O víkendu se jel v portugalském Estorilu poslední závodní víkend v rámci WorldSBK2020. Stejně jako na předchozím závodě v Magny-Cours i zde byl český tým zastoupen třemi jezdci.
Do Portugalska přijeli český tým reprezentovat Danny Webb a Karel Hanika ve třídě WorldSSP a mladý závodník Petr Svoboda ve třídě WorldSSP300. Ani tentokrát se jezdcům nevyhýbaly pády a mechanici tak měli o zábavu postaráno. Po sobotní smůle, ale přišla úspěšná neděle. Danny Webb zakončil sezónu, ve které se definitivně vrátil na motodromy, desátým místem. Bodoval i v sobotním závodě, když i přes pád vybojoval jedenácté místo. Sezónu dokončil na jedenáctém místě v rámci celého šampionátu.
Karel Hanika se stále sžívá s technikou a byl to pro něj teprve druhý závodní víkend v této kubatuře. Výsledky z tréninků napovídaly, že i na suchu je schopen zopakovat výsledky z Magny Cours, kde byl na vodě pátý.
V prvním závodě v Estorilu byl bohužel hned v úvodu sestřelen soupeřem a po pádu nemohl pokračovat. Naštěstí se pád obešel bez zranění a Karel mohl v neděli nastoupit do druhého závodu, kde dojel jedenáctý. Ze dvou závodních víkendů získal Karel Hanika 16 mistrovských bodů. Díky velmi slušným a po celou sezonu vyrovnaným výsledkům našich jezdců se tým ve své první sezoně umístil na výborném 8. místě v celkovém hodnocení Mistrovství světa Supersportů.
Ve třístovkách nastoupil za tým Petr Svoboda, pro kterého to byl druhý závodní víkend v jeho kariéře na úrovni mistrovství světa. I napodruhé se v nabité třídě dokázal kvalifikovat do závodu a zajistit si velmi slušnou startovní pozici ze sedmnáctého místa. V prvním závodě Petr bohužel spadl, avšak ve druhém se dařilo lépe a dokončil tak svůj první závod v mistrovství světa na sedmnáctém místě a potvrdil, že na tuto úroveň bezesporu má.
#99 Danny Webb – Supersport – Yamaha R6 Neměli jsme snadný začátek víkendu, ale tým odvedl skvělou práci a kvalifikoval jsem se jako pátý, což je nejlepší kvalifikační výsledek této sezóny. V prvním závodě to nevyšlo podle plánu. Avšak po pádu a restartu z posledního místa jsem dokázal vybojovat jedenácté místo. Ve druhém závodě jsem se držel silné skupiny, ale bohužel jsem se jich neudržel až do konce. Nicméně jsem rád, že jsem zakončil sezónu v TOP10.
Byla to pro mě i pro tým myslím skvělá sezóna. Pro mě to byl návrat na motodromy na plný úvazek. Vrátit se na úroveň mistrovství světa chtělo hodně tvrdé práce a dokončit seriál na jedenáctém místě je skvělé.
I pro tým to byla nová úroveň i šampionát. Dokončit první sezónu mezi týmy na osmém místě je úžasné a máme být na co hrdí. Děkuji mému týmu za úžasnou sezónu 2020
#98 Karel Hanika – Supersport – Yamaha R6 Jel jsem poprvé na WSSP motorce na suchu a bylo toho pro mě dost nového. Neměl jsem zkušenosti ani s pneumatikami, ani se spojkou. Musel jsem se hodně učit, ale našli jsme nakonec téměř ideální nastavení a já se mohl postupně zlepšovat. Kvalifikoval jsem se „až“ desátý, přestože jsem měl rozjeté rychlejší kolo, ve kterém mě bohužel zbrzdil jiný jezdec. S novou spojkou se musím ještě sžít. Starty se mi moc nepovedly a ztratil jsem pár pozic. V prvním závodě jsem měl nezaviněný pád, když mě trefil Oncu. Mrzelo mě to, protože jsem s tím nemohl nic udělat.
Ve druhém závodě jsem měl slabý začátek. Jel jsem zbytečně opatrně. Nakonec z toho bylo jedenácté místo. Jelikož to byl můj první závod na suchu, jsem celkově spokojený. Chtěl bych moc poděkovat týmu WRP Wepol Racing, za skvělou práci během víkendu.
#53 Petr Svoboda – Superpsort300 – Yamaha R3 Byl to pro mě první závodní víkend v MS na suchu, takže jsem byl zvědavý na srovnání s jinými jezdci. Po prvním vyjetí jsem měl super pocit. Postupně jsem se zlepšoval a kvalifikoval se do závodu přímo z volných tréninků, ve kterých jsem zajel 11. nejrychlejší čas z celého velmi početného startovního pole. V prvním závodě jsem se snažil udržet skupiny a ujelo mi přední kolo, takže jsem závod nedokončil. Druhý závod se povedl a dojel jsem sedmnáctý. Děkuji týmu za podporu během skvělého víkendu v Estorilu.
TZ: WEPOL