Po několika letech, kdy Ducati Desmosedici platila za motorku s nepředvídatelným chováním, si jezdi pochvalují novou verzi GP12, která podle nich přinesla potřebnou odezvu od předního kola.

Většina problémů s chováním motorky vznikla v době, kdy Ducati představila karbonový rám, kde motor sloužil jako namáhaná část podvozku. Svůj podíl na tom podle továrny měly i jednotné pneumatiky Bridgestone. Při pohledu do výsledkových tabulek je jasné, že jediným jezdcem, který se byl schopný přes tyto problémy přenést, byl Casey Stoner. I on si ale na špatné chování předku motorky stěžoval, což ho občas poslalo na zem i v závodech, kde měl vyjetý slušný náskok.

Až příchod Valentina Rossiho donutil Ducati k razantním změnám, které přinešly několik různých vývojových generací Desmosedici. I přesto to loni vypadalo, jako kdyby se všechny změny minuly účinkem. Proto se továrna rozhodla pro malou revoluci a nová litrová Desmosedici GP12 má poprvé dvojitý hliníkový rám, kdy motor neslouží jako součást podvozku. Se stejným konceptem motorky Valentino Rossi dokázal vyhrát 79 závodů v MotoGP za řídítky Hondy a Yamahy. Unikátní karbonová kyvná vidlice ale na Desmosedici zůstává.

Technický ředitel a otec speciálu MotoGP Filippo Preziosi si při posledním dnu testů v Sepangu pořádně oddechl. Podle reakce jezdců to vypadá, že se jim konečně podařilo vyřešit problém s chováním předku motorky, i když nevíme přesně, jaká byla jejich příčina a které změny na motorce je měly vyřešit.

“Tento test jsme se zaměřili na chování přední části motorky a můžu říct, že je o mnoho lepší než v minulosti”, potvrdil Preziosi.

Valentino Rossi si novou motorku pochvaloval, i když nedokázal splnit svoje předsevzetí, že bych chtěl skončit se ztrátou menší než jedna sekunda na prvního. Rossi skončil na celkovém pátem místě se ztrátou 1,2 sekundy na nejrychlejšího Stonera. Tento časový odstup je ale hodně poznamenaný neskutečně rychlým časem Caseyho Stonera, který i druhému Jorgemu Lorenzovi nadělil více než půl sekundu.

Tenhle test je pro nás pozitivní. Máme slušný základ, na kterém můžeme pracovat. Páté místo není nic výborného, ale jsme blíže těm nejlepších – až na Stonera. Časová ztráta na ostatní není tak velká a za to jsme rádi”, potvrdil Valentino.

“První den jsme ztráceli na Lorenza 0,7 sekundy a na konci třetího dne to bylo také 0,7 sekundy. To znamená, že když motorku bude dále zlepšovat, můžeme zrychlit. Máme ale stále dva nebo tři problémy, na kterých musíme pracovat. Teď se uvidí, jak rychle a zda-li se nám je podaří odstranit.”

“Minulý rok to pro nás bylo hodně flustrující, protože jsme hodně makali, ale nic se nám nepodařilo zlepšit. Teď jsme pracovali tři dni a víme, že máme lepší motorku. Takhle by to mělo být a proto jsem pozitivní”, dodal Valentino.

Na otázku, jak by Valentino porovnal chování nové Desmosedici GP12 s Yamahou nebo Hondou, italský šampion odpověděl: “Podle mého názoru má Yamaha stále nejlepší prvotní zatočení. V tomhle je ta motorka určitě nejlepší. V porovnání s Hondou – i když je to už hodně dávno – už nejsme moc daleko. Náš motor není špatný a je docela rychlý. Máme ale nějaké problémy s akcelerací, na tom musíme dále pracovat”.


Podívejte se na výsledky posledního testování v Sepangu.

Foto: Ducati Corse

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno