Ty nejlepší zprávy úvodem. Už jsme po tom moc toužili loni, ale povedlo se to až teď. Na letní sezonu rozšíříme Motohouse o jeden arch, odteď tedy bude mít náš MH časák fantasticky nadměrných 132 stran! 

čísle, které právě držíte v rukou, si užijte exkluzivní Motohouse testy nové Ducati Panigale V4, vylepšených modelů Yamaha MT-09 SP či Honda Africa Twin Sports, stejně jako řady dalších motorek – ta paleta testů je samozřejmě opět více než pestrá. Ve sportu bychom vás pak rádi upozornili na rozhovor s tátou Ondry Vostatka, naše budoucnost v Grand Prix je v rukou právě takových nadšenců a bude přesně taková, jak moc jim my dokážeme pomáhat!



MH Exclusive – Ducati Panigale V4 S

Nestalo se nic. Tedy vlastně jo. Podruhé v životě nemám slov. Čekal jsem hodně, ale dostal jsem úplně nejvíc. Nová Panigale V4 je hotový zázrak, takové zjevení. To, co se Ducati podařilo postavit, je tak blízko MotoGP, jak se jen s civilní motorkou můžete dostat. Vím, že to píšu skoro každý rok po tom, co se svezu v teple na nějakém fungl novém superbiku.



MH Exclusive – Yamaha MT-09 SP

Yamaha s modely MT udělala díru do světa. Rozložila ji napříč kubaturami, počínaje MT-125, a třeba taková MT-07 se prodává lépe než chytrý telefony v povánočních výprodejích s osmdesátiprocentní slevou. Myšlenka je jasná. Chytnout mlaďochy mezi nohama a nepustit, dokud jim nebude 25 a nepořídí si MT-10. Ideálně ve verzi SP.



MH Exclusive – Honda CRF1000L Africa Twin Sports

Je polovina února a naše novinářská skupina přistává poblíž jihošpanělského města Malaga, kde bývá i touto dobou stabilní počasí. Turnus před námi tu sice zažil sníh a mráz, ale na nás se štěstí usmívá jako smajlík, takže hned po příletu vítá partu umouněných motonovinářů modrá obloha a teploty okolo 15 °C.



Představení – Husqvarna 701 Vitpilen

Simple. Progressive. Tedy: „Jednoduché. Progresivní.“ Tak marketingové oddělení Husqvarny říká designu, který spojuje všechny současné novinky značky, a podle nás to dokonale vystihli. Vitpilen si vůbec nehraje na nějaké retro, a tím pádem se nestaví proti všem těm Thruxtonům, R nineT nebo Ducati Scrambler Cafe Racer. Vlastně se dá říct, že si vytváří svoji novou kategorii.



Představení – BMW F 850 GS a F 750 GS

Ačkoliv se tady hraje docela na jistotu, fabrika se s oběma novinkami poměrně vytáhla. Motorky vypadají vzdušně, ambiciózně a od pohledu lehce. To je důležitý. V téhle třídě se nikdo nechce prát s čtvrtunovým tlouštíkem, který bude sice výborně fungovat na silnici, ale jakmile ucítí terén, schoulí se ustrašeně do kouta. To u nových menších GS nehrozí. Už v roce 2007, kdy tyhle dvouválce debutovaly, platily za solidní a nenáročné motorky pro někoho, kdo nepotřeboval sto a víc koní!



MOTOHOUSE – Pohled z okna ven…

Taky vás zarazilo to množství tříkolek a vůbec vícestopých modelů, které se vynořily poslední dobou v podobě všelijakých konceptů? To opravdu nemají konstruktéři nic jiného na práci, než aby se věnovali něčemu, co se nám zdá tak divné a nepřirozené? Anebo je za tím opravdu nějaký hlubší záměr a pohled na motorky nabere v nejbližší době nějaký smysl a směr?



MH Test – pneumatiky Michelin Road 5

Každý výrobce s oblibou říká, že jejich guma je ta nejlepší na světě. Michelin je ale továrna, která má za sebou skutečně neuvěřitelných 125 let neustálého vývoje a značka s bílým kulatým chlapíkem ve znaku má dneska hodnotu téměř 8 miliard eur. Tohle všechno znamená, že jestli někdo umí dělat gumy, pak je to právě Michelin.



Srovnávací test – KTM 1290 Super Adventure R vs. T

Chtěli jsme popsat rozdíly mezi velmi podobným základem – cestovním 1290 S ADV-T a více offroadově zaměřenou 1290 S ADV-R. Když stojí vedle sebe, už na první pohled jsou znát designové rozdíly, ale pro laické oko můžou být jen zanedbatelné. Byla by ale chyba tyhle dvě motorky hodit do jednoho pytle. Ze zkušenosti totiž dobře víme, že pod podobnou slupkou se mohou skrývat zcela odlišené chutě.



MH TEST – Triumph Street Cup

Street Cup je přesně tahle písnička, jenomže tak trochu vysochaná do železa. Není náročná, je jednoduchá, radostná a pochopitelná. V letním světle si to pelášíme v zatáčkách naší známé testovací trasy „nebe–Mcely–ráj“ a není nic snazšího než se v tom rytmu uvolnit, přizpůsobit se a nakonec i nečekaně silně porychlovat. Ohromný svist dokáže dát…



MH TEST – BMW G 310 R

Malý objemy jsou vlastně tou prapůvodní esencí motorkaření. Jednoduchá technika, točivý motor se skromným výkonem, pár trubek kolem a dvě kola. Víc není potřeba, a když to trefíte, úspěch je zaručen. Mohlo by se zdát, že BMW malou motorku nepotřebuje, ale opak je pravdou. I když jdou velká GS pořád na dračku, asijské trhy jsou dnešním ekonomickým tahounem. Jen v Indii se prodá jeden milion motorek měsíčně. Měsíčně!



MS Superbike – Phillip Island

Čekala se fantastická podívaná a fanoušci s kšiltovkami a pivkem v ruce ji na Phillip Islandu dostali. Jestli něco tahle australská dráha umí, tak připravit skvělý a vyrovnaný závody. Je to trať „ze starý školy“, ne jako ty moderní a podle pravítka nalinkovaný autodromy. Je tady spousta zatáček, do kterých musíte nejdřív nasucho polknout, poslat tam motorku v absurdní rychlosti a doufat, že to gumy udrží.



Rozhovor – Ondřej a Jan Vostatkovi

Původní nápad byl udělat rozhovor s Ondrou Vostatkem, třináctiletým klukem, který už nějakou dobu úspěšně objíždí okruhové závody po jižní Evropě. Jenomže ono se nám to trochu zvrtlo a já se více než na hodinu „zakecal“ s jeho tátou. A to na téma, které mě doopravdy zaujalo a je i pro budoucnost závodění českého silničářského potěru určitě více než podstatné!



MotoGP – testy 2018

Sezona královské kubatury MotoGP začala jako každý tok předsezonními testy. Ten první se odehrál na konci ledna na známém malajském okruhu Sepang, ten druhý na nové trati seriálu v thajském Buriramu. Byla to zajímavá možnost srovnání připravenosti týmů a jezdců na známém okruhu, nebo naopak ve zcela neznámém prostředí. Možná i díky tomu v těch testech jen těžko hledat nějaké viditelnější souvislosti.



MS Endurance – české jezdecké obsazení 2018

A přesně s těmito dvěma pány jsem se chtěl setkat ihned po tom, co jsem se dozvěděl, jak razantně pozměnil tým IV Racing na začátku roku 2018 jezdecké složení. Ke jménu Karel Hanika přibyla na listině jména Matěj Smrž a Kuba Smrž – a to je přeci super, když se můžeme těšit na závody s tolika českými vlaječkami ve startovní listině!



Jak prožil 100 dní do startu – Ondra Ježek

Ondra Ježek pojede MS Superbike již druhým rokem. Loni to byla soukromá Kawasaki u Andrey Grilliniho, letos je to Yamaha v týmu Guandalini. Projděme se teď s Ondrou obdobím příprav a chystání na první závod sezony 2018. Ještě než se postavíte na start, je toho totiž moc, co musíte překonat a zvládnout!



Dlouhodobý test – Ducati Scrambler Desert Sled

Před prosincovým zazimováním ukazovalo počítadlo kilometrů redakčního Deserta necelých jedenáct tisíc kilometrů. To není vůbec špatné číslo vzhledem k tomu, že většinu sezony projezdíme na testovacích motorkách a tyhle dlouhotesty jsou spíš takové bokovky. Jenže když máte bokovku, s níž vás to tak moc baví, čas si na ni prostě najdete.



Cestopis – Irsko a Skotsko 2. díl

První polovina mé cesty skončila zhruba před měsícem ve skotském městě Glenrothes. Nic se nezměnilo, moto je na místě v garáži, kde jsem ji zaparkoval, jen mi švagr zařídil přezutí zadní pneu a hadry v komínku voní po vyprání. Díky Pájo a Sofi. Po rodinné dovelené v Gruzii se prakticky hned přesouvám letecky do Skotska. Na cestě z Gruzie (vlak, letadlo, auto, vlak, letadlo) až do Skotska jsem strávil asi 40 hodin.



Techno test – GPS Lokátor Motoasist

Miluju všechny ty krabičky, co se umí připojit na telefon a skrze něj vám nabídnout svoje funkce. Všechny ty možnosti… A tak když se ozvali kluci z brněnské TSS Group, že chystají novinku pro motorky a jestli bychom jim s tím nepomohli, nebylo třeba rozmýšlet. Za pár dní už byla krabička nainstalovaná do našeho redakčního Scramblera a testování mohlo začít.



Klasik test – Norton Commando 750 Fastback

Nebudu vám tady vyprávět pohádku, jak jsem ji potkal na silnici, otočil se, jel za ní a zastavil ji, abychom si domluvili focení. Bezpochyby by to bylo krásné. Pravda ale je, že Verča je moje dlouholetá kamarádka a žije ve stejném městě. Vždycky to byla velká milovnice klasických britských motorek, a tak se zdálo jako zázrak, když se dala dohromady s Honzou, který má naprosto stejnou úchylku, a navíc se v těch motorkách rád hrabe.



Přestavba – Death machines of London

Nestává se mi to často, ale tentokrát nevím, odkud začít. Sedím tu už dlouhé minuty a zírám na monitor. Němý úžas. Já vím, že pro mnohé z vás je to nesmyslná motorka, na které nebude snadné jezdit, ale pro mě je to umění. Dokonalá ruční práce, mistrovské dílo. Vím, že kdybych ji viděl na vlastní oči, byl bych v transu jako tenkrát u Zahrady pozemských rozkoší od Hieronyma Bosche.

 

Nový tištěný Motohouse 4/2018

V prodeji od pondělí 12. března 2018
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)

info předplatné: www.send.cz
Více info na www.motohouse.cz

Floowie:
http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-4-2018

AlzaMedia:
https://www.alza.cz/media/motohouse-4-2018-d5275888.htm

Digiport:
http://www.digiport.cz/detail/floowie_pu/257784/775_mh-4-2018

 

 

 

11 KOMENTÁŘE

  1. Zdar chlapy, tak už to bude zase měsíc a na AppStore furt tohle číslo není. Jsem snad jediného co má předplatný? Nikoho jinyho to nesere?

    • Za celý MH se moc omlouváme. Po úvaze jsme se rozhodli spolupráci s CoverPage ukončit. Není v tom nic jiného než, že ještě nenastala doba na masivní prodej podobných produktů v podobném formátu (porodní bolesti, náklady, atd.). Produkce již řeší náhradu, všichni předpatitelé s aplikací budou rok dostávat zdarma tištěný časopis – a to zpětně již od čísla MH 4/18.

      Ještě jednou se moc omlouváme. Budeme se snažit, aby MH byl pro vás zajímavý i dál …

      • Fajn, ale to je jenom vrcholek ledovce – BYL jsem jsem předplatitel, měl jsem koupeny na iPad všechny čísla (kromě posledního 04/2018, které nevyšlo), mám v tom přes 1000Kč a nedostanu se aktuálně ani k jednomu číslu, protože MOTOHOUSE byl odstraněn ze shopu, fakt super…

        • Tak už jsem se k tomu nakonec proklikal, stálo mě to nakonec jenom 49;-Kč za jedno “dublované” číslo, díky Bohu.

          • Ahoj, neznáme, kde bychom tvou adresu vzali. I toto jsou nástrahy nových technologiím, nejsme zprostředkovateli. Dohoda je, že by vás měl zprostředkovatel oslovit s nabídkou. Pokud to chceš urychlit, napiš mi na honza@motohouse.cz a dohodneme se napřímo, jak říkám, nechceme zůstat nikomu nic dlužní, hrajeme fér !!! Díky, Honza

  2. Zdar motobando.

    Vapadá to dobře a prosil byc si telefon na tu slečnu na obálce ..
    Diky a s pozdravem ulbra.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno