Zase jedna přestavba, která vyčuhuje z řady. Jak vidno, Amerika už dávno není pouze zemí dlouhých vidlic a širokých řídítek

Pořád a pořád dokola mě překvapuje, kolika různými cestami může customový svět jít. Jeden by řekl, jak problematické bude dnes vymyslet něco extra, ale jak vidno, stále je tu dost maníků, jejichž představivost a šikovnost překračuje zaběhnuté hranice. A jedním z nich je rozhodně i Andy Carter.

Že vám to jméno nic neříká? Zkuste si ho zapamatovat, protože o jeho firmě Pangea Speed určitě v nejbližší budoucnosti ještě hodně uslyšíme. Tento Speedmaster není jejich první prací, ale rozhodně nejzajímavější. “Tuhle motorku jsem stavěl pro kamaráda Breta Waltona. Chtěl abych vyrobil něco divokého, šíleného. A tak jsem mu to splnil.”, uvádí nás do vzniku biku Andy.

Základem se stal motor Triumphu Speedmaster (cruiser se stejným motorem jako retromodely Thruxton a Bonneville), který měl Walton doma v garáži. K němu si Carter sehnal rám z Triumphu T120 (Bonny z let 1959 až 1975) a zbytek jsou už jen posvařované trubky a naohýbané plechy.

Navrhl jsem oldschoolovou vidlici a nechal ji vyrobit u Dava Vogta v Solid Works. V podstatě jsem chtěl postavit motorku s chováním jako za Druhé světové války. A tak je sedačka zavěšena na ukrytých listových pružinách a rám je pevný.“, vysvětluje Andy Carter svoje pohnutky. Stačilo jen dovychytat tvary karoserie, nechat vyrobit sedlo, pustit k tomu lakýrníka Andyho Kawaharu, který si mimo jiné ručně pohrál s pin-stripy a vemi neobvyklý stoj je na světě.

Pokud se chcete mrknout na to, jak nejen tato, ale i další motorky od Pangea Speed vznikají v jejich hangáru nedaleko letiště Salt Lake City, mrkněte na tohle video.
 

Foto: Pangea Speed

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno