Testování WorldSBK na okruhu Circuito de Jerez – Angel Nieto skončilo pro zúčastněné týmy a jezdce mistrovství světa MOTUL FIM Superbike nejrychlejším časem Topraka Razgatlioglua (Pata Yamaha WorldSBK).

 

Šampión z roku 2021, který použil pneumatiky Pirelli SCQ, zajel čas 1’38,269 s, čímž jen těsně nedosáhl na rekord kola, a dostal se do čela výsledkové listiny navzdory rannímu pádu ve 13. zatáčce. Stejně jako v první den se Razgatlioglu snažil zlepšit zrychlení ze zatáček; Razgatlioglu zajel 61 kol, zatímco jeho týmový kolega Andrea Locatelli byl sedmý s nejlepším časem 1’39,280.

 

 

Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) se svou ZX-10RR umístil druhý den na druhém místě, necelou desetinu za Razgatliogluem, když v poslední hodině testu zajel čas 1’38,352 a zaostal za ním o pouhých 0,083 sekundy. Rea i jeho týmový kolega z týmu KRT Alex Lowes pracovali na závěrečných kontrolách a vyrovnávání stavu strojů ZX-10RR, přičemž Lowes se umístil na pátém místě a na Reu ztratil přibližně devět desetin.

Tým Aruba.it Racing – Ducati, který se opět snaží pracovat na stroji Panigale V4 R 2023, obsadil třetí, respektive čtvrté místo s Álvarem Bautistou a Michaelem Rubenem Rinaldim, přičemž Rinaldi na svého týmového kolegu druhý den ztratil téměř dvě desetiny poté, co Bautista zajel čas 1’38,449. Trojici nejlepších z roku 2022 dělilo pouhých 0,180 sekundy. Pro nový model Ducati s upravenými výfuky a křídly to byl silný debut, při kterém dva jezdci obsadili dvě pozice v první čtyřce.

 

 

Po dobrém výkonu v prvním dni dokončili tři nováčci WorldSBK test v první desítce i druhý den. Dominique Aegerter (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) byl šestý nejrychlejší poté, co s pneumatikou SCQ zajel čas 1’39,193 a stal se tak druhým nejrychlejším jezdcem Yamahy druhého dne. Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) se opět dostal do první desítky, když s časem 1’39,311 obsadil osmé místo. Aegerterův kolega z týmu GRT Yamaha, Remy Gardner, obsadil desáté místo, ale na konci druhého dne byl jen o tři desetiny pomalejší než Aegerter, což ukazuje, jak těsné je pole WorldSBK v roce 2023.

Tým HRC měl jednoho jezdce v první desítce – Ikera Lecuonu na devátém místě, který na cestě do první desítky absolvoval 68 kol, když zajel čas 1’39,337, zatímco týmový kolega Vierge byl dvanáctý a na svého kolegu ztratil více než šest desetin. Loris Baz (Bonovo Action BMW) byl vedoucím jezdcem BMW druhého dne, když s časem 1’39,517 obsadil 11. místo. Tovární jezdci BMW Scott Redding (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) a Michael van der Mark obsadili 12., resp. 16. místo, zatímco Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW) byl patnáctý. Gerloff měl ráno pád poté, co v šesté zatáčce ztratil přední část svého stroje.

 

 

Vracející se Tom Sykes (Kawasaki Puccetti Racing) byl na své ZX-10RR klasifikován na 17. místě s časem 1’40,750. Jeho den skončil o několik minut dříve poté, co měl ke konci druhého dne pád. Lorenzo Baldassarri (GMT94 Yamaha), který v týmu WorldSBK debutoval, byl na 18. místě, když si zvykal na nové prostředí, zatímco Oliver König (Orelac Racing VerdNatura), jehož tým pro rok 2023 změnil dodavatele brzd z Brembo na Nissin, byl poslední, devatenáctý z jezdců permanentní listiny WorldSBK, když se před něj dostal i testující Francouz Florian Marino, jež WorldSBK letos nepojede.

 

Nicolo Bulega (Aruba WorldSSP Racing Team) byl na svém motocyklu Panigale V2 vedoucím jezdcem v poli WorldSSP, když absolvoval 69 kol s nejlepším časem 1’41,685. Can Oncu (Kawasaki Puccetti Racing), který si vyzkoušel čtyři motocykly a také porovnával dodavatele pérování, byl druhý a o dvě desetiny zpět, zatímco Federico Caricasulo (Althea Racing) byl třetí a na Bulegu ztratil pouhé tři desetiny. Adrian Huertas (MTM Kawasaki) byl čtvrtý, zatímco klasifikaci doplnili tři nováčci: Andrea Mantovani (Evan Bros. WorldSSP Yamaha Team) byl pátý, se ztrátou 1,4 sekundy na Bulegu, John McPhee (Vince64 by Puccetti Racing) šestý a Yuta Okaya (Prodina Kawasaki Racing WorldSSP) sedmý. Okaya zajel nejlepší čas 1’46,225, ale po většinu dne jel bez transpondéru.

 

VELKÝ PŘEDSEZONNÍ ROZHOVOR S OLIVEREM
ČTĚTE V NOVÉM MOTOGOUSE 1-2/2023

 

Představení Motohouse 1-2/2023

 

 

 


zdroj: www.bikeracing.cz, foto: WSBK Yamaha, Ducati, Kawasaki

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno