Dali jsme dohromady takový malý souhrn toho, na co se v novém roce nejvíc těšíme. Nové motorky, akce, závody – to všechno slibuje parádní zábavu a my budeme moc rádi, když v tom pojedete s námi.

1. Ducati 1199 Panigale

Konečně víme, jak bude vypadat a ani se neopovažujeme přemýšlet o tom, jak bude jezdit. Ty hodnoty vypadají neskutečně – 195 koní požene dopředu méně než 190 kg. Dva roky se spekulovalo o tom, jestli to bude V4, ale Ducati se nakonec nenechala zlákat a v nové Panigale bude dunět klasický dvouválec do L. Podrobné představení motoru najdete tady. Nás hodně zaujala koncepce podvozku, který zradil klasický trubkový rám a motorku drží pohromadě monokok – ano, je to ten samý recept, který v MotoGP moc nezafungoval, ale to nám, obyčejným smrtelníkům, může být asi ukradený. Panigale bude ta největší pumelenice roku 2012, tomu věřte. A díky nám budete mít přístup k exklusivním prvním dojmům díky pozvánce na její novinářské přestavení, které proběhně v polovině února v Abu Dhabi. Více o 1199 se dočtete v našem článku.

2. Litrové MotoGP

Příchod litrových motorů do MotoGP by mělo touhle pomalu umírající soutěží pořádně nahýbat. Loňský rok nebyl dobrý – řídnoucí jezdecké pole, minimum soubojů na trati, tragická ztráta Marca Simoncelliho a ke všemu ještě Valentino, který si s Ducati neví rady. Litry prostě musí být lepší než osmistovky, které popravdě moc nevoněly ani samotným jezdcům. Sice se asi nedočkáme bestiálně klouzajících mašin ve stylu Garryho McCoye, ale větší motory snad přinesou lepší zábavu a více předjíždění. A vyloženě se nemůžeme dočkat, až jistý Casey Stoner bude s novou litrovou Hondou ve smyku trefovat apexy s milimetrovou přesností!

3. Moto3

Dvoutakty jsou pryč a nastupují čtyřtaktní Moto3. Může nás to mrzet, ale taková je zkrátka realita. Nové 4T dvěstěpadesátky asi nebudou rychlejší než klasické 2T dvacky, ale na oko to asi málokdo pozná. A navíc – pokud to budou krásné závody s plným startovním roštem, jako tomu je v Moto2, komu to vlastně vadí? Nová třída má do závodů přitáhnout i další výrobce, což je pro tenhle sport jedině dobře. Ano, na tohle jsme vážně zvědaví.

4. Britské superbiky bez kontroly trakce

Šéfové britského šampionátu se vydali “kontroverzní” cestou, když zakázali použití vyspělé elektroniky pro superbiky. Pryč je kontrola trakce, anti-wheelie i launch control pro dokonalé starty. I sériové motorky z krámu budou mít lepší elektronické pomůcky než opravdové závodní speciály v BSB… Je to krok zpátky? Z pohledu dalšího vývoje silniční motorek asi ano, ale na druhou stranu by to mělo přinést lepší závodění. Bude to víc o jezdcích samotných a ne o tom, kdo má nabušenější peneženku a přístup k drahé technice. Očekáváme parádní zábavu, i když bude asi doprovázená i větším množstvím pádů.

5. Kawasaki ZZR1400

O chystané novince se špitalo už dlouho, některé kachny dokonce přinesly zprávy, že by měl být její motor vyzbrojen turbem. To se samozřejmě nestalo, i tak se ale může novinky pochlubit vlastnostmi, o kterých se dá jediným slovem říci “hyper”. Za vše hovoří výkon 200 koní (s RAM Air až 210 koní) a točivý moment 162,5 Nm. Kawasaki tak jasně dává najevo, že válka o nejrychleší motorku planety zdaleka neskočila. Stačí se kouknout na video, kde nová ZZR1400 na 1/4 míle zničí Hayabusu. Sakra, už ji chceme řídit!


6. BMW S 1000 RR

Kdo by si myslel, že se Němci nechají strhnout tříletým cyklem obměňování modelů, jako to udělalo Japonsko, ten by se šeredně mýlil. Mocné S 1000 RR, které vyhrálo, co mohlo, tady s námi bylo jenom dva roky a už je tady inovovaný model. Pořád má 193 koní, ale s posíleným středem otáček, nově nastaveným podvozkem a ještě vychytanější elektronikou. Tohle bude naprostá pumelenice a my vám můžeme slíbit, že se téhle motorce budeme více věnovat, protože by se v březnu měla na celý rok nastěhovat do naší redakční garáže. Mňam…

7. Triumph Tiger Explorer

Sice to nikdo neřekne nahlas, ale tohle je motorka, které se v Německu doopravdy bojí. Za posledních pět let do toho Triumph pěkně šlápnul a zatímco motorky z Japonska moc nejdou, z ostrovů chodí nadšené zprávy o roustoucích prodejích. A nový Explorer bude kladivem na oblíbené BMW GS. Nová kontrola trakce, vypínatelné ABS, fly-by-wire plyn nebo tempomat – tohle jsou ty správné ingredience na pořádný cesťák. K tomu přidejte tříválcový motor a máme před sebou motorku, na kterou se vážně klepeme.

8. Další příval retro motorek

Moto Guzzi California 90th Anniversary, Triumph Bonneville, Royal Enfield Continental EFI, MG V7 Special, Kawasaki W800 Special Edition – to je malý výčet naprostých retro pecek, které přijdou na trh v příštím roce. Pokud čtete Motohouse pravidelně, asi budete vědět, že na retro mašinách docela ulítáváme (někteří jedinci dokonce velmi) a třeba MG V7 Special v černý barvě je něco, co jednou chceme mít doma v garáži. V roce 2012 budou mít retro motorky úplný žně, a my s nima 🙂

9. Skútry BMW

C 600 Sport a C 650 GT – tak se jmenuje dvojice nových skútrů od BMW. Oba mají shodný motor o objemu 647 kubíků a maximálním výkonem 60 koní. Rozdíly jsou v určení obou mašin – jedna bude víc sportovnější a druhá zase bude líp cestovat. Velké skútry máme rádi a BMW slibuje hodně. Uvidíme, jak se jim vstup do nové třídy povedl. První jízdní dojmy z Barcelony čekejte těsně po brněnské výstavě Motosalon v polovině března.

10. KTM Freeride E

Nebijte nás, protože tohle bude naprostá řacha!. Elektrická kroska od KTM, která má mít 30 koní, maximum točáku už od volnoběhu a nízkou hmotnost je něco, co nás prostě vzrušuje. Pokud fabrika vychytá výdrž baterie a s tím spojený dojezd, bude to paráda. Díky výborným vztahům se zástupci továrny máme přislíbený testík ještě před tím, než motorka půjde do sériové výroby. První kusy by měly být na krámech koncem roku 2012.

Foto: Archiv, MotoGP.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno