek, za kterým se budou lidi otáčet.

Máme v redakci takovej malej seznam nedoceněných motorek. Motorek, který jsou vážně dobrý, ale nenašly si cestu k zákazníkovi. A Yamaha MT-03 do tohohle seznamu patří. Po pravdě – nechápeme proč. Vypadá opravdu funky, výborně jezdí a ještě je za slušnou cenu. Možná za to může doba, která nahrává spíš nabušeným supermotardům, ale my máme trochu jiný názor. S MTčkem může být stejná legrace jako s mnohem dražšíma mašinama a hned vám taky řekneme proč. Tady je krátká rekapitulace…

Tak předně – jednoválec, široký řídítka, nízká hmotnost. Tyhle tři atributy jsou základem všeho a stačí pár metrů, abyste pochopili, že k dobrý zábavě nepotřebujete nutně 200 koní. MT jich má tak akorát – aby to ještě byla sranda, ale abyste se jí nemuseli bát. Její motor není žádná převratná novinka. Tenhle pašák už nějaký ten rok bublá například v Aprilii Pegaso nebo v obou XT660 a k charakteru „emtéčka“ je jako stvořenej. Má slušnou páru v nízkých a středních otáčkách, kde krásně tahá za ruce. Nahoře už to taková hitparáda není, ale to je holt dáno jeho koncepcí. Daleko víc vás bude bavit hravost celé motorky.

Znovu musíme pochválit široký řidítka, který vládnou všemu. Stačí jemný povel a MT zakrojí zatáčku s milimetrovou přesností. Je úžasný řídit mašinu, která reaguje takhle rychle – je to syrový, návykový, a proto tak dobrý. Tlumiče v pohodě stíhají i opravdu agresivní jízdu, stejně jako brzdy, i když u nich bychom chtěli víc citu. Síla v nich je, ale když třeba chcete motorku vyhoupnout na přední kolo (Kriste, na co to zase myslím…), dost blbě se dávkuje brzdný účinek.

Test z archivu: upravená  Yamaha MT-03

 

V čem je jiná?

Tak především, tou největší bombou je vyšší objem motoru. Tahle sériová 660 byla napumpovaná na 790 kubíků – a to je oproti standardu pořádný rozdíl! Osmikilo v jednobuchu už dovede pořádný divadlo. Stačí jenom chvilka, jenom jedno ostřejší přidání plynu a víte, že tohle bude vážně parádní svezení. Síly je v motoru opravdu dost a hlavně – nejde tady ani o nějakej špičkovej výkon, ale spíš o masivní točivý moment. Tuhle motorku řídíte jinak než normální jednoválec.

Ze zatáček se necháváte unášet na vlně krouťáku, který parádně tahá za ruce a dává jízdě pořádnej švih. Je to zábava? No to si pište. Měli jsme možnost vyzkoušet MT-03 se standardním motorem a hned po ní tuhle napumpovanou verzi a rozdíl v charakteru motoru je víc než znatelnej (úpravu motoru má na svědomí Michael Galinsky, který patří mezi nejznámější ladiče Yamahy).

Test z archivu: upravená  Yamaha MT-03

yamaha, mt-03, tuning, stunt, kaskaderi, testy, test motorky, motohouse.cz, motohouse, motohauseyamaha, mt-03, tuning, stunt, kaskaderi, testy, test motorky, motohouse.cz, motohouse, motohause

Nemůže za to jenom vyšší objem, ale taky vačka s ostřejším časováním ventilů. Víc se mu chce, je lačnej po otáčkách a úplně nejlíp je mu v oblasti od čtyř do sedmi tisíc. Pokud v této oblasti prudce přidáte plyn, MT se ochotně zvedne na zadní, a když tam okamžitě vpálíte dvojku, můžete dlouze panáčkovat na jednom kole. Motorka je stabilní a na zadním se moc dobře kontroluje, to je fajn. Téhle hravosti přidává i lehce pozměněný převodový poměr, kdy prototypová motorka má o jeden zub větší zadní rozetu než standardní strojek.

Možná si řeknete, že je to maličkost, ale kdo někdy zkoušel s převody čachrovat, určitě potvrdí, že i malá změna je v provozu znatelná. Další změnou je volitelné příslušenství, které si můžete k motorce dokoupit. Ta naše má dva krásně macatý laufy od Akrapoviče a je škoda, že papír neumí přenést zvuk (zatím…), protože tenhle bublák je vážně parádní záležitost. Hlavně mezi baráky v úzkých uličkách to má pořádnou šťávu a dejte si bacha, aby sousedům neopadala omítka, až se proženete kolem… Ještě víc funky designu oproti sérii dopomohly i karbonový doplňky, který jsou vyvedený ve stříbrný barvě. Je tady kryt sedla spolujezdce (ten je potřeba, protože motorka měla sundaný zadní stupačky, tak aby to někoho zbytečně nelákalo) a i boční kryty jsou karbonový. O malým, ale pěkným detailu v podobně loga MT na otáčkoměru už jsem vám říkal. Ten je i v sérii, ale na týhle motorce mám pocit, jako by měl nějaký větší opodstatnění… Test z archivu: upravená  Yamaha MT-03
Má to cenu?

O tom nepochybujte ani minutu. MT-03 je už v sérii motorka, kterou máme opravdu rádi, ale tyhle úpravy ji hodily do úplně jiný dimenze. Je tady všeho víc, a tím pádem je to ještě větší zábava než normálně. Větší motor, ostřejší vačka a jiný převodový poměr z ní dělají cool strojek, za kterým se budou lidi otáčet.

Jo, tohle se vážně povedlo a úpravy dodaly Yamaze MT-03 řádnou jiskru. A jak říkáme, je to čistě na vás, jestli o motorku budete mít zájem. Jestli jo, dejte do Yamahy vědět a oni vám ji postaví. Těch pár kusů, které se připravují, vám navíc zajistí dostatečnou pojistku, že vedle vás na parkovišti nezastaví úplně stejná motorka. A to je přece fajn!

 Nulatrojka je jedna z mála motorek, u kterých nepoznáte, že jde o levnější model. MT má výborný zpracování a na japonskou motorku i velkej cit pro detail. Mrkněte se třeba na nádhernou hliníkovou kyvku nebo pár pěkných detailů s logem MT, co vypadá jako znak z americkýho bijáku Transformers. Motor je vyzkoušená jednotka z XT, takže je tady zajištěna spolehlivost a nízké provozní náklady. Tahle Yamaha si velmi dobře drží cenu i kvůli tomu, jak dobře je zpracovaná.

Test z archivu: upravená  Yamaha MT-03

 

Výbava

Kvůli tomu, že nulatrojka sdílí stejné geny jako velké MT-01, je tady i jistá podobnost. Ostré tvary, malé cool světlo a dvojice výfukových koncovek – v našem případě vynikající brbláky od mistra Akrapoviče. Budíky jsou velmi strohé (digitální tachometr, hodiny, dva tripy a analogový otáčkoměr), ale k motorce se hodí. Určitě bychom uvítali palivoměr, ale můžeme být rádi i za malou oranžovou kontrolku, která ale není na přímém slunci moc vidět.

Foto: Honza Karásek, yamaha motor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno