Okruh Ricarda Torma ležící nedaleko španělské Valencie hostil první oficiální předsezónní testy tříd Moto2 a Moto3. Na tomto pro všechny permanentní jezdce povinném měření sil pochopitelně nechyběl ani český reprezentant Jakub Kornfeil z Teamu Calvo

Kornfeil tak měl možnost navázat na tři dny testování na okruhu v Almerii. Pravidelné zveřejňování oficiálních časů nám tak konečně mohlo napovědět, jakým směrem se bude soupeření v nejslabší třídě světového šampionátu ubírat. Nutno zmínit, že jezdci se velmi rychle přiblížili kvalifikačním časům minulého roku. Výjimkou nebyl ani náš Jakub Kornfeil. Svůj loňský kvalifikační čas s hodnotou 1:41.0 překonal již ve středu, když zaznamenal své nejrychlejší kolo testů s hodnotou 1:40.4.

Poslední den už ale podmínky na valencijském závodišti nebyly tak přívětivé, když závodníky potrápil silný vítr. I tak se ale Kornfeil časově ustálil na hodnotách pod 1:41. Do celkového součtu se tedy Jakubovi zapsal již zmíněný čas ze středečního odpoledne, který jej zařadil na konečně třinácté místo. Na vítěžného Niccoló Antonelliho pak zaostal o 0.990 sekundy.

„S testy ve Valencii jsem moc spokojený. Práce s týmem a lidmi v něm mě hrozně moc baví a cítím z toho velké pokroky. Jak jsem již říkal, mám k sobě celkem šest lidí. Mezi nimi je také specialista na pérování, což jsem nikdy předtím neměl. Společně s datarecordingářem pak dokáží na základě mých pocitů hledat efektivní řešení. I přes velkou profesionální úroveň je v týmu perfektní nálada a prakticky ideální prostředí na práci. Když se třeba něco nepodaří, nikdo to nedává najevo nějakou nabručenou náladou. Naším hlavním cílem bylo hledání ideální pozice na motorce, což se nám docela daří. Najeli jsme celkem dost kol a je moc dobře, že si na KTM čím dál více zvykám.”

„Dnes jsem došel na to, že s tímto rámem je potřeba trošku jinak najíždět do zatáček. Musím je zkrátka více vyjet a pak zavřít. Během testů jsme se snažili držet počtu pneumatik, které budeme mít k dispozici také při závodech. Nepřezouvali jsme moc často a o to více si pak vážím toho, že dokážeme zajíždět poměrně rychlá kola i na ojetých pneumatikách. Na páté místo ztrácíme zhruba tři desetiny, což není neřešitelné. Navíc se někteří budou dovažovat a spousta věcí bude ještě trošku jinak. Přiznám se ale bez mučení, okruh ve Valencii zrovna moc nemusím a po těch třech dnech už ho mám docela dost. Teď se ale přesuneme do Jerezu, který mám mnohem raději.“

Výsledky testů najdete …ZDE

Foto: Radox team

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno