Jasně, je to elektrika. Ovšem nutno říct, že tenhle rychlostní speciál konečně přináší do světa elektromotorek výrazný krok z hlediska techniky a především aerodynamiky.

Zakladatel společnosti a konstruktér Robert White totiž pochopil výhody elektrického pohonu a chce je naplno využít. Však to také není žádný nezkušený borec, leta pracoval ve vývoji formule McLaren a zároveň závodí sprinty na dost poladěné Hayabuse.

A co že to tedy tenhle maník vykoumal? Hlavní motor pro pohon zadního kola a baterie jsou umístěny ve spodní části motorky a tam, kde je obvykle motor a nádrž, není nic, nebo spíš je tam tunel využívající aerodynamické výhody tzv. Venturiho trubice.

 

 

Druhý motor je pak ve středu předního kola, které je uložené na kyvné vidlici se systémem řízení pomocí rejdového čepu, který známe z Bimoty Tesi nebo Vyrusů. Za designem konceptu WMC250EV stojí bývalý spolupracovník Erika Buella John Keogh, kterému se spolu s vývojovým týmem povedla nevídaná věc – motorka má o 69 % nižší aerodynamický odpor než Whitova závodní Hayabusa. A to už je sakra zajímavé číslo.

V současné fázi testování mají elektromotory dohromady výkon 100 kW (stačí na 300 km/h), ale než se WMC dostane v roce 2023 na bolivijskou solnou pláň Salar de Uyuni, měl by vyrůst na 300 kW. Ač se při testech ve větrném tunelu kolem motorky motal Guy Martin, rekord v hodnotě 408 km/h se bude za řídítky snažit překonat sám Robert White.

 

 

Ten se mimochodem při prvním focení objevil v kombinéze české značky 4SR, později ji ale vyměnil za brandovanou kombu Kushitani, ve které nejspíš pojede. Škoda, přítomnost české firmy u světového rekordu by nás bavila. Každopádně držíme palce! Mrkněte na whitemotorcycleconcepts.com.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno