Nejmenší a zároveň nejlevnější retro model od značky Yamaha. Řeč je o malém XSR. Její starší sestřičky můžeme řadit mezi velmi úspěšné modely tří ladiček.

Tak proč ji nenabídnout čerstvým držitelům řidičáku A1? Stopětadvacítka sdílí většinu svého základu s již existujícími sportovními motocykly YZF-R125 a MT-125 a je zahalená do hladké, minimalistické karoserie vyzařující kouzlo 70. let. Její nízká váha (140 kilogramů, což je dokonce o dvě kila méně než u MT-125) a široká řídítka poskytují špičkovou ovladatelnost.

Dospělácké rozměry jezdce menšího vzrůstu nezastraší. Když na ní ale sedíte, máte pocit mnohem silnější motorky.  Aby splnil motor normu Euro 5, byl doplněn o variabilní časování ventilů VVA. To v praxi znamená, že při 7400 otáčkách dojde ke změně časování sací vačky pomocí elektrického solenoidu. Díky tomu má motor lepší rozložení výkonu a lepší akceleraci.

Podvozek je vpředu osazen 37mm obrácenou vidlicí a vzadu najdete centrál KYB, stejný jako u R125. Odvádí velmi dobrou práci, je jedním slovem excelentní. Je to motorka, za kterou se s hrdostí ohlédnete, spíš než nutné zlo, které musíte přetrpět, než dostanete větší řidičák.

 

 


foto: Motohouse

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno