Výrobce těch nejvíc exotických bajků, italská firma Vyrus, ukázala dva obrázky jejich modelu 986, který měl původně jezdit v závodech Moto2. Teď to ale vypadá, že je prototyp připraven i pro silniční provoz.

Model 986 M2 měla být původně závodní motorka pro třídu Moto2 (pohání ji motor Honda CBR600RR), ale zatím se jí nepodařilo přilákat ani jeden tým, který by s ní chtěl závodit. Problém je pravděpodobně v použítí kloubového hřídele jako systému podvozku.

Týmy v paddocku mistrovství světa mají pořád v paměti několik let soustavného boje motorky Elf, která používala právě řízení kloubovým hřídelem a která se nikdy výrazně neprosadila. Pro napjaté rozpočty týmů je to moc velký risk, aby se snažily oživit dávno zapomenutou technologii.

Vyrus ale prodává superdrahé motorky v malých počtech (jednu má třeba Tom Cruise) a proto se rozhodnul předělat závodní model 986 M2 do silniční podoby. Pro silniční využítí motorka přišla o hydraulický systém zatáčení, který jsme viděli na prvním prototypu. Firma se rozhodla tento systém opustit, protože v závodech GP není kromě brzdového okruhu dovolena žádná hydraulika.

Výsledkem toho je vertikální část podvozku, která spojuje řídítka s kolem. Červené tyčky, které vedou paralelně s přední kyvnou vidlicí, nemají na řízení žádný vliv. Příčně uložený zadní tlumič na motorce ale zůstal.

Uvidíme, zda se dočkáme sériové výroby, ale v této podobně vypadá motorka hodně nedodělaně. Přední světla trčí z kapotáže a tvar nádrže je také hodně zajímavý. Každopádně je to velmi zajímavý počin.

Foto: Vyrus

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno