Předsezónní testování na australském okruhu Phillip Island Grand Prix skončilo a na startovní pole MOTUL FIM Mistrovství světa superbiků 2023 čekal poslední den testování.

Oficiální test skončil a před prvním kolem sezony – australským podnikem Grand Ridge Brewery, to byl Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati), který zajel nejlepší časy.

 

DUCATI

Poté, co byl od samého začátku silný, předvedl mohutný výkon Bautista, který den zahájil časem 1’30,272 v 1. FP, což byl v tu chvíli nejrychlejší čas testu. Álvaro Bautista se soustředil na práci pro víkend se zaměřením na nastavením motocyklu. Na druhé straně tovární garáže pokračovala předsezónní sezóna snů pro Michaela Rubena Rinaldiho skvělým způsobem. 27letý Ital opět udělal pokrok a během dne se sporadicky umisťoval na předních místech časových tabulek. Poté, co mu v prvním dni chybělo “pár desetin”, zajel Rinaldi v dnešním testu svůj nejrychlejší čas, pohodlně pod hranicí pole position 2022. Jediná skvrna na jeho zápisníku? Drobná havárie v 10. zatáčce, po které se však vrátil bez většího dramatu. Celkově třetí Rinaldiho krok vpřed je v testování evidentní.

 

YAMAHA

Yamahy to byl další pozitivní den pro Andreu Locatelliho (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK), který v ranním tréninku obsadil druhé místo. Po většinu FP2 druhého dne Locatelli pokračoval v práci jako první den a během obou dvouhodinových tréninků prováděl krátké závodní simulace a skončil jako nejlepší Yamaha. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) měl relativně klidný den, když pokračoval v hledání lepší přilnavosti zadní části, přestože v úvodním dni zajel dobrou závěrečnou jízdu. Při simulaci závodu byl Razgatlioglu pátý v FP1, ale na konci FP2 se propadl na desátou pozici, což mu zajistilo šesté místo celkově a třetí místo u Yamahy.

 

 

KAWASAKI

Po dni plném smíšených pocitů z prvního dne byl Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) opět nejlepším jezdcem Kawasaki a v dopoledním tréninku byl čtvrtý, přičemž během dne najezdil mnoho kol. Soustředil se na to, aby byl motocykl ovladatelný, přičemž slabým místem byl třetí sektor. Zároveň musel pokračovat v práci na životnosti pneumatik. Necelých 30 minut před koncem testování Rea havaroval ve čtvrté zatáčce, což byl druhý pád v oficiálním testu, ale znovu se zvedl a vrátil se do boxové uličky, kde obsadil celkově čtvrté místo, přičemž jeho čas z FP1 byl nejlepší. Co se týče týmového kolegy Alexe Lowese, ten byl v ranním tréninku až dvanáctý a na konci dne patnáctý, přičemž na stroji #22 je třeba ještě zapracovat.

 

SATELITY

Dominique Aegerter (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) byl ve skvělé formě a v FP2 obsadil druhé místo a celkově páté, odpoledne byl dobrý a v sekundě od první trojky a dopoledne se pohyboval na okraji první desítky, když absolvoval dlouhou jízdu poté, co první den strávil zkoušením různých položek a elektroniky. Pro Aegerterova kolegu, domácího nováčka Remyho Gardnera, to byl fantastický den, když se v závěrečném tréninku po 30 minutách krátce dostal na první místo a po většinu tréninku byl druhý. Celkově devátý, ale stále silný s pátým místem v FP2, udržel si Australan svůj prach na suchu? Pozdní technický problém byl jedinou kaňkou na jinak silných prvních dvou dnech WorldSBK na domácí půdě.

Více důvodů k úsměvu měl objev testu Philipp Oettl (Team GoEleven), který nadále zářil, když byl sedmý a zvykal si na Ducati 2023, zatímco to samé se nedalo říci o Axelu Bassanim (Motocorsa Racing) a Danilu Petruccim (Barni Spark Racing Team), kteří přestože test dokončili na P10, respektive P11, společně havarovali ve čtvrté zatáčce, což přineslo první červenou vlajku v FP2 druhého dne. Oba byli na nohou, ale odvezli je na vyšetření do lékařského centra.

 

 

 

HONDA

Po obtížném prvním dni, kdy Honda neměla zastoupení v první desítce, nebyl ani ranní start nejsilnější. Xavi Vierge (Team HRC) měl v 8. zatáčce velký pád, a i když byl v pořádku, motorka určitě dostala zabrat. Jen o pár okamžiků později se na okruhu mezi 4. a 6. zatáčkou zastavil jeho týmový kolega Iker Lecuona, ale dokázal se vrátit do boxů a ráno dokončil na 7. místě. Odpoledne vyjel jako první Vierge, který se chtěl ujistit, že je motocykl v pořádku, a dohnat ztrátu z 1. FP, zatímco Lecuona také vyrazil na okruh a na konci dne byl na sedmé pozici na čele Hondy, protože pokračoval v honbě za dobrou pozicí, zatímco Vierge byl až sedmnáctý, přičemž cílem Hondy bylo, aby nový podvozek pracoval pro ně.

 

BMW

V táboře BMW se dařilo Michaelu van der Markovi (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team), který se necelou hodinu před koncem předsezónního testování dokázal probojovat do první desítky a nakonec skončil devátý v tréninku a celkově dvanáctý. Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW) byl v tréninku až sedmnáctý, ale celkově třináctý, zatímco Scott Redding (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) byl ráno čtrnáctý, odpoledne dvanáctý a celkově čtrnáctým místem dokonal hattrick vozů BMW. Soustředí se na vyladění nového M 1000 RR pro Phillip Island a bude doufat, že během samotného víkendu se mu podaří udělat další kroky, aby splnil svůj cíl, kterým je umístění v první šestce. Loris Baz (Bonovo Action BMW) obsadil 16. místo, takže 16 jezdců se dělilo o méně než 1,5 sekundy.

Lorenzo Baldassarri (GMT94 Yamaha) utrpěl v 2. FP havárii, kvůli které byla v 6. zatáčce vyvěšena druhá červená vlajka tréninku a jeho motocykl začal hořet. V tu chvíli jel své nejlepší kolo. Tom Sykes (Kawasaki Puccetti Racing) utrpěl ve 4. zatáčce druhou havárii během několika dní, tentokrát s více poškozeným motocyklem na cestě na 19. místo. Za ním se v FP2 umístil Oliver König (Orelac Racing VerdNatura), těsně před Hafizha Syahrina (MIE Racing Honda Team) a nováčka Erica Granada.

 

 


zdroj: www.bikeracing.cz, foto: worldsbk.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno