Mezi silničními motorkáři snad neexistuje jediný, který by netoužil po razantní jízdě v kvalitě Moto GP. Pořádně dynamickou jízdu s razantními náklony v zatáčkách si však může dovolit pouze jezdec, jehož „mašina“ má špičkové gumy se závodními vlastnostmi a parametry.

Nové sportovní pneumatiky BATTLAX Hyper Sport S20 od Bridgestone, výhradního dodavatele pneu pro seriál Moto GP, vykazují skvělou přilnavost na jakémkoli povrchu a nečekaně dlouhou životnost. Ne náhodou vysekl této pneumatice, na jejímž vývoji spolupracoval vedle nejzkušenějších technologů a konstruktérů Moto GP i legendární Vale Rossi, uznalou poklonu také přední český motocyklový kaskadér Josef „Sršeň“ Šiler.

I běžní motorkáři, kteří touží po opravdu dynamické jízdě, musejí klást na pneumatiky stejné požadavky jako profesionální závodníci. Neobejdou se tedy bez spolehlivých gum s výbornou přilnavostí, které poskytují jezdci dostatečnou zpětnou vazbu. Nové Bridgestone S20 vykazují vysokou přilnavost na suchu i mokru a dosahují rychlého zahřátí na provozní teplotu.

Tyto vlastnosti si nové „bridgestonky“ udržují v maximální míře po celou dobu své životnosti. „Pneumatiky Bridgestone S20 jsem testoval několik týdnů na závodním okruhu i běžné silnici a mohu jejich kvality potvrdit,“ říká Pepa „Sršeň“ Šiler.Měl jsem možnost vyzkoušet si nové „esdvacítky“ i v extrémních podmínkách, jednou jsem dokonce čelil regulérní průtrži mračen. Přilnavost byla vždy vynikající. S bridgestonkami můžete plynule přejet ze sucha na mokrý povrch a změnu prakticky nepoznáte.“

Ovladatelnost a stabilita jako na závodním okruhu

Nové pneumatiky S20 přinášejí jezdcům sportovnější jízdu, lepší ovladatelnost a vyšší stabilitu v zatáčkách díky novém dezénu, konstrukčním technologiím, používaným pro závodní stroje Moto GP, a nové směsi, která funguje v širším rozpětí teplot. Vyspělá konstrukce pneumatik, využívající technologie bezešvého ocelového nárazníku MSB a vysokotažného pogumovaného kordu HTSPC, poskytuje optimální styčnou plochu při jakémkoli náklonu.

Výsledkem je vyšší přilnavost za všech podmínek. Dezén pneumatik S20 je vybaven drážkami, které se uprostřed běhounu narovnávají, což zajistí lepší výkon při průjezdu zatáčkou v malém náklonu, především při vjezdu do zatáčky. Vpředu zasahují boční drážky až do ramenní části, čímž zlepšují pocit kontaktu s vozovkou při velkém náklonu a zvyšují přilnavost za každého počasí. „Řízení je velmi přesné, nezáludné, řidič má výtečnou odezvu od předního i zadního kola a okamžitě si tím získá v pneu S20 důvěru, která je pro každého jezdce stěžejní. V každém okamžiku jsem přesně věděl, co se pode mnou děje při průjezdu jakoukoliv zatáčkou,“ potvrzuje Pepa „Sršeň“.

Dlouhá životnost a vyšší výkon již v zahřívací fázi

Díky nové směsi s množstvím siliky a patentovaného polymeru NanoPro – TechTM se nové „esdvacítky“ rychleji zahřejí i při nízkých teplotách, což zajišťuje výbornou přilnavost již během počáteční fáze jízdy při zachování dlouhé životnosti gumy. „Nové bridgestonky se velmi rychle zahřejí na provozní teplotu, v čemž mají oproti konkurenci nesrovnatelnou výhodu,“ říká „Sršeň“. Při velké zátěži jsou reakce na zatížení krásně čitelné, zadní pneu dá řidiči včas vědět, že jede na limitu.“ Pro zlepšení přilnavosti na suchu, dosažení vysoké stability při průjezdu zatáčkou a ještě vyšší prodloužení životnosti byla na přední i zadní pneumatice použita technologie třísekční běhounové směsi 3LC s optimalizovanou segmentací měkkých a tvrdých směsí.

Více informací o prémiových pneu BATTLAX Hyper Sport S20 na www.bridgestone-S20.cz.

Naše první dojmy z testování S20 najdete ZDE.

Foto: TZ

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno