Ital Valentino Rossi vysvětluje, proč neskončil na vrcholu kariéry jezdce MotoGP a co ho motivuje dále závodit.
Ital Valentino Rossi je ikonou královského závodění. Je již dnes jasnou legendou MotoGP. Celkem 26 sezon se pohybuje v paddocku Grand Prix a přestože získal devět titulů Mistra světa, skončit se závoděním na vrcholu kariéry se nerozhodl.
Dále se snaží soupeřit s piloty, kteří v době, kdy on již vyhrával závody, nebyli ještě ani na světě. Na stránkách Gazzetta dello Sport zkušený závodník hovořil o své motivaci, o tom, proč neskončil v dobách své slávy, ale například i o tom, co by dnes s odstupem času udělal jinak.
Valentino Rossi v rozhovoru prozradil
* Mé myšlení je velmi jednoduché a je divné, že tomuto myšlení tolik lidí nerozumí. Možná uvažuji jinak. Líbí se mi ten pocit, adrenalin, který cítíte, když vyhrajete, stojíte na pódiu nebo jen zajedete pěkný závod. Jsem potom pár dní v pohodě. Ten pocit se mi líbí. Vím velmi dobře, že čas mě nakonec porazí, bohužel je to pro všechny stejné, ale ze všech sil se mu to snažím, co nejvíce ztížit. To je jediný důvod, proč pokračuji.
* Rozhodnutí pokračovat závodit je větší uspokojení, než to, co získáte odchodem na vrcholu kariéry. Nikdy nevíte, zda je opravdu po všem. Když jsem se v roce 2013 vrátil do Yamahy, všichni mne již odepsali, ale kdyby mi neukradli v roce 2015 titul, vyhrál bych znovu mistrovství světa. Byl by to můj desátý titul a moje kariéra vítěze by se prodloužila o šest let.
* Samozřejmě nechci skončit na 12. nebo 16. místě. Ovšem, kdybych chtěl skončit kariéru na vrcholu, měl jsem to udělat před několika lety. Já ovšem věřím, chci to zkusit. Byl jsem první moderní jezdec v MotoGP. Byl jsem první, kdo udělal mnoho věcí, které jsou dnes pro mnoho jezdců základem ježdění. Začal jsem velmi mladý, ale když mi bylo 20, byl jsem už ve třídě 500 ccm. Dnes jdou všichni touto cestou.
* A co bych ve své kariéře změnil? Valencii 2006. Tam jsem zahodil titul Mistrovství světa, který jsem mohl vyhrát. Pak by to bylo deset titulů, a to i po krádeži z roku 2015…
Valentino Rossi po Jerezu
* „Byl to náročný závod, protože jsem neměl rychlost a hodně jsem trpěl problémy s přilnavostí. Tempo, které jsem měl během závodu, bylo ve skutečnosti skoro stejné jako v tréninku. Na začátku jsem zjistil, že je těžké zastavit motorku. Trochu se to zlepšilo a chtěl jsem se pokusit získat nějaké body, ale dnes to nebylo možné. Byl to obtížný začátek sezóny, ale myslím si, že můžeme být konkurenceschopní, takže musíme pracovat, abychom pochopili, jak zlepšit tempo. Doufejme, že nám pondělní test dal nějaké odpovědi před závodem ve Francii.“
Kategorie MotoGP – Jerez závod 2021
1) Jack MILLER /AUS/ Ducati Lenovo Team
2) Francesco BAGNAIA /ITA/ Ducati Lenovo Team +1,912
3) Franco MORBIDELLI /ITA/ Petronas Yamaha SRT +2,516
4) Takaaki NAKAGAMI /JPN/ LCR Honda IDEMITSU +3,206
5) Joan MIR /SPA/ Team SUZUKI +4,256
6) Aleix ESPARGARO /SPA/ Aprilia Racing Team +5,164
7) Maverick VIÑALES /SPA/ Monster Energy Yamaha +5,651
8) Johann ZARCO /FRA/ Pramac Racing +7,161
9) Marc MARQUEZ /SPA/ Repsol Honda Team +10,494
10) Pol ESPARGARO /SPA/ Repsol Honda Team +11,776
11) Miguel OLIVEIRA /POR/ Red Bull KTM +14,766
12) Stefan BRADL /GER/ Honda HRC +17,243
13) Fabio QUARTARARO /FRA/ Monster Energy Yamaha +18,907
14) Danilo PETRUCCI /ITA/ Tech 3 KTM +20,095
15) Iker LECUONA /SPA/ Tech 3 KTM +20,277
16) Luca MARINI /ITA/ SKY VR46 Avintia +20,922
17) Valentino ROSSI /ITA/ Petronas Yamaha SRT +22,731
18) Tito RABAT /SPA/ Pramac Racing +30,314
19) Lorenzo SAVADORI /ITA/ Aprilia Racing +37,912
20) Alex RINS /SPA/ Team SUZUKI +38,234
————————
DNF Enea BASTIANINI /ITA/ Avintia Esponsorama
DNF Brad BINDER /RSA/ Red Bull KTM
DNF Alex MARQUEZ /SPA/ LCR Honda CASTROL
zdroj: www.bikeracing.cz, foto: yamaha petronas srt