Německá značka BMW přiveze na letňanský Motosalon kompletní modelovou řadu, hlavním tahákem ale budou novinky v podobě superbiku HP4, zcela nového R 1200 GS a cestovního F 800 GT. Na své si přijdou i příznivci závodů, protože na stánku zaparkuje i závodní S 1000 RR týmu IV Racing.

F 800 GT
  • Nástupce populární F 800 ST s kapalinou chlazeným řadovým dvouválcem, který posílil o 5 koní na výsledných 90.
     
  • Malým faceliftem prošel design s ohledem na pohodlnější cestování a ani lakování není stejné.
     
  • Ve standardní výbavě najdete ABS, což jen potvrzuje záměr BMW montovat ABS do všech modelů.
     
  • Volitelnou výbavu tvoří sada kufrů, elektronický podvozek ESA, kontrola stability ASC a další řada doplňků.

 


R 1200 GS

Motor

Klasická konfigurace boxer se pochopitelně nemění, ale poprvé v historii GS chladí motor i kapalina. V řeči technických údajů to znamená 125 koní v 7 700 otáčkách a 125 Nm v 6 500 otáčkách. Tyto hodnoty proudí k zadnímu kolu přes 6stupňovou převodovku s anti-hoppingem a všechno to řídíte elektronickým plynem. Sekundární pohon kardanem se nemění, jen se přesunul na opačnou stranu, tedy vlevo.

Elektronika

Ve jménu posledních trendů si můžete vybrat z pěti charakteristik motoru: Rain, Road, Dynamic, Enduro a Enduro Pro, se kterými souvisí 3 různé odezvy na plyn. Nemůže chybět ani kvantum zkratek ASC (Automatic Stability Control), ABS a Dynamic ESA (volitelně).

BMW jde vstříc svým zákazníkům v možnostěch nastavení tak, aby jste se v sedle GS cítili jako doma. Sedačku si můžete nastavit výškově i podélně a i řídítka si snadno uzpůsobíte k obrazu svému. Snad každého zaujme LED denní svícení, které se inspirovalo z automobilů BMW.

Pro příští rok se bude BMW R 1200 GS nabízet ve čtyřech barevných kombinacích: bílá Alpine, červená Racing, modrá Fire a šedá metalíza Thunder.


HP4
Rozdíly oproti standardnímu S 1000 RR:

– grafika kapotáže a budíků

– jednosedadlové provedení

– elektronicky nastavitelné odpružení DDC (Dynamic Damping Control)

– Launch Control (asistent rychlých startů) se třemi stupni nastavení

– nová kontrola trakce DTC se sedmi stupni

– titanový výfukový systém Akrapovic

– kovaná hliníková kola

– o 9 kilogramů lehčí

Foto: BMW

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno