Vítězem soutěže Honda Customs pro rok 2024 se stal model CL250 „Bunker Imprint“ turecké společnosti Bunker Custom Cycles (@bunkercustomcycles), který do letošního ročníku vnesl jedinečné tvary.

Soutěž letos navázala na úspěch předchozích ročníků a zaměřila se na modely  CL500 a 250 – dva stroje s charakteristickým scrambler stylem plné výrazných designových detailů. Modely CL, při jejichž vývoji konstruktéři vycházeli z konceptu „Express Yourself“ (vyjádřete se), jsou pro tuto soutěž ideálním základem, neboť pro zákazníky i a profesionální úpraváře představují otevřenou pozvánku k maximálnímu uplatnění jejich kreativity, sebevyjádření a individuality.

 

 

Pořadí:

P1 Bunker Imprint – Turecko

Se ziskem 9 383 hlasů – 37 % z celkového počtu 25 558 hlasů – na webu hondacustoms.com se Bunker Imprint přiklání k současnému retro stylu café racerů, čímž se o 180 stupňů odklonil od „scrambler“ kořenů modelu CL. Tým společnosti Bunker použil sériový model CL250 a opatřil jej na zakázku vyrobenou polokapotáž z nylonu vyztuženého skleněnými vlákny, vytištěnou 3D technologií FDM, novými bočními panely, tvarovaným spodním krytem se zakrytým výfukem, novou zádí a upraveným sedlem.

Bunker Customs je pátým výrobcem, který v Biarritzu získal titul, čímž se zařadil mezi vítěze předchozích ročníků:

2023: Portugalskou firmu Art of Wheels Garage (@artonwheelsgarage), která ve spolupráci s umělkyní Tamarou Alves (@tamara_aalves) vytvořila model ‘Furiosa’ Dax

2022: Italskou společnost Motocicli Audaci – autora Maanboard CMX500 Rebel

2021: Portugalského dealera Mototorfa Motorfa – autora Fenix CB650R

2020: Švýcarskou firmu Brivemo Motos, která vytvořila verzi modelu CB1000R nazvanou ‘Africa Four’

Vítězství společnosti Bunker Imprint v Turecku je odrazem rostoucího zájmu a poptávky po motocyklech a skútrech v této zemi. V roce 2023 dosáhly hodnoty prodeje více než 530 000 jednostopých vozidel, přičemž tento údaj odpovídá 38 % z celkového prodeje 1,3 milionu kusů zaznamenaného ve zbývajících částech Evropy. Toto číslo roste exponenciálně – prodej se oproti předcházejícímu roku téměř ztrojnásobil (190 000 kusů v roce 2022) a dosáhl téměř čtyřnásobku hodnoty z roku 2021 (140 000 kusů).

Çetin Kardeş, vedoucí oddělení motocyklů společnosti Honda Turkey, k tomu uvedl: „Jsme rádi, že zvítězil náš projekt, který je zhmotněním naší vize vytváření zdravé a originální motocyklové kultury v Turecku. I nadále chceme usilovně pracovat na další podpoře a rozvoji motocyklového světa v naší zemi. Rád bych upřímně poděkoval všem našim kolegům, kteří k tomto úspěchu přispěli.“

 

 

  1. místo: Ocean’s Track – Francie

Po celou dobu hlasování vítěze tvrdě pronásledoval francouzský stroj „Ocean’s Track“. Tento výtvor společnosti Oceane Motos (@Oceane_motos_officiel) v sobě kombinuje styl amerických plochodrážních motocyklů s nádechem kaskadérských strojů. Výsledkem je ohromující vizuální efekt. Hlavními změnami oproti standardnímu modelu CL500 jsou červený rám a kyvná vidlice, zlatá kola, velmi široká řídítka na koncích doplněná zrcátky, dva LED projektorové světlomety umístěné v přední desce na závodní číslo a jednomístné sedlo.

  1. místo: CL Surfer – Německo

Třetí příčku na stupních vítězů letošního ročníku Hondacustoms zaujal německý CL Surfer, který se inspiroval krásnými plážemi a pohodovou surfařskou atmosférou Biarritzu, kde se festival Wheels and Waves koná. Model CL Surfer, jehož autory jsou členové týmu vlajkového dealerství Honda Centre ve Frankfurtu (@hondamotorrad_de), se do této atmosféry skvěle hodí: má palivovou nádrž, přední a zadní blatníky ve stříbrné metalíze (s charakteristickým modrým pruhem), dvojdílná řídítka, nový výfuk a výrazné hnědé kožené sedlo.

  1. místo: Alpina 500 – Švýcarsko

Pětici nejlepších v soutěži završují úžasná Alpina 500 postavená společností Meister Engineering (@meisterengineering) a Enduro 500 od španělské společnosti Stil Moto.

Model Alpina 500, který je oslavou 50 let značky Honda Switzerland, vychází z bohatého odkazu značky Honda a poukazuje na detaily, jako jsou palivová nádrž ve stylu CB, obnažený podsedlový rám, či minimalistické sedlo.

  1. místo: Enduro 500 – Španělsko

Model Enduro 500 do značné míry zhmotňuje scrambler styl řady CL a byl navržen tak, aby evokoval vzpomínky na krásnou zlatou éru motocyklové historie. Se svým poutavým lakováním nádrže, vysokým předním blatníkem, ochrannou mřížkou světlometu, na zakázku vyrobenými tabulkami pro umístění závodních čísel, či řadou ručně vyrobených dílů a tlumičem výfuku Arrow je Enduro 500 dílem dealerství Stil Moto (@stilmotohonda) ze San Sebastianu.

Výrazně odlišné barevné palety, designové detaily a estetické řešení těchto pěti modelů CL jsou důkazem všestrannosti této platformy jako základu pro širokou škálu úprav – a jasným projevem vývojového motivu „Express Yourself“.

 

 

Hlavní informace o Hondacustoms

V letošním roce na webových stránkách www.hondacustoms.com během léta hlasovalo 25 558 návštěvníků což oproti minulému roku představuje 18% nárůst. Téměř 7 000 uživatelů si navíc stáhlo tapetu se svým vybraným motocyklem.

Pro ty, kteří si chtějí všech 16 upravených strojů důkladně prohlédnout, je stále k dispozici stránka Honda Customs, a to v angličtině, francouzštině, němčině, italštině, španělštině a portugalštině. Uživatelé si stále mohou stahovat tapety se svými oblíbenými stroji pro stolní počítač nebo mobilní telefon a vybrané oblíbené stroje sdílet na svých sociálních sítích.

 

 


zdroj TZ Honda

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno