Massimo Meregalli, šéf týmu Movistar Yamaha, před Velkou cenou Malajsie promluvil o současných problémech Yamahy, pocitech po vítězství v Austrálii i plánech pro příští sezónu.

Tým Movistar Yamaha konečně prolomil dlouhou šňůru bez vítězství v MotoGP, když slavili v Austrálii. Díky vítězství Mavericka Viñalese panuje v týmu radost, ale vědí, že musí v předsezóně hodně pracovat na zlepšení do roku 2019, aby sezónu jako tuto už nezažili. Šéf týmu Massimo Meregalli o tom více pověděl v rozhovoru pro motogp.com.

Massimo, nyní přijíždíte do Sepangu po vítězství v Austrálii. Z reakcí po projetí cílem bylo vidět, že z vás spadla velká tíha, když jste po tak dlouhé době vyhráli.

“Všichni si asi dokážete představit, jakému tlaku jsme čelili. Tohle vítězství pro nás bylo opravdu velice důležité. Pro všechny z nás, pro jezdce, inženýry, pro celý tým. Nemůžu skrývat to, že jsme tuto sezónu čelili velkému problému. Tvrdě jsme na tom pracovali a přijeli jsme na Phillip Island s tím, že jsme věděli, že tato trať velice dobře vyhovuje naší M1. Myslím, že se nám tam podařilo využít silných stránek Yamahy, mám na mysli hlavně vysoké rychlosti v zatáčkách. Na konci závodu jsem se trochu bál, když jsem viděl, že Andrea Iannone dokáže stáhnout jednu vteřinu na kolo, ale Maverick to nakonec zvládl.”

V sobotu večer jsme se s Maverickem bavili a čišela z něj jistota. To vlastně potvrdil i tím, že ostatním ujel, což na Phillip Islandu není obvyklé. Myslím, že to několik lidí překvapilo, když dokázal poměrně brzy odjet. Cítili jste v týmu, že dokáže ostatním takhle ujet?

“On nám řekl, že se pokusí ujet, pokud to bude možné. Upřímně, když jsem viděl jeho špatný start, tak jsem si myslel, že to bude těžké. Nicméně poté to dokázal napravit a jel velice dobře. Po závodě nám řekl, že po předjetí Jacka Millera si uvědomil, že to dokáže. Poté dohnal Doviho a zkusil se odtrhnout. Byl velice rychlý, konzistentní a z mého pohledu byl dobrý v tom, jak dokázal zvládnout zadní pneumatiku. Očekávali jsme, že pokud mu začne odcházet pneumatika, bude to ta přední, protože se rozhodl jet s měkkou směsí. Když jsem viděl, že se jeho časy na kolo zpomalují, tak jsem si myslel, že to bylo přední pneumatikou. V přenosu v televizi jsem se snažil najít nějaké opotřebení jeho přední pneumatiky, ale nic jsem neviděl. Nakonec nám pověděl, že to zpomalení bylo kvůli zadnímu kolu.”

Když dáme stranou Maverickovo vítězství, tak tu máme dlouhou šňůru bez vítězství pro Valentina Rossiho a musíme zajít hodně daleko do historie, abychom nalezli sezónu, ve které ani jednou nevyhrál. To musí být na jeho straně boxu opravdu těžké a samozřejmě i pro něj.

“Tohle je těžké pro všechny. Jak už jsem říkal, pracujeme opravdu tvrdě. Možná víc, než je vidět. Vždycky se snažíme jezdcům poskytnout něco dobrého, s čím by mohli vyhrát závod. Nechci říct, že teď po vítězství Mavericka začal být frustrovaný, spíš si myslím, že to pro něj teď bude další motivace. Tady v Sepangu je to pro něj dobrá trať, ale je dobrá i pro Mavericka, který má tuto trať rád. Bohužel tady je spousta okolností, které mohou sehrát velkou roli. Hlavně jde o počasí, když může být mokro, sucho, velké horko. Úroveň přilnavosti při velkém horku tady není tak dobrá a to není moc dobré hlavně pro nás. Samozřejmě, že se budeme snažit všechny tyto aspekty zvládnout.”

Zdá se, že od přechodu k jednotné elektronice a pneumatikám Michelin byla Yamaha konzervativnější. V Hondě a Ducati více investovali do vývoje, investovali více peněz a přijali více lidí. Co Yamaha udělá proto, aby to změnila pro sezónu 2019 a letošní rok už se neopakoval?

“Myslíme si, že elektronika nebyla jedinou věcí, u které jsme měli problémy. Pro příští rok bude charakter motoru plynulejší a to samozřejmě pomůže. Současné pneumatiky musíte zvládnout a pro mě bude zásadní chování motoru. Častokrát se dokážeme udržet vpředu, ale poté začnou být pneumatiky opotřebované. Samozřejmě, že elektronika, motor a ještě něco dalšího to může zlepšit. V tomto směru začneme pracovat po posledním závodě ve Valencii. Budeme v tom pokračovat v Jerezu a od Sepangu v příštím roce bychom měli dostat něco, co nám teď chybí.”

Takže pro příští rok máme u Yamahy očekávat hlavně velkou změnu u motoru.

“Neradi mluvíme o tom, že jde o velkou změnu, ale samozřejmě, že tam bude zlepšení.”

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno