Komise pro superbikové závodění přijala na svém posledním zasedání několik změny pro organizaci závodů MS Superbike. Změny na příští rok.

 

Komise pro World Superbike ve složení Gregorio LAVILLA (Dorna, výkonný ředitel WorldSBK), Franck VAYSSIÉ (ředitel komise FIM pro okruhové závody), Biense BIERMA (generální ředitel MSMA), tajemník), Paul DUPARC (ředitel komise okruhových závodů FIM – komise SBK), za přítomnosti Jorgeho VIEGASE (prezident FIM), Ludovica REIGNIERA (technický ředitel FIM WorldSBK), Rolanda BERGERA (ředitel FIM CTI) a Scotta SMARTA (technický ředitel FIM WorldSBK), přijala ve dnech 6. a 8. října 2022 v Portimau následující rozhodnutí.

 

 

Sportovní řády

 

Vyhlášení na stupních vítězů

V rámci harmonizace s ostatními mistrovstvími světa FIM bylo schváleno, že “pokud je pódium umístěno v boxové uličce nebo nad ní, nemůže být během pódiového ceremoniálu otevřena boxová ulička”. To proto, aby se předešlo jakýmkoli bezpečnostním problémům na pitlane.

 

Přidělování divokých karet

Při předkládání kandidáta na divokou kartu komisi SBK musí národní federace zajistit a potvrdit, že kvalita jezdce, jeho personálu, vybavení a prezentace jeho týmu odpovídá úrovni mistrovství světa FIM Superbike.

 

 

Technické řády

 

Vytvoření koncepce superkoncese

Byl přijat revidovaný systém přidělování koncesních bodů, který bude lépe řešit rovnováhu relativní výkonnosti motocyklu.  Koncesní body se budou sčítat každé tři závody a poté výrobci motocyklů přes “výkonnostní kalkulačku” uvidí svá kritéria (veškeré podrobnosti jsou uvedeny v předpisech).

 

Cenový strop strojů Sport Production

Vzhledem k celosvětové ekonomické situaci a zaznamenané inflaci si FIM přála zvážit vývoj nákladů na výrobní stroje pro rok 2023. Byl schválen obecný návrh na maximální procentuální nárůst maximální maloobchodní ceny homologovaných produkčních modelů. Přesné částky a procenta budou zveřejněny později.

 

Udržitelné palivo pro všechny třídy WorldSBK

Komise SBK souhlasila se zavedením udržitelného paliva pro všechny třídy WorldSBK od sezony 2024, přičemž minimální obsah udržitelného paliva by měl činit 40 %. Toto palivo E40 musí být v souladu se specifikací přijatou pro MotoGP.

 

 


zdroj: www.bikeracing.cz, foto: ducati.racing, yamaha.motor

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno