Velká vedra, kolony, psychická i fyzická zátěž, vysoká míra zodpovědnosti a rizika – všechny tyto faktory dělají z motorkářů osoby, u kterých je hrozba dehydratace opravdu vysoká a podcenění pitného režimu může mít v jejich případě až dramatické následky

Jak se tedy nejlépe vyvarovat dehydrataci a následné ztrátě koncentrace? Jaké nápoje jsou nejlepší a jak často bychom měli pít?

Předejdi problémům:
Ztráta pozornosti, prodloužení reakční doby, změny v psychice až šokový stav. To jsou následky, kterým musí motorkář čelit v případě, že dostatečně nedoplňuje tekutiny a je dehydratovaný.
Přitom právě včasná reakce koncentrovaného motorkáře může leckdy zabránit nehodě. „Nedostatek tekutin se projevuje také bolestmi hlavy, nesoustředěností a podrážděností, díky nimž schopnost kvalitně řídit výrazně klesá,“ upozorňuje motorkáře před odjezdem na GP Mgr. Pavel Suchánek z Fóra zdravé výživy.

Nízkomineralizovaná voda je základ:
Mnoho lidí si hrozbu dehydratace uvědomuje a snaží se proto pít co nejvíce. Často však naráží na nesprávný výběr tekutin. „Základním nápojem by měla být voda,“ zdůrazňuje dál Suchánek.
„A to v jakékoliv formě. Je jedno, zda perlivá, neperlivá, vlažná nebo ledová. Vhodné jsou také rozředěné džusy, ovocné šťávy, občas i sklenička slazené limonády, pokud je cesta náročnější. Výraznou většinu tekutin by však měla tvořit kvalitní nízkomineralizovaná voda!“

** 2 litry jsou minimum – před Grand Prix připravila pro Motohouse společnost Kofola a.s., více se dozvíte ZDE

Foto: Rajec, kofola a.s.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here