V portugalském Portimãu se právě dnes rozjel dvoudenní test světových Superbiků, ve kterém se týmy připravují na závěrečnou část letošní sezóny. Testu se bohužel nemůže zúčastnit Tom Sykes, který si při tréninku poranil kotník.

I když ještě letní přestávka ve světových Superbicích neskončila, někteří jezdci se se svými mechaniky opět vrátili do akce. Po měsíci a půl odpočinku se dnes na okruhu v Portimãu rozjel dvoudenní test. Díky tomu se mohou dobře připravit na závěr letošní sezóny a také na závodní víkend, který se v Portugalsku odjede v polovině září.

Nyní jde o velice důležitou část sezóny, ve které se v minulosti ukázalo, že jde hodně získat, ale i ztratit. O co nejlepší návrat na trať se samozřejmě snaží Jonathan Rea z týmu Kawasaki Racing, který má v šampionátu náskok 92 bodů. Jeho týmový kolega naopak musí test vynechat, protože si při tréninku zranil pravý kotník, konkrétně vazy v kotníku. Tom má nyní v plánu hlavně odpočívat během příštích tří týdnů a doufá, že se na závody v Portimãu už vrátí v pořádku.

“Je škoda vynechat tento test. Během letní přestávky jsem hodně trénoval a výsledky byly velice dobré. Cítil jsem se silný, ale kvůli zranění se nemůžu zúčastnit tohoto testu zrovna ve chvíli, kdy jsem na to chtěl tlačit, protože naše ztráta je velká. Je to škoda, protože Marcel a kluci pro test vytvořili dobrý plán, takže jsme mohli sezónu dokončit velice silně. Chtěli jsme si pohrát s naším balíčkem, protože jsme měli k dispozici spoustu času na trati. Nyní se musím soustředit na to, abych byl fit do dalšího závodu,” uvedl Tom Sykes k současné situaci.

Velice dobré pocity mají nyní u Yamahy, protože sem Michael van der Mark a Alex Lowes přijeli po vítězství ve vytrvalostním závodě Suzuka 8 hodin. Samozřejmě, že v testu chtějí dál pokračovat na vývoji jejich YZF-R1. V týmu Ducati se chtěli soustředit hlavně na to, aby měli na každé trati dobré výkony, což se jim letos moc nedařilo, když měli různý výkon v závislosti na druhu trati.

Leon Camier

Spoustu věcí si na tento test připravila Honda, která bude pravděpodobně jedním z nejaktivnějších týmů na trati. Honda chtěla pracovat na aktualitách v elektronice, novém výfukovém systému a také specifikaci motoru. Velice dobré výkony měl v posledních závodech tým Milwaukee Aprilia, který by na to rád navázal ve zbývajících závodech sezóny, takže se budou soustředit na detailní doladění nastavení. Kromě továrních jezdců se testu účastní také jezdci soukromých týmů.

Podle oficiálních výsledků je v polovině prvního dne testu ve vedení Marco Melandri z týmu Ducati, který zajel čas 1:42,324. Se ztrátou 0,532 s za ním je další jezdec na Ducati Xavi Forés a úřadující mistr světa Jonathan Rea se zařadil na třetí pozici se ztrátou 0,537 s, takže na Xaviho ztrácí jen pět tisícin vteřiny. Na trať vyjelo šestnáct závodníků.

Průběžné výsledky v polovině testu

Vítězem prvního dne testu je Marco Melandri, jehož čas 1:42,324 nikdo nepřekonal. Na druhém místě skončil Xavi Forés a třetí zůstal Jonathan Rea, takže zůstalo počasí na čele neměnné. Čtvrtou pozici zajel Leon Camier a pátý skončil Alex Lowes, takže máme v Top5 čtyři druhy motorek. V závěru testu už se nejezdilo a nejaktivnějším jezdcem byl Marco Melandri, který za první den najel 59 kol. Nejméně naopak najezdil Jonathan Rea, který zajel 19 kol.

Výsledky na konci prvního dne

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here