Robustní, atletický design modelu NIKEN dává zřetelně najevo, že tato převratná nová tříkolová Yamaha je předurčena k energickým jízdám. Dvě přední kola tvoří ústřední bod, z kterého vychází futuristická kapotáž a na ni plynule navazující palivová nádrž. Výsledkem je jedinečný průbojný vzhled podtrhující výraznou a unikátní siluetu modelu NIKEN.
Konstruktéři společnosti Yamaha se snažili zvýraznit charakteristickou techniku systému LMW a rozhodli se konstrukci a jednotlivé prvky tohoto jedinečného systému Yamaha neskrývat, ale naopak je vystavit na odiv.
Z pohledu jezdce má NIKEN robustní, široce rozkročený půdorys, který kontrastuje se štíhlou nádrží, a přináší tak nezaměnitelný styl jízdy, jaký nemůže žádný jiný motocykl nabídnout. Dopředu skloněné a precizně tvarované sedlo jezdce, které je velmi pohodlné, je opatřeno širokým a plochým sedákem poskytujícím vynikající oporu vzadu.
Sportovní a lehká kapotáž se dvěma LED světlomety
Sportovní přední část se vyznačuje dvěma odlehčenými LED světlomety zapuštěnými do skloněné aerodynamické kapotáže přinášející nezaměnitelný vzhled. Dvě obrysová světla podtrhují sebevědomý a odhodlaný výraz dvou předních kol.
Široká kapotáž v přední části se sportovním štítem poskytují jezdci na stroji NIKEN dokonalou ochranu před povětrnostními vlivy a ve spojení s přirozenou jízdní pozicí je toto vozidlo s vícekolovým podvozkem s možností náklonu (LMW) připraveno na vše – od podmanivého průjezdu zatáček po sportovně pojatou víkendovou vyjížďku. Zrcátka převzatá z modelu YZF-R1 mají integrované LED ukazatele směru a jsou tvarována tak, aby poskytovala jasný výhled vzad i při změně jízdní pozice.
Na rozdíl od široké přední části je zadní část štíhlá a zahnutá směrem nahoru, oddělené držáky koncového světla a registrační značky posilují dojem agility a dotváří revoluční styl modelu NIKEN, který tak přináší do evropských ulic zcela nový vzhled.
Hybridní rám z oceli a hliníku
NIKEN je zkonstruován tak, aby zvládl nejrůznější jízdní situace. S cílem dosahovat vysoké míry stability při jízdě v přímém směru a současně sportovních jízdních vlastností v zatáčkách pro něj byl speciálně vyvinut nový typ hybridního rámu.
Čelní trubková část je vyrobena z lité oceli, část s čepem kyvné vidlice je odlita z hliníku a hlavní rám spojující tyto dvě sestavy je z ocelových trubek. Hybridní konstrukce poskytuje požadovanou míru pevnosti, tuhosti i flexibility přesně tam, kde je třeba, a přispívá tak k přirozenému pocitu stability přední části se dvěma koly. Současně je zárukou hbitosti na úrovni sportovního motocyklu a nabízí skvělou ovladatelnost.
Vyvážená konstrukce podvozku
Jedinečné tříkolové uspořádání vícekolového podvozku s možností náklonu (LMW) modelu NIKEN přináší ve srovnání s konvenčními motocykly novou dimenzi a z důvodu optimalizace jízdních vlastností stroje NIKEN byla použita hliníková kyvná vidlice délky 552 mm. Ta je tak o 15 mm delší než v konstrukčním řešení motocyklu MT-09 a toto prodloužení pomáhá posílit pocit stability při jízdě v zatáčkách.
Mezi další důležité prvky designu patří jízdní pozice. V porovnání s motocyklem MT-09 sedí jezdec na stroji NIKEN přibližně o 50 mm více vzadu. Tato poloha zajišťuje ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní částí 50:50 a je tak zárukou přirozené ovladatelnosti a odezvy řízení.
Zdvojená „vnější” obrácená přední vidlice
S cílem dosáhnout jízdních vlastností na úrovni sportovního motocyklu přesahuje maximální úhel náklonu modelu NIKEN 45 stupňů! Toho se podařilo docílit díky využití Ackermannovy konstrukce řízení se dvěma osami ve spojení s konzolově zavěšeným systémem odpružení osazeným z vnější strany kol.
Zdvojená „vnější” obrácená přední vidlice je vybavena seřizovači tlumení při odskoku a stlačení, pomocí kterých může jezdec odpružení ideálně nastavit. Relativně úzký rozchod 410 mm přispívá k přirozené odezvě řízení stroje NIKEN a současně umožňuje zachovat minimální celkovou šířku.
Zadní odpružení modelu NIKEN je plně nastavitelné z hlediska předpětí i tlumení při stlačení a odskoku. Jezdec si ho tak může přizpůsobit pro nejrůznější podmínky a díky absenci nutnosti použití nářadí je nastavování dokonale jednoduché.
Dvě 15palcová přední kola pro vynikající výkon v zatáčkách
Díky vysoké míře přilnavosti a lepšímu pocitu stability, který přinášejí dvě přední kola, je NIKEN předurčen stát se mistrem zatáček, který dokáže nabídnout na silnicích plných serpentin jízdu nabitou adrenalinem.
Dvě 15palcová přední kola jsou obuta do pneumatik rozměru 120/70R15 V speciálně vyvinutých pro jedinečné požadavky tohoto vícekolového vozidla s možností náklonu. Nabízejí vysokou přilnavost, odolnost proti oděru a skvělé schopnosti za mokra a významně tak přispívají k vynikajícím jízdním vlastnostem stroje NIKEN při průjezdu zatáček.
Dvojité přední 298mm kotoučové brzdy
Dva přední kotouče o průměru 298 mm zajišťují vynikající brzdný výkon a větší kontaktní plocha dvou předních kol pak umožňuje stroji NIKEN rychlé a účinné zastavení. Zadní brzda je vybavena velkým
282mm kotoučem a díky těmto třem kotoučům velkého průměru na třech kolech nabízí jezdcům na modelu NIKEN vynikající ovladatelnost.
Inovovaný motor CP3 o objemu 847 ccm
Tříválec o objemu 847 ccm, který nový NIKEN pohání, byl speciálně vyvinut na základě mimořádně úspěšné pohonné jednotky použité u modelů MT-09, Tracer 900 a XSR900.
Z důvodu jedinečných požadavků modelu NIKEN je motor s klikovým hřídelem crossplane, který nabízí úchvatný točivý moment, doplněn speciálním nastavením vstřikování paliva, určeným ke zvýraznění výkonu tohoto radikálního nového motocyklu v jeho oblíbeném prostředí horských serpentin. Nová je rovněž konstrukce klikového hřídele zajišťující skvělou odezvu při jízdě a plynulejší rozjezdy.
Všichni, kdo NIKEN osedlají, si mohou také dopřát výhody nejmodernějších technologií elektronického řízení, například systému YCC-T, D-MODE, tempomatu a kontroly trakce, a navíc ještě antihoppingové spojky (A&S) a rychlořazení. Ty zajišťují vynikající ovladatelnost a dokonalou zábavu při jízdě v nejrůznějších podmínkách.
Hliníková palivová nádrž stejného typu jako u řady R
Prémiová kvalita a skvělé technické parametry stroje NIKEN jsou zdůrazněny použitím optimálně tvarované hliníkové palivové nádrže vytvořené stejnou moderní výrobní technologií, jako je tomu u modelů YZF-R1 a YZF-R6.
Díky ladným, oblým křivkám plynule navazujícím na širokou přední kapotáž poskytuje tato lehká palivová nádrž s vyklenutými plochami pevnou plochu pro oporu kolen a současně umožňuje jezdci volný pohyb.
Díky objemu 18 litrů umožňuje lehká hliníková nádrž dojezd přes 300 km, který nabízí jezdci na stroji
NIKEN možnost ujet dlouhé vzdálenosti bez nutnosti častého tankování.
Kompaktní přístrojový panel s LCD displejem
Mezi další z prvků, které posilují prémiový vzhled a provedení modelu NIKEN, patří přehledný přístrojový panel LCD s černým pozadím, na kterém se jezdci bez ohledu na denní dobu zřetelně zobrazují nejdůležitější informace.
Ide to na zadne?