Bridgestone uvádí na trh, po další nezapomenutelné sezoně v MotoGP, čtyři nové motocyklové pneumatiky pro rok 2014, čímž opět dostává své pověsti výrobce, který se zaměřuje na inovace a nepřetržitý vývoj. Cílem značky Bridgestone je poskytovat majitelům všech druhů motocyklů pneumatiky s nejmodernějšími technologiemi a nejvyšší možnou úrovní výkonu.

Začátkem roku 2014 byly představeny následující čtyři nové produkty Bridgestone:

  • Battlax Hypersport S20 EVO: nejlepší pneumatika je nyní ještě lepší
  • Battlax Racing R10 EVO: nová konstrukce, nová směs pro rychlejší časy na kolo
  • Battlax Racing V02: nejnovější technologie MotoGP, nyní k dispozici pro všechny superbiky
  • Battlecross X30 a X40: pokroková technologie motokrosového dezénu pro středně tvrdý a tvrdý povrch

 

Battlax Hypersport S20 EVO:

nejlepší pneumatika je nyní ještě lepší

Pneumatika Battlax Hypersport S20 zvítězila v letech 2012 a 2013 v testech časopisu Motorrad(1) – a dočkala se tak nejvyššího možného uznání pro motocyklové pneumatiky. Bridgestone ovšem neusnul na vavřínech a vyvinul pro „jedničku“ mezi hypersportovními pneumatikami Bridgestone další vylepšení. Inženýři se zaměřili na konstrukci pneumatiky a složení směsi s cílem prodloužit životnost zadní pneumatiky a zároveň vylepšit ovladatelnost i přilnavost při průjezdu zatáčkou ve velkém náklonu.

Nová pneumatika Battlax Hypersport S20 EVO dosahuje vytčených cílů díky vylepšené konstrukci nárazníku pneumatiky (vpředu) v kombinaci s novou směsí, v níž nalézá uplatnění patentovaná technologie Bridgestone NanoPro-Tech™, která na molekulární úrovni snižuje valivý odpor a prodlužuje životnost.

Výsledky interních testů(2) ukazují, že zadní pneumatika Battlax Hypersport S20 EVO má o 22 % delší životnost než předchůdce, dále poskytuje citelné zvýšení stability v zatáčkách a vyšší úroveň trakce při jízdě jak na závodním okruhu, tak na silnici. Přední pneumatika předčí svého předchůdce přilnavostí.

Battlax Hypersport S20 EVO bude k dispozici od března 2014, zpočátku v jednom rozměru pro přední kolo a ve čtyřech rozměrech pro zadní kolo s rychlostním indexem ZR.

(1) Motorrad: největší motocyklový časopis v Evropě, proslulý po celém světě svými nekompromisními a objektivními produktovými testy

(2)Testy realizované v roce 2013 na Evropském zkušebním polygonu Bridgestone (Itálie) na motocyklu BMW S1000RR, jakož i fleetový test na typu Yamaha FZ1 realizovaný na Sardinii (Itálie). Rozměry pneumatik: 120/70 ZR 17 (přední), 190/55 ZR 17 (zadní).

Dostupné rozměry:

  • 120/70 ZR 17 M/C S20F EVO (58W) TL
  • 180/55 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL
  • 190/50 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL
  • 190/55 ZR 17 M/C S20R EVO (75W) TL
  • 200/55 ZR 17 M/C S20R EVO (78W) TL

 

Battlax Racing R10 EVO:

nová konstrukce, nová směs pro rychlejší časy na kolo(3)

Cílem modernizace pneumatiky Battlax Racing R10 bylo umožnit rychlejší časy na kolo zvýšením rychlosti, kterou je přední kolo schopno projíždět zatáčkou, jakož i zvýšením trakce, přilnavosti a konzistence výkonu u zadního kola. Bridgestone pro dosažení těchto cílů optimalizoval konstrukci přední pneumatiky (rozměr 120/70 R 17). Výsledkem je o 10 % větší styčná plocha, která zvětšuje přilnavost v příčném směru. Jezdec má díky tomu při průjezdu zatáčkou větší volnost volby stopy a dříve může začít akcelerovat ze zatáčky. Optimalizace směsi zadní pneumatiky zároveň propůjčila pneumatice Battlax Racing R10 EVO citelně vyšší přilnavost v příčném směru a trakci v celém rozsahu provozních teplot, prodloužila životnost pneumatiky a přispěla k větší konzistenci provozních vlastností v porovnání s předchůdcem(3).

(3) Testy byly realizovány v porovnání s pneumatikami R10 Type 3 (přední a zadní) na testovacím okruhu v Motegi (Japonsko) v srpnu 2013. Rozměry pneumatik: 120/70 ZR 17 (vpředu) a 180/55 ZR 17 (vzadu).

Nabízené rozměry:

  • 120/70 ZR 17 M/C R10FZ (58W) TL TYPE 2
  • 180/55 ZR 17 M/C R10RZ EVO (73W) TL TYPE2
  • 180/55 ZR 17 M/C R10RZ EVO (73W) TL TYPE 4

 

Battlax Racing V02:

nejnovější technologie MotoGP, nyní k dispozici pro všechny superbiky

Battlax Racing V02 je evolucí pneumatiky Battlax Racing V01, která jezdcům na motocyklech kategorie superbike slibuje rychlejší časy na kolo a delší životnost díky nejmodernějším technologiím konstrukce a směsi značky Bridgestone pro MotoGP.

Nová konstrukce nárazníku „GP Belt“ u zadní pneumatiky posouvá přilnavost a stabilitu superbiku na novou úroveň tím, že optimalizuje styčnou plochu pneumatiky, zvyšuje kontaktní tlak, a tím zlepšuje přilnavost. Přilnavost v celém rozsahu provozních teplot zvyšuje také nová měkká směs. Pneumatika poskytuje díky tomu vyšší výkon v zahřívací fázi a dodává jezdci pocit bezpečnosti a jistoty. Zvýšená přilnavost v kombinaci s konzistentním výkonem umožňuje pneumatice Racing Battlax V02 dosahovat o více než 1 sekundu rychlejších časů na kolo v porovnání se současnou závodní pneumatikou V01.

„Nová pneumatika Racing Battlax V02 těží z nejnovější technologie pro MotoGP, a díky tomu zpřístupňuje všem jezdcům vysokou úroveň výkonu a rychlé časy na kolo,“ říká Jose-Enrique Gonzalez, ředitel marketingu ve společnosti Bridgestone Europe.

Nabízené rozměry:

  • 120/600 R 17 V02F SOF TL   (SBK)
  • 120/600 R 17 V02F MED TL   (SBK)
  • 200/655 R 17 V02R SOF TL   (SBK)
  • 200/655 R 17 V02R MED TL   (SBK)

 

Battlecross X30 a X40:

pokroková technologie motokrosového dezénu pro středně tvrdý a tvrdý terén

Bridgestone posiluje své postavení rovněž na trhu motokrosových pneumatik (MX) uvedením pneumatiky Battlecross X30 pro středně tvrdý terén a Battlecross X40 pro tvrdý terén. Obě nové pneumatiky poprvé nesou produktové označení Battlecross a využívají pokrokovou technologii konstrukce motokrosových dezénů a bloků, která byla vyvinuta a prověřena v motokrosových závodech nejvyšší úrovně.

Bridgestone se od roku 2005 umístil 46krát na stupních vítězů v konečném pořadí všech kategorií nejprestižnějších mistrovství: v mistrovství světa FIM v motokrosu, v americkém motokrosovém mistrovství AMA Pro a v mistrovství Japonska v motokrosu. Battlecross X30 a X40 nyní přináší tuto technologii jezdcům na všech úrovních.

Nové dezény předních pneumatik Battlecross X30 a X40 jsou vybaveny asymetricky uspořádanými bloky na levé a pravé straně, které poskytují vysokou stabilitu během brzdění a akcelerace a suverénní přilnavost při průjezdu zatáčkou s jakýmkoli úhlem náklonu. Testy(4) ukázaly, že obě nové přední pneumatiky Battlecross poskytují výrazně vyšší úroveň přilnavosti než současné produkty Bridgestone M403 a M603, které nahradí.

Zadní pneumatiky jsou navrženy s využitím nové technologie Bridgestone „Castle Block“ s bloky konvexních tvarů, které připomínají věže zámku. Pneumatika díky nim získává větší hranový efekt, který zlepšuje akceleraci, chování v zatáčkách a časy na kolo. Bridgestone poprvé v motokrosu používá u zadních pneumatik X30 a X40 svou technologii „Cooling Fin“ (chladicí žebra), která snižuje tvorbu tepla při opakovaném ohýbání bočnic, což pomáhá udržovat konzistentní provozní vlastnosti.

Battlecross X30 pro středně tvrdý terén se bude v Evropě dodávat od dubna 2014 ve dvou rozměrech přední pneumatiky a čtyřech rozměrech zadní pneumatiky. Battlecross X40 pro tvrdý terén bude nabízena od května 2014 v jednom rozměru přední pneumatiky a ve třech rozměrech zadní pneumatiky.

Nabízené rozměry:

  • 80/100 -21 X30F 51M TT
  • 90/100 -21 X30F 57M TT
  • 110/90 -19 X30R 62M TT
  • 120/80 -19 X30R 63M TT
  • 110/100 -18 X30R 64M TT
  • 100/90 -19 X30R 57M TT
  • 80/100 -21 X40F 51M TT
  • 110/100 -18 X40R 64M TT
  • 100/90 -19 X40R 57M TT
  • 110/90 -19 X40R 62M TT

Foto: Bridgestone

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno