„Čí je ta motorka?“ „To není motorka, to je elektrokolo, lásko, a neptej se, co se stalo Zedovi!“ Zed se hodil do klidu, začal pít výběrovou kávu a nechal si narůst plnovous. A aby centrem města nemusel brblat na svém čopru, pořídil si tohle elektrokolo. Co dělá v Motohouse taková věc? No, přiznám se, že jsem se prostě chtěl svézt. Míra z Biker Style, jenž tahle kola dováží, sídlí nedaleko Vysokého Mýta, a tak jsme ho překecali, ať nám jedno přiveze ukázat na MDŽ, které jsme tam pořádali.

 

Dlouhá nízká

Už když Ruffian sjel z dodávky, bylo jasno, s čím máme tu čest. Tohle není žádný čínský drek, ale parádně zpracovaná luxusně se tvářící věc. Navíc, kdo se někdy jen mihnul kolem kol, vidí, že tady máme co dělat se špičkovými komponenty, jako jsou hydraulické kotoučové brzdy Shimano Deore nebo 8rychlostní řazení Shimano Alfine schované v náboji zadního kola. Na řídítkách všechno pěkně urovnaný, žádná prasečina a ovladače navíc doplněny velkým a přehledným digitálním budíkem. Jo, tohle se povedlo. Nápis Bosch na elektromotoru pak naznačuje, že ani tady se nešetřilo, německý výrobce dnes patří v elektrokolech mezi špičku.

 

Gro toho všeho je ale samozřejmě styl. Moderní to může být, jak chce, ale tohle je klasika jak hrom! Dlouhý, tvarově zajímavý rám, baterie schované v „jako“ nádrži, LEDková světla ve stylu Harleyů a všemu vévodí klasické oldschoolové sedlo Lepper Cruiser na pružinách. S tímhle se člověk fakt nemusí stydět vyrazit do centra velkoměsta. Navíc se Ruffian vyrábí ve třech krásných barevných schématech s klasickými linkami a retro pneumatikami. Už samotný třívrstvý lak, krásně hluboký, odpovídá ceně kola.

Rám je hliníkový, stejně jako přední vidlice uchycená na brýlích z chrom-molybdenové oceli. Nádrž ukrývající baterie je vyrobena z ocelového plechu. Ráfky kol jsou pak dvoustěnné hliníkáče nazuté do pneu Cruzo Classic 26″ × 3,0″. Elektromotor nese označení CX 250W a oplývá silou 75 Nm. Baterie Bosch mají kapacitu 500 Wh. Jejich dojezd výrobce neudává, protože ten závisí na řadě různých parametrů jízdy. Každopádně budík nám během testu ukazoval dojezd přes 150 km na nejnižší míru asistence, takže na cestu na kafe nebo do práce dostačující.

 

Na trati je zábavná

Předně by bylo asi fér říct, že rozhodně nejsem žádnej cyklista. Na kole jedu párkrát do roka do hospody, a to si ještě vybírám tu, kde to je víceméně po rovině (obyvatelé Liberce vědí, že to je nesmysl). Ono ale právě pro takové je asi tohle kolo určeno, ortodoxní cyklista si ho nekoupí. Přesmyčkou se vraťme ke zmiňovaným režimům asistence. Kromě osmi stupňů na přehazovačce si totiž můžete vybrat, jak moc vám bude elektromotor pomáhat, a to ve čtyřech režimech. Šlapat sice musíte, ale nějak zásadně se unavit rozhodně ne. Část mýtského okruhu je pěkně do kopce, a dokonce jsem si dal i prudký výjezd na polygon, ale s asistentem na maximum jsem se ani nezadýchal. Kolo samo o sobě není žádné pírko, váží téměř 30 kg, ale právě díky elektromotoru je vám to tak nějak jedno. Naopak, díky hmotě, se kterou jedete, a extrémně dlouhému rozvoru (délka kola 208 cm) cítím v zatáčkách jistotu a i na trati se dobře bavím. Což bych od něčeho takového nečekal.

 

Hodně příjemná je ergonomie, řídítka tak akorát široká a řádně vepředu, fakt mi to připomíná staré motorky. Sedačka se dá nastavit dopředu/dozadu, takže jsem se na kolo napasoval já obr i menší Karas. Stupačky, tedy pardon, šlapky jsou hodně vpředu, ale díky celkovému zalomení těla se do nich dá v pohodě zapřít a šlapat. Za jízdy je ticho, nic nebzučí, necvaká, nedrnčí.

Pocit to zvláštní, to jo. Na jedné straně jedete na něčem hodně dlouhém, co vypadá jako sto let staré, na straně druhé se nedřete a uvědomujete si, že to je díky elektrice. Celé to vlastně tak nějak propojuje pohled na ten digitální tachometr, který vás při pohledu na něj vrátí do moderní reality. Každopádně stylovka jak hrom a klidně si dovedu představit frajery v džískách, co se na tom vozí po městě. Cena teda není žádná láce, ale v porovnání s ostatními elektrokoly podobného ražení se to dá pochopit. Bavíme se tady o luxusním zboží a nepochybuju, že si svoje zákazníky najde. Mě by to bavilo a mohl bych jezdit i do hospod na kopci.

 

Ruff Cycles – fabrika

Elektrokolo The Ruffian je sice novinkou představenou vloni na podzim, ale německá firma Ruff Cycles do toho šlape už dlouho. Kola se v Řezně vyrábí pod touto značkou už od roku 2012. Její doménou jsou klasická kola, tzv. cruisery. Řada zajímavých rámů všemožných tvarů, různé sestavy komponentů, široká paleta barev, vše směřující k individualizaci. Žádné kolo nevypadá stejně. Navíc rámy si v Ruff vyrábí sami a dávají tomu zajímavé nápady. Pokud chce někdo opravdu výjimečné kolo, tak proč ne. Mrkněte na www.ruff-cycles.com.

Technická data stroje:

Rozměry: (délka × šířka × výška): 208 × 98 × 78 cm
Hmotnost: 29,8 kg
Rám: hliníkový, práškově lakovaný
Vidlice: tělo hliník, brýle chrom-molybden
Kola: dvoustěnné hliníkové ráfky 26″ 65mm
Pláště: Cruzo Classic 26″ × 3,0″
Převod: Shimano Alfine 8rychlostní
Pohon: Bosch Performance CX 250W (75 Nm)
Baterie: Bosch Performance PowerPack 500 Wh
Max. rychlost: 25 km/h
Brzdy: Shimano Deore Hydraulic
Přední světlo: LED 7,5 W / 12 V
Zadní světlo: LED 0,3 W / 12 V
Nádrž: ocel – práškově lakováno
Sedlo: Lepper Cruiser Leather

Dovozce: www.bikerstyle.cz

 

 


text: Jan Somerauer, foto: Jan Stárek, okruháři.cz

2 KOMENTÁŘE

  1. Dobry den , chtel bych se zeptat zda se toto elektrokolo prodava i v ČR a pripadne jestli neznate orientacni prodejni cenu. Dekuji s pozdravem hezke dne Svoboda.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno