YAMAHA MT-07 je super motorka, a tak XSR700 nemůže být jiná – ba právě naopak, je ještě líbivější a víc lidí se za ní na ulicii otočí (zvlášť, když je vedena krásnou dívkou). Proto jsme se na dnešní test rozhodli podívat trochu s nadhledem a posadili do jejího sedla naši krásnou Alici… Otázky, které možná vybočují z průměru, dostávají zde ale zcela zcela jasné a logické odpovědi.

Nejdříve technické minimum
2020 – YAMAHA XSR700 XTribute:

Motor 
Typ:  vodou chlazený řadový 2válec, DOHC, 4ventily
Objem:   689 cm3
Max. výkon:  74,8 koně při 9000 ot./min.
Točivý moment:  68 Nm při 9500 ot./min.
Počet rychlostí:  6
Sekundární převod: řetěz

Podvozek
Rám:   diamond se zavěšeným motorem
Přední odpružení:       teleskop s prachovkami
Zadní odpružení:        centrální jednotka / 130mm zdvih
Přední brzda:  282mm disk, ABS
Zadní brzda:   245mm disk, ABS
Pneu přední: 120/70-17
Pneu zadní: 180/55-17

Rozměry
Rozvor: 1405 mm
Výška sedla:  845 mm
Objem nádrže:  14 l
Pohot. hmotnost: 188 kg

 

 

 

1/ XTribute vzdává hold endurové XT500. Jsi s tím smířená?

Alice: Jakože… jestli si před tebou tady vlezu do bláta? Tůdle… Podívej se na tu motorku a hned pochopíš proč. Je to přece klasická pucovačka, líbezně postavená princezna na silnici, navíc s mírným retro přesahem. Třeba ty zlatý ráfky kol by byl hřích zamazat.

 

2/ Jsi nadšenější, když sedíš nahoře?

Alice: Posez je fajn, nejsem žádný diblík, nohy mám občas problém na motorky poskládat. Ale tady je to opravdu příjemný, sedačka je vysoká, měkká, kolena v přirozený poloze. Ergonomie se povedla, pomohly tomu i o chlup širší tmavě lakovaná řídítka s hrazdičkou. To víš, à la stará škola.

 

3/ Co říkáš na ten styl jako takový? Chtěla bys frajera, co by za tebou přijel na XSR700?

Alice: Image? Borec, co by přijel, by určitě nebyl žádnej snob a nafoukanej páprda. Tohle je morka pro mladý lidi, pro radost z toho, jak příjemně se ovládá. Lak XTribute jí určitě dal hodně na osobitosti, líbí se mi kulatý LED světla, neukecaná přístrojovka s dominantní číslicí rychlosti. Možná je to spíš mašina lepší pro holku, která chce cool jezdit i vypadat.

 

 

4/ Široký gumy s vroubkováním. Zavrníš?

Alice: Zvolit na XSR700 tohle obutí byl snad ten nejgeniálnější krok. Oba pláště jsou široké, zadní 180 je jako polštář na posteli. Oblý profil Pirelli MT 60 RS ti dovoluje naklánět, nebo spíš se jen tak převalovat, a to si při jízdě tady v okolí města moc dobře užíváš. Řízení je díky tomu ve správné zpětné vazbě, ani tlumiče nejsou zbytečně tuhé. Normálně tady sedím, vypisuju to a regulérně se u toho usmívám!

 

5/ A jak to má holka jako ty s prachovkama?

Alice: Normální XSR700 je nemá, XTribute ano, a to na obou předních teleskopech. Znovu jsme u terénu a ještě jednou řeknu, že ne. Zdvihy jsou pořád stejné jako u silniční verze (130 mm), zkoušet jet ve stupačkách, to bych musela měřit 155 centimetrů. Jasně, polňačku na tom samozřejmě dáš, ale to nanejvýš v úsecích, kde zvládnu i tlačit kočárek.

Lidi neblbněte, motorky posuzujte podle toho, co vidíte, ne co o nich tvrdí marketing.

 

6/ Je ti příjemný na omak?

Alice: Plastový kryt nádrže působí jako zalakovaný leštěný hliník. To je opravdu moc hezký prvek, celou motorku právě tahle drobnost posílá o jeden level výš nad všechny konkurenční motorky v téhle kategorii! A pak je tu ještě jedna věc, které je příjemné se dotknout – sedák pro jezdce a jeho měkké a poddajné polstrování. Zážitek „na relax“ se tím ještě umocní.

 

7/ Nezdá se ti dvouválec projevem trochu jako vibrátor?

Alice: Všechno je to známé, stokrát zopakované. Řadový dvouválec s označením CP2 s klikovým hřídelem crossplane chrochtá a bručí, jako by byl z daleko větší motorky. To je velké pozitivum tohohle stroje. I zvuk je nádherný, dva příplatkové Akrapoviče to opět naprosto povýšily. Kdybys mi řekl, že za rohem stojí nějaký dvouválcový litr z Evropy, neoponovala bych.

 

 

8/ A co akceleraci, tu má dobrou?

Alice: Je to naladěné a zpřevodované tak, aby to byla motorka do města. První tři kvalty nádherně zatahají za ruce, když přidáš plyn, opět ani nemáš dojem, že sedíš v sedle malé sedmistovky. To z ní dělá vítězku na semaforech.

 

9/ Jak to máš s půjčováním si navzájem?

Alice: Určitě, žádný problém v tom nevidím. Žádné záludné elektronické systémy, nic, co by ses musel půl hodiny před rozjetím složitě učit ovládat. ABS dnešní doby už je vlídné, pomůže i nováčkům nevyrobit kiks při nenadálé situaci. Reakce na spojku a plyn jsou taky čisté analogové – nejsou tu ani žádné nastavovací prvky, aby ti pomocí nějakého nejapného „točení“ mohl někdo motorku z její půvabnosti rozhodit.

 

10/ Takže jaký to se mnou nakonec bylo?

Alice: Dobrý. Nebude to po dnešku samozřejmě ten „best“ zážitek, který mi zůstane v hlavě uchovaný na celý život, ale na pravidelné ježdění, výlety, nenáročný provoz je to stroj naprosto ideální a v pohodě! Navíc skvěle vypadá a má i slušné vychování. Takže se dá říct, že život s ním bude pohodový a plný vstřícnosti.
Postaví nevšednost nad všednost. A o to tady jde!

 

 

 


text, foto: Honza Karásek, Alice Šulcová Trautmanová , vyšlo tiskem Motohouse 1-2/2020

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno