Představovat vám závod Pikes Peak asi není potřeba. Extrémní palba do vrchu bude letos obohacena o další zajímavou motorku, prototyp Victory Motorcycles

Na projektu 156 se spojila tři zajímavá jména. Kromě inženýrů Victory Motorcycles přidal ruku k dílů customér Roland Sands a do třetice pak americký časopis Cycle World, jehož editor Don Canet usedne za řídítka této závodní bestie.

U Victory si dali nelehký úkol, pro tuto motorku sestrojili zcela nový závodní motor. Pohledem oka v něm sice lze poznat základy motoru Scout sesterské značky Indian, ale tím to také končí, podle Victory jsou střeva a hlavy komplet nové. Výkonové hodnoty továrna bohužel tají, ale ze zvuku je slyšet zlo, tohle nebude pomalá motorka.

Na Project 156 (název dle počtu zatáček v závodě Pikes Peak Hill Climb) se dále podílel Roland Sands, kterého pravidelným čtenářům Motohouse také netřeba představovat. Americký král customů využil své výhody, že je bývalým špičkovým závodníkem, tady se spíš než na eleganci a krásu hledělo na funkčnost. Roland dal dohromady nejen trubkový rám, ale také kompletní konstrukci šasi, nechybí špičkové tlumiče Öhlins, lehká kovaná kola a radiální brzdy od Bremba. 

Zajímavý počin. Nejen technicky, ale také v tom, že se výrobce cruiserů Victory pouští do závodní motorky, naháče. A když už budou mít takový zajímavý motor hotový, že by ho pustili také do civilní podoby? Že by nás třeba od Victory čekalo něco úplně nového? Uvidíme. Každopádně letošní Pikes Peak Hill Climb se jede 28. června a jsme zvědaví, jak si Project 156 povede.

Foto: Victory Motorcycles

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno